Grand Danois kennel
Fra : Heidi Jensen

Dato : 16-11-04 18:18

Hej

Er der nogen der kender noget til en Grand Danois kennel på Fyn, som skulle
være nedlagt?

Jeg vil gerne vide hvad det er for en, og hvorfor den er blevet nedlagt!

Heidi

Fra : Claus Rathlou

Dato : 17-11-04 19:24

Hej

> Er der nogen der kender noget til en Grand Danois kennel på Fyn, som
> skulle være nedlagt?
Kan du ikke være lidt mere konkret, opdrættede de under DKK eller DRU?
Hvornår skulle de være stoppet?
Umiddelbart kan jeg komme på tre.

> Jeg vil gerne vide hvad det er for en, og hvorfor den er blevet nedlagt!
Hvorfor denne interesse?

Mvh.

Claus

Fra : Heidi Jensen

Dato : 17-11-04 19:54

"Claus Rathlou" <6x137354@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Kan du ikke være lidt mere konkret, opdrættede de under DKK eller DRU?

I følge DKK er hun ikke medlem hos dem! og så vidt jeg kan forstå, så har
hun lavet hvalpe på hunde med DKK stambog, dog uden at få dem registreret!

> Hvornår skulle de være stoppet?

Omkring en måned siden vil jeg tro, og pga. sygdom! Hun havde på et
tidspunkt 3 voksne tæver, 2 af dem med hvalpe gående, som hun solgte samlet
for 20.000 kr. Er der nogen der kan huske det?

> Umiddelbart kan jeg komme på tre.

Hun skulle blive kaldt for Lissen???

> Hvorfor denne interesse?

Det har noget med en dyreværns sag at gøre, da hun har lavet hvalpe på en
tæve på knap 1,5 år gammel, og hundene fra hende skulle være misrøgtede. Jeg
har en gående her, som mangler godt 15 kg. på kroppen, bliver 2 til jan. og
har haft 11 hvalpe i ca. Juli måned!

Som hundeven, kan man ikke bare lade sådanne ting gå ens næse forbi!

Fra : Claus Rathlou

Dato : 17-11-04 20:21

Hej

> Omkring en måned siden vil jeg tro, og pga. sygdom! Hun havde på et
> tidspunkt 3 voksne tæver, 2 af dem med hvalpe gående, som hun solgte
> samlet for 20.000 kr. Er der nogen der kan huske det?

Jeg syntes, jeg kan huske en annonce fra en avis, men hvilken?. Det var en
på sydfyn som solgte sine hunde p.g.a. sygdom.
Mindes at det var sorte og harlekin, den ene med 8 hvalpe.

> Hun skulle blive kaldt for Lissen???
Siger mig intet.
Hvedkommende jeg havde i tankerne, har forladt landet.
Så jeg kan nok ikke hjælpe dig.

Mvh.

Claus

Fra : Louise

Dato : 19-11-04 18:05

Det lyder lidt sygt; en så ung tæve der allerede har haft så mange
hvalpe? Og grand danois er jo ikke lige kendt for at være tidligt
udviklede ... hmmm...

Jeg kan godt forstå at du er forarget og vil undersøge det nærmere,
men selvom jeg bor på Fyn kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Men held
og lykke med efterforskningen herfra.

Louise

Fra : Heidi Jensen

Dato : 20-11-04 22:04

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udviklede ... hmmm...
>
> Jeg kan godt forstå at du er forarget og vil undersøge det nærmere,

Ja, jeg kan slet ikke udstå hundehandlere, som det klart virker til at være!

> men selvom jeg bor på Fyn kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Jeg har fået en henvendelse, som jeg helt sikket kunne bruge, så nu har jeg
tlf. nr. osv. på denne dame!

Men held
> og lykke med efterforskningen herfra.

Tak! Det er noget værre rod det hele!