Hunde sygdoms forsikring ?
Fra : Melanie

Dato : 16-11-04 21:21

Hej Ng

Vi har lige købt nyt hus og er der ved ved at skifte bank, og derved også
forsikring. Vi har 2 hunde men den ene er ikke rask. (Måske nogen husker
noget om Jackie og opkastninger). Vi vil gerne have en sygdomsforsikring af
Jackie (og nok også Kennedy) så vi kan tage på Landbrug højskole med hende.
Vi har ikke selv penge til det, men har hørt nogen af jer herinde nævne
noget om en sygdomsforsikring der dækker. Vi har valg forsikringsselvskab,
men jeg kan ikke se de har sådan en forsikring.
http://www.bornholmsbrand.dk/familie/hund.asp
Hvad spørger de om når man vil oprette sådan en forsikring? Skal vi bevise
hun er rask nu, for det kan vi jo ikke! Hvis de slet ikke har sådan en
forsikring, hvor kan vi så få det ?

Hjælp os, med at hjælpe Jackie

Mvh Melanie

Fra : Karina

Dato : 17-11-04 09:28

> [...]
Skal vi bevise
> hun er rask nu, for det kan vi jo ikke! Hvis de slet ikke har sådan en

Hej Melanie

Vi har syge forsikring hos Dyrekassen Danmark.
De er rigtig gode og vi har aldrig haft problemer med at få udbetalt penge
fra dem. Tyson har jo også været meget syg, så vi har brugt dem flittigt.

Jeg mener at det er sådan, at man kan forsikre hunde op til 6 år uden at
dokumentere at de er raske. Vi har i hvert fald ikke skulle sende nogen
attest ind da vi tegnede den.
Nu kan jeg ikke lige huske hvor gammel Jackie er, men hvis hun er under 6 år
tror jeg ikke at der er nogle problemer.

Du kan prøve at ringe til dem på 96 98 18 50.
Det er lidt dyrt. Jeg tror vi giver 1200 om året for syge forsikringen
alene.

Mange hilsner

Karina

Fra : Melanie

Dato : 18-11-04 07:13

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan prøve at ringe til dem på 96 98 18 50.
> Det er lidt dyrt. Jeg tror vi giver 1200 om året for syge forsikringen

Min mand og Jackie var hos dyrlægen i går. Jackie fik nogle andre piller end
vi før har prøvet. Desuden fik de afvide at det var sidste chance. Hjælper
det ikke inden for 5 dage, bør hun aflives. Vi fik dog også den mulighed at
lade hende indlægge på Landbrug Højskole, men det har vi ikke penge til. Vi
har ingen hundeforsikring nu, og i følge lægen kan vi heller ikke få det nu,
da de vil tjekke med dyrlægen om sygdom inden de vil sælge den til os. Det
vil de helt sikkert ikke, så meget vi har været hos dyrlægen med hende
Jeg vil da prøve at få min mand til at ringe til det nr. du skrev, for det
er faktisk vores sidste håb, hvis pillerne hun for nu ikke virker fantastisk
godt.

Mvh Melanie
Der så småt er ved at vænne sig til at Jackie måske skal aflives inden for 1
uge.

Fra : Karina

Dato : 18-11-04 09:18

> [...]
> vi før har prøvet. Desuden fik de afvide at det var sidste chance. Hjælper
> det ikke inden for 5 dage, bør hun aflives.

Hvor er det bare synd for jer og Jackie.
Det er simpelthen for underligt, at de ikke kan finde ud af hvad der er galt
med hende.
Jeg krydser finger for jer og håber det virker.

Mange bekymret tanker fra

Karina

Fra : Melanie

Dato : 18-11-04 14:43

> [...]
galt
> med hende.
> Jeg krydser finger for jer og håber det virker.

Jeg fik lige selv tid til at ringe til det nr. du gav mig. Man skal skrive
under på hunden er sund og rask, og det kan vi jo ligesom ikke, så det dur
desværre heller ikke. Øv, men tak for foreslaget.

Mvh Melanie

Fra : Pia Nave

Dato : 20-11-04 15:00

Melanie wrote:

> [...]
> vi før har prøvet. Desuden fik de afvide at det var sidste chance. Hjælper
> det ikke inden for 5 dage, bør hun aflives.

Hvordan går det med Jackie? Hjælper de nye piller som de skal?
Jeg har krydset fingre for Jackie, for jeg synes virkelig hun fortjener,
at det snart går den rigtige vej!
Mht. Lanbohøjskolen: Er der overhovedet ingen muligheder for at låne de
penge det koster?
Jeg forstår godt, at i efterhånden har brugt maaange penge på Jackies
sygdom, men derfor synes jeg også det netop er værd, at følge problemet
_helt_ til dørs. Hvis du forstår?
Hvis dem i har rådført jer med i øvrigt mener, at det ikke er for hårdt
for Jackie, at udsætte hende for mere.....dét er jo også en ting man som
dyreejer, bliver nødt til at overveje engang imellem
Hvad mener jeres dyrlæge(r)? Ville det være synd for hende evt. at sende
hende på Lanbohøjskolen?

--
Mvh. Pia og 4-kløveret