Sort/hvid er ikke altid sort/hvid
Fra : Jens V. Olsen

Dato : 18-11-04 05:09

Som et bidrag i bedømmelsen af kvaliteten af AOs skanninger, har jeg
lavet en web-side:
<http://jvo.dk/SortHvid.htm>

Her giver jeg min tekniske vurdering af det produkt, som AO leverer.

Med venlig hilsen
Jens V. Olsen

Fra : Brothers Keeper

Dato : 18-11-04 10:55

Jens - det er en meget fin gennemgang af billede problematiken hos AO som
der er blevet drøftet her i gruppe gennem den sidste tid. Din side
illustrere på fineste vis hvilke fejlbeslutninger AO har foretaget.
Jeg så meget gerne en kommentar fra AO's side - men er nok for meget
forvent.

Nu sidder man og tænker på at der er blevet brugt skatte penge på noget der
ikke dur og som skal laves om. ØV ØV.
Jeg fristes næsten til at sige, bare det dog var blevet gennemført af
frivillige - det havde været billigere og set i bakspejlet sikkert også
bedre og formentlig også hurtigere.

Så Jens, tak for en fin og saglig fremstilling af sagen.

Bedste hilsener fra
Chris Gade Oxholm Sørensen
www.brotherskeeper.dk

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 18-11-04 15:02

Thu, 18 Nov 2004 10:55:17 +0100 skrev Brothers Keeper:

> Jeg fristes næsten til at
> sige, bare det dog var blevet gennemført af frivillige - det havde været
> billigere og set i bakspejlet sikkert også bedre og formentlig også
> hurtigere.

Alternativet til det ubrugelige arbejde fra Arkivalier Online kan meget
vel komme fra en helt anden side:

Aktiebolaget Genline lever af at sælge deres teknisk set udmærkede
gråtone-scanninger af (svenske) kirkebøger (inkl. de suveræne husforhør).
Forretningen ser ud til at gå godt, og Genline regner med at færdiggøre
deres indscanning af hele Sverige til sommer (!).

Når de er færdige med det, vil de givetvis anvende deres
produktionsapparat på andre kilder.

Man kan bruge Genline hjemme fra sin internetforbundne computer, og
Genline er da givetvis klar over at der er et marked her i Danmark,
der jo tydeligvis ikke selv kan finde ud af at levere varen.

Taberne bliver de danske skatteydere, som får nogle ubrugelige sort/hvid
billeder for deres penge, og som (hvis jeg får ret) herefter må undre sig
over hvorfor deres danske kroner skal forlade landet til fordel for en
privat virksomhed.

Men den svenske krone er da i det mindste billig.

Mvh,
-Lars Lundin.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 18-11-04 12:48

"Jens V. Olsen" <jvo@SLETTESpost6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Som et bidrag i bedømmelsen af kvaliteten af AOs skanninger, har jeg
> lavet en web-side:
> <http://jvo.dk/SortHvid.htm>

Tak for et sagligt indlæg om resultatet af Brians bevilling og projektet AO.

Det er ikke svært at bruge 6 millioner - det svære ligger i at bruge dem
fornuftigt

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.