Sauce m. chokolade (ej dessert)
Fra : Tom K.

Dato : 16-11-04 18:32

Har nogle et forslag til forbedringe af denne opskrift, da jeg syntes at
balsamico'en giver er meget syrlig smag.
Idéen med at tilsætte chokolade er fin dog skal det være i lidt mindre
omfang

Sauce:
4 dl rødvin
2 dl mørk balsamico
40 g mørk chokolade med højt cacaoindhold
1 stang vanille

Sæt rødvin og balsamico over i en gryde og kog lidt ned til ca. det halve og
smelt chokoladen i. Krydr let med salt og peber og yderligere vanillekorn.

--
Tom

Fra : Peter Westh

Dato : 16-11-04 20:08

"Tom K." <x@NO.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> smelt chokoladen i. Krydr let med salt og peber og yderligere vanillekorn.

Hvis du synes saucen er for syrlig, så ville jeg anbefale at koge
balsamicoen ind alene, før du tilsætter vinen.

bortset fra det tror jeg nok, at jeg ville inde saucen lige lovlig
dessert-agtig pga. vaniljen.

MVH

Peter