Hvor meget er for meget og hvad er for lid~
Fra : OCB

Dato : 18-11-04 14:43

Hej gruppe.

Jeg har nogle spørgsmål vedr. GF kort og håber i kan belyse disse for mig...

Jeg har lige erhvervet mig Everquest2 og påregner senere at få HL2 når
pengene er til det. Disse to spil er nogle som kræver seriøs kraft for at
man kan få noget solidt grafik ud af dem på ens maskine, så her er min
situation:

Jeg har en stationær PC med en AMD XP1800+ , 1GB ram, det hele sidder på et
gammelt DFI AK75 bunkort. Hvilket grafikkort vil egne sig til denne maskine,
deraf emnet, hvad er for meget og hvad er for lidt til en sådan PC idag ?
Jeg har tidl. haft et MSI GF4 Ti4200 128MB, men det er "futtet" af og jeg er
nu i tvivl om hvilken løsning som er den bedste..

Ved siden af har jeg en IBM T41p 1.7 centrino med 512mb ram og ATI Fire GL
T2 128MB.. Er der nogen som erfaringsmæssigt kan fortælle mig om den
stationære med et nyt GF kort er en bedre løsning end laptop med 512mb ram
ekstra, til de to omtalte spil. ?

Jeg har testet EQ2 på laptop og det er ikke dårligt, men jeg er bl.a i tvivl
om Cpu'ernes kraft. Ud over dette vil 512mb ram mere til laptop koste ca det
samme som et 1500-1800kr grafikkort idag.. Spørgsmålet er jo så bare, hvad
får jeg mest ud af..

Håber der er nogle som vil være mig behjælpelige med disse spørgsmål, på
forhånd tak..

Mvh Ole C. B.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-04 15:53

OCB wrote:

> Håber der er nogle som vil være mig behjælpelige med disse spørgsmål,

Jesper G. Poulsen

Fra : iddqd

Dato : 18-11-04 16:15

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
Godt forsøgt, men jeg kan se Ole er koblet på via Tele2 så han kan næppe
tilgå TDC's nyhedsserver og jeg kan heller ikke. Gid der var en generel
måde og henvise til tråde med links.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-04 18:14

iddqd wrote:

> Godt forsøgt, men jeg kan se Ole er koblet på via Tele2 så han kan
> næppe tilgå TDC's nyhedsserver og jeg kan heller ikke. Gid der var en
> generel måde og henvise til tråde med links.

Hvis du ikke kan se tråden er det en fejl i DIN opsætning!

Jeg har feks ikke noget problem med følgende msg-id (det indlæg jeg
svarer på):

Jesper G. Poulsen

Fra : iddqd

Dato : 18-11-04 16:20

OCB wrote:

> [...]
> samme som et 1500-1800kr grafikkort idag.. Spørgsmålet er jo så bare, hvad

Jeg tvivler på at mere end 512 MB ram gør nogen synderlig forskel, det
er i forvejen mere end gennemsnittet. Så mit bud er at købe et hurtigere
grafikkort til den stationære, gå efter noget der kan DX9 og kig på fx.
www.tomshardware.com inden du køber for de har en stor oversigt over
forskellige grafikkorts ydelse.

Mvh

Bruno