HL-2 & FX5200
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 10:48

Kort og godt: Hvad kan man forvente af Half-Life 2 på en PC med en P4 2.6
MHz, 1Gb Ram og et Nvidia FX5200 grafikkort? Det er jo klart grafikkortet,
der er flaskehalsen her, men det bliver først skiftet efter jul, og jeg vil
jo gerne i gang med HL-2 - bare ikke hvis det er i 640x480 med 20fps :)

Fra : Jesper

Dato : 17-11-04 12:45

Prøv engang at finde HL2 her og lade den teste din pc..

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx

Umiddelbart har jeg ikke gode erfaringer med FX 5200, har selv haft en
Geforce4 MX 440 der gav bedre oplevelser i diverse spil..

Jesper

Fra : Kim

Dato : 17-11-04 13:12

"Jesper" <de4@midtfyn.net> skrev
> Prøv engang at finde HL2 her og lade den teste din pc..
>
> http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx

System Scan Results
Congratulations! Your computer is sufficient to play Half-LifeT Platinum
Edition 2!

Minimum PC

Your PC
Your PC has:
Processor: AMD Athlon(tm) XP/MP/4 1592MHz
Graphics Card: ATI RADEON 9700
Memory: 512MB
Free Disk Space: 7.26GB
Operating System: Microsoft Windows XP
Processor: Intel Pentium/AMD Athlon 233MHz
Graphics Card: Display Adapter with 4MB memory
Memory: 32MB Disk Space: 600MB

Operating System: Microsoft Windows 98
Note: Game publishers don't support every graphics chipset or PC component
so check the game requirements provided by the publisher before purchasing
the game.Note: Scale represents an estimate of your PC performance.

begin 666 1x1pix.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/_______R'Y! $```$`+ `````!``$```("3 $`.P``
`
end

begin 666 element_arrow.gif
M1TE&.#EA!0`#`( !`%!EA@```"'Y! $```$`+ `````%``,```(%3& 'R%<`
!.P``
`
end

begin 666 icon_boolean_true.gif
M1TE&.#EA#0`-`*(``'V;MWZ<N'V;MG^=N7Z;MR2G`?___P```"'Y! ``````
M+ `````-``T```,I&$31\W `0ZNEXFJ3-RW&Y!4@,8*A@59D9;;?:I@J"+OL
*C;-;YV&_2@(`.P``
`
end

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-11-04 14:09

Kim wrote:
> "Jesper" <de4@midtfyn.net> skrev

> System Scan Results
> Congratulations! Your computer is sufficient to play Half-LifeT
> Platinum Edition 2!

Minimumskrav:
Processor: Intel Pentium/AMD Athlon 233MHz
Graphics Card: Display Adapter with 4MB memory
Memory: 32MB Disk Space: 600MB

Flot at din pc kan trække halflife 1 - troede det var forbeholdt voodoo2 og
tnt2 kort, men et radeon 9700 kan åbenbart også. Og så endda i platinium
edition 2 !!

Nå, det var vist HL2 der blev spurgt efter, hvilket er en helt anden sag.

Har indtil videre kun prøvet CS:Source på mit 5200Ultra kort, og det åd den
uden større problemer. Med pixelshader 2.0 røg den dog ned på ~60fps
(1024x768,2*ani uden aa), men det ser markant bedre ud end 1.x shader.

Jeg er sikker på den nok skal kunne trække HL2 så det er spilbart, hvor
meget candy du så kan smørre på er en anden sag. Valve anbefaler direkte
5200 &5600 kort at køre i DX8 tilstand.

Fra : Kim2000

Dato : 17-11-04 14:33

> Congratulations! Your computer is sufficient to play Half-LifeT Platinum
> Edition 2!

Nu var det jo toeren der blev spurgt til

Min kommentar er dog at man skal passe på med disse tjeks. Da jeg havde min
duron 1.1/5600FX grafikkort og 512 Mb ram fik jeg at vide jeg fint kunne
spille Doom 3. Det kunne man for så vidt også godt, men frames lå på 7-10 og
det kan man bestemt ikke kalde en god oplevelse.

Nu hra jeg købt en ny, og den lyder på 2.5 Barton, 1024 Mb ram og samme
grafikkort, men trodsalt adskiller denne konfiguration sig væsentlig fra det
som der blev "godkendt" som spilbart. Frames ligger nu på 55-57.

mvh
Kim

--
Online romaner, noveller, tegneserier m.m. finder du i SOS, anmeldelser af
spil, software og hardware til pc og Amiga findes under computer.

Fra : Luke

Dato : 17-11-04 18:01

HL2 kører fint på min P4 1600@2100 med GeForce4 Ti4600 128mb, 1024mb ram,
WinXP Pro Sp2.
Dette i 1024x768 i default settings.

MVH
Luke

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-11-04 19:32

Den 17 nov 2004 mumlede Luke noget i denne stil:

> HL2 kører fint på min P4 1600@2100 med GeForce4 Ti4600 128mb,
> 1024mb ram, WinXP Pro Sp2.
> Dette i 1024x768 i default settings.

Ligner min konfiguration.

Hvor mange FPS?

--
Palle Jensen

Fra : Luke

Dato : 21-11-04 21:45

Hvordan ser man dem ??

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 22-11-04 00:56

Luke wrote:
> Hvordan ser man dem ??

Skriv cl_showfps 2 i konsollen...

/Jakob F.

Fra : Brian Lund

Dato : 18-11-04 10:27

> HL2 kører fint på min P4 1600@2100 med GeForce4 Ti4600 128mb, 1024mb ram,
> WinXP Pro Sp2.
> Dette i 1024x768 i default settings.

Et Ti-4600 er jo også en del hurtigere (DX8) end et FX 5200!

Brian

Fra : Thomas G

Dato : 22-11-04 20:44

> [...]
> vil
> jo gerne i gang med HL-2 - bare ikke hvis det er i 640x480 med 20fps :)

Hvis ellers du gider så læs denne artikel ...
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2281

Sagt meget kort, så kan du vælge at køre i DX 7 -. 8 eller 9. Vælger du DX 7
så kan du køre spillet (~ 70 FPS i 1024*768) selv med et Geforce 4 MX som
ellers betragtes som et skod grafikkort. Det kræver selvfølgelig at man
undvære nogle af de fede detaljer ... men hvis ellers spillet er godt gør
det ikke så meget .

mvh thomas G

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 09:15

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> ellers betragtes som et skod grafikkort. Det kræver selvfølgelig at man
> undvære nogle af de fede detaljer ... men hvis ellers spillet er godt gør

Tak for linket, det var en ret så tankevækkende artikel, skal jeg lige love
for.