Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Benzinprisudvikling
Fra : Rune Zedeler

Dato : 17-11-04 14:48

Jeg søger en tabel over udviklingen af benzinpriser i danmark tilbage
til 1979.
Jeg har fundet
http://www.oil-forum.dk/Priser/document.aspx?path=%2fhome%2fpriser%2fbenzin
men den går kun tilbage til 1989.
Hvis dette ikke er den rette gruppe, hvor burde jeg så have spurgt?

-Rune

Fra : Anders Mørk

Dato : 17-11-04 15:12

Har du prøvet at tjekke hos Danmarks Statistik på http://www.dst.dk?

> Hvis dette ikke er den rette gruppe, hvor burde jeg så have spurgt?

Du kunne jo prøve dk.videnskab.oekonomi....

../Anders

Fra : Rune Zedeler

Dato : 17-11-04 16:47

Anders Mørk skrev:

> Har du prøvet at tjekke hos Danmarks Statistik på http://www.dst.dk?

Jeps. Jeg kunne ikke finde noget.
Men jeg skal ikke garantere for, at det ikke bare skyldes, at jeg er
dårlig til at lede.

> Du kunne jo prøve dk.videnskab.oekonomi....

Takker. Jeg futter derover.

-Rune

Fra : Rune Zedeler

Dato : 17-11-04 17:00

Rune Zedeler skrev:

> [...]

Jeg glemte (herovre) at skrive, at jeg har fundet
http://www.oil-forum.dk/Priser/document.aspx?path=%2fhome%2fpriser%2fbenzin
som der desværre kun går tilbage til 1989.
Jeg behøver slet ikke så præcise data som på den side. Skal bare have
cirkaniveau.

-Rune

Fra : Morten Fix

Dato : 17-11-04 23:56

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
> som der desværre kun går tilbage til 1989.
> Jeg behøver slet ikke så præcise data som på den side. Skal bare have

Jeg er ked af at sige at du har ikke kigget godt noget. Jeg har kigget alle
mulige steder og ikke fundet noget, men på den side du har opgivet, har de
priser, for danmark, helt tilbage til 1970.

Kig under prisudvikling i menuen, og vælg Danmark.

Du var så tæt på...

-Morten Fix

Fra : Rune Zedeler

Dato : 18-11-04 00:02

Morten Fix skrev:

> Jeg er ked af at sige at du har ikke kigget godt noget. Jeg har kigget alle
> mulige steder og ikke fundet noget, men på den side du har opgivet, har de
> priser, for danmark, helt tilbage til 1970.

Doh. Takker!
(Hvor blind kan man være?)

-Rune