Er dette den samme Jens Nielsen i Voldby s~
Fra : Kim Melchior

Dato : 18-11-04 18:46

Er der nogen der ved om dette er den samme Jens Nielsen jeg har fundet
flere steder i Voldby sogn, Skanderborg Amt?

Jeg har folgende oplysninger:

1782:
24 Sondag efter Trinitatis, Jens Nielsen og Anne Cathrine
Gottfredsdatter copulerede

1787:
skanderborg, Gjern, Voldby, Woldbye Sogn og Bye, , , 10, FT-1787
Jens Nielsen, 52, Gift, Manden, Bonde og Grd Beb, gift 3 gang
Ane Hansdtr, 34, Gift, Koenen,
Niels Jensen, 14, -, af Mandens 2det ægteskab,
Maren Jensdtr, 10, -, af Mandens 2det ægteskab,
Helle Jensdtr, 6, -, af Mandens 3die ægteskab, ,
Maren Jensdtr, 4, -, af Mandens 3die ægteskab,
Niels Andersen, 30, Ugift, Tieneste Karl, Rytter,

1801:
skanderborg, Gjern, Voldby, Woldbye, , , 12, FT-1801
Jens Nielsen, 67, Gift, Huusbonde, Bonde og Gaardbeboer, gift 3 gang
Anne Hansdatter, 49, Gift, Hans Kone,
Niels Jensen, 31, Ugift, Hans Søn, ,
Helle Jensdatter, 22, Ugift, Deres Børn,
Maren Jensdatter, 19, Ugift, Deres Børn,

1805:
5te Sondag i Faste havde Indsidder Jens Nielsen Brandt og Hustru Anna
Katrine Gotfredsdatter en Datter til Daaben som blev fodt d 28 Feb og
kaldet Johanne Marie. Baaret af Jens Graugaards Datter Maren af
Voldbye
Faddere: Jens Pedersen, Jens Rasmussen, Jens Graugaard, Hans Vaever,
og Anders Andersens Hustru, alle af ibid

1807:
Tirsdagen den 23 Juni blev Indsidder Jens Nielsen Brandt, som dode den
19 dito begravet i hans Alders 70de Aar

Der synes at vaere et problem med hustruens navn idet hun staar som
Anna Katrine Gotfridsdatter ved vielsen i 1782 og ved datterens fodsel
i 1805, men som Anne Hansdatter i folketaellingerne 1787 og 1801.

Hvis der er nogen der kender til denne familie og som kan hjaelpe med
at loese dette problem horer jeg meget gerne fra dem.

mvh

Kim Melchior

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 18-11-04 22:34

"Kim Melchior" <scangen@netutah.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om dette er den samme Jens Nielsen jeg har fundet
> flere steder i Voldby sogn, Skanderborg Amt?

Det er i hvert fald ikke den familie på Folketællingen 1801, for den tror
jeg er her ( eller store dele af den...):

Skanderborg amt, Gjern hrd, Voldby, 50, FT-1801

Anne Kathrine Gotfredsdatter, 40, Gift, Kone, Inderste, hwis Mand har fast
Tjeneste,
Maren Jensdatter, 15, Ugift, Hendes Børn,
Niels Jensen, 10, Ugift, Hendes Børn,
Anne Dorthea Jensdatter, 5, Ugift, Hendes Børn,
Jens Jensen, 1, Ugift, Hendes Børn,

Mvh

Martin

Fra : Kim Melchior

Dato : 19-11-04 15:49

"Martin Bjarklev" <martin@bjarklev.dk> wrote in message news:<419d1536$0$11578$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> Maren Jensdatter, 15, Ugift, Hendes Børn,
> Niels Jensen, 10, Ugift, Hendes Børn,
> Anne Dorthea Jensdatter, 5, Ugift, Hendes Børn,

Hej Martin,

Der er ingen tvivl om at du har ret.

mvh

Kim Melchior

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 19-11-04 14:39

On 18 Nov 2004 09:45:49 -0800, scangen@netutah.com (Kim Melchior)
wrote:

> [...]
>Voldbye
>Faddere: Jens Pedersen, Jens Rasmussen, Jens Graugaard, Hans Vaever,
>og Anders Andersens Hustru, alle af ibid

Jeg tror ikke, at der finder naturlige fødsler sted, når kvinder er i
50´erne

Hilsen Kaj Ahlburg i Ry.