ventil til CO2 flaske (sodastream)
Fra : Allan Bager Nielsen

Dato : 17-11-04 08:47

hej gruppe
Så er det på tide at eksperimentere med CO2 i mit planteakvarie, jeg har
anskaffet mig en sodastreamflaske, men mangler at skrue en ventil på den for
at kunne åbne og regulere CO2 mængden.
Hvor finder man en ventil der kan bruges? jeg har kigget på nettet og har
kun fundet 500-700 kroners løsninger, hvilket er lige i overkanten for mig!
hvad gør en nærrig?
mvh
Allan

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-11-04 09:55

Allan Bager Nielsen wrote:
> [...]
> kun fundet 500-700 kroners løsninger, hvilket er lige i overkanten for mig!

Skal det forstås derhen, at du ikke har den alm. sodastreamventil til
flasken? Har du den, kan du lave et reservoir (eks på undersiden af
dækglas, bagtil) som du fylder op 1-2 dgl. Huske at reservoiret skal
jævnligt tømmes for andre gasser der stiger op fra vandet.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : Allan Bager Nielsen

Dato : 17-11-04 12:19

> [...]
> dækglas, bagtil) som du fylder op 1-2 dgl. Huske at reservoiret skal
> jævnligt tømmes for andre gasser der stiger op fra vandet.

Hej Ole og andre,
Det skal forstås sådan at der ikke sidder nogen form åben/lukkeventil på
flasken,
den ser sådan her ud
http://www.moosrain.de/Pictures/patrone.jpg

Jeg kunne købe en åben/lukke ventil samt en nåleventil til at styre flowet,
men det løber hurtigt op!
Derfor leder jeg efter et billigt alternativ!
Allan

Allan

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-11-04 15:43

Allan Bager Nielsen wrote:

> Hej Ole og andre,
> Det skal forstås sådan at der ikke sidder nogen form åben/lukkeventil på
> [...]

En sodastreamventil koster under 100 kr., men er svær at få fat i

Fra : fb

Dato : 17-11-04 16:33

harald nyborg.

Fra : hansi.

Dato : 17-11-04 17:09

købte selv en i matas

Fra : Allan Nielsen

Dato : 17-11-04 17:32

"hansi." skrev i en meddelelse
> købte selv en i matas

Jeg har lige kigget på den fra harald nyborg, kan den skrues så langt ned at
den kan give en CO2 bobbel, hvert andet sekund eller skal der en nåleventil
til? Hvad med den fra Matas? og hvad skal man slippe hos dem?
Allan

Fra : HansDanielsson

Dato : 22-11-04 20:02

"hansi." skrev d. 17-11-04 17:09 dette indlæg :
> købte selv en i matas
> "fb" <fb@y.com> wrote in message
>
> Hej
Du kan købe en orginal ventil af mig skriv til info@akvarieimport.dk
har flere af dem.
Hans

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Scherrer

Dato : 17-11-04 22:09

hvad gør CO2 godt for ?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 17-11-04 23:28

Thomas Scherrer wrote:
> hvad gør CO2 godt for ?

Planterne "indånder" CO2 i dagtimerne under deres fotosyntese.

Sammen med lys og vand er det den vigtigste bestanddel i opbygningen af,
populært sagt, "sukker" eller stivelse om man vil.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : HansDanielsson

Dato : 22-11-04 20:02

"Allan Bager Nielsen" skrev d. 17-11-04 08:47 dette indlæg :
> [...]
> mvh
> Allan
>
> Hej Allan jeg kan hjælpe dig med en ventil du kan skrive til mig
info@akvarieimport.dk

m.v.
Hans

http://www.kandu.dk/