Shuttle barebone kan ikke holde strøm
Fra : Peter Møller Christe~

Dato : 18-11-04 10:43

Har netop samlet en Shuttle barebone, model SS51G, bundkort FS51.

Når jeg trykker på 'Power'-knappen blinker Power-dioden kort, men går
straks ud, og der kommer ikke en lyd fra maskinen. Samtlige tre dioder i
tastaturet lyser herefter konstant. Så der kommer altså strøm til maskinen.

Jeg har skilt maskinen ad igen, fjernet drev, RAM og CPU og forsøgt at
'starte' maskinen igen. Nu viser det sig, at samtidig med, at 'Power
On'-dioden blinker, går blæseren i gang, men stopper lige så hurtigt
igen. Og det gælder vel at mærke uanset set hvilket af bundkortets tre
'Fan'-tilslutninger, jeg sætter blæseren til.

Ved et fornyet tryk på Power-knappen sker der overhovet intet. Men hvis
jeg trækker lysnetkablet ud og sætter det i igen, eller slukker og
tænder på kontakten, kan jeg gentage ovenstående.

Hvad er der galt? Hvad gør jeg nu?