Hvem udbyder FWA
Fra : Henrik

Dato : 17-05-01 14:23

Hej

Jeg leder efter udbyere af Fixed Wireless Access !!!
Kender i nogen

Med venlig hilsen
Henrik

Fra : jens

Dato : 17-05-01 14:36

sonofon, mediascape, butler networks, tele2, formus

--
Jens Friholm

Fra : Søren Blom

Dato : 17-05-01 17:17

"jens" <qwe@qwe.qwe> skrev
> sonofon, mediascape, butler networks, tele2, formus

Men det er stadig meget småt med hvor man kan komme til det. Sonofon
begynder at tilbyde FWA til alm. bruger til Juli, det har jeg læst i en og
anden nyhedstjeneste idag.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Ivan J. Kristensen

Dato : 17-05-01 21:45

det var da en god nyhed

mvh ijk

Søren Blom <soren@blom.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e0th1$sop$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Jens

Dato : 18-05-01 11:01

"Ivan J. Kristensen" <ivankristensen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> det var da en god nyhed

Ja, for erhvervsvirksomheder, for Sonofon måtte indrømme at det nok ikke var
så interessant prismæssigt for private i starten.....

Jens

Fra : ASC

Dato : 18-05-01 15:07

Nu er priser jo et relativt begreb, afhængig af hvem som vurderer det.

Jeg kan love dig, at det endelige produkt bliver "revolutionerende", men du
skal betale for det!
Vil du have høj kvalitet og båndbredde (som du betaler for) med FWA, eller
vil du have OK kvalitet/båndbredde (som du betaler for, men ikke får) med
ADSL?

OK-OK,
det var måske lidt for kraftig banken på reklametromlen - undskyld - men
det er skisme så spændende, det der kommer til at ske med FWA.

mvh

ASC

Jens <jjonsson@get2net.dk> wrote in article
<Zp6N6.18589$zv2.2154103@news010.worldonline.dk>...

Fra : Simon Skals

Dato : 18-05-01 16:15

It seems ASC wrote:
>Jeg kan love dig, at det endelige produkt bliver "revolutionerende", men du
>skal betale for det!

Hvori består revolutionen?

>Vil du have høj kvalitet og båndbredde (som du betaler for) med FWA, eller
>vil du have OK kvalitet/båndbredde (som du betaler for, men ikke får) med
>ADSL?

Kan du ikke forklare, hvordan kvalitet og båndbredde skifter fra
"OK" til "høj" mellem ADSL og FWA?

>OK-OK,
> det var måske lidt for kraftig banken på reklametromlen -
undskyld - men
>det er skisme så spændende, det der kommer til at ske med FWA.

Jeg ser, du poster fra gateway.sonofon.dk. Du skulle vel aldrig
være ansat hos pågældende firma?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 18-05-01 16:24

On Fri, 18 May 2001 15:15:04 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Jeg ser, du poster fra gateway.sonofon.dk. Du skulle vel aldrig
>være ansat hos pågældende firma?

Poster fra gateway.sonofon.dk og har e-mailen ASC@sonofon.dk
Det er nok bare et tilfælde, skal du se.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Simon Skals

Dato : 18-05-01 16:30

It seems Stefan Bruhn wrote:

>Poster fra gateway.sonofon.dk og har e-mailen ASC@sonofon.dk
>Det er nok bare et tilfælde, skal du se.

Ja, det må man formode. Det ville jo også kun være suspekt, hvis
Sonofon var en af de vordende FWA-udbydere.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Anders Lund

Dato : 20-05-01 00:49

Hmm, ASC her ikke skervet tilbage endnu,, Måske er det fordi han første
moder på arbejde på sonofon på mandag....

Jeg syntes at der er 'Fejt' at et stort firma med et tilsynelandene produkt,
er nød til at 'lyve' for at promovere deres produkt.
Eller det kan selfølgelig også være at ASC er en almindelig internet bruger,
der har en adgang igennem sonofon (Fx. igennem mobiltelefon),,,,, Men
nejjjjj vel

Mvh
Anders Lund

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 20-05-01 09:20

Anders> Hmm, ASC her ikke skervet tilbage endnu,, Måske er det fordi
Anders> han første moder på arbejde på sonofon på mandag....

Anders> Jeg syntes at der er 'Fejt' at et stort firma med et
Anders> tilsynelandene produkt, er nød til at 'lyve' for at promovere
Anders> deres produkt. Eller det kan selfølgelig også være at ASC er
Anders> en almindelig internet bruger, der har en adgang igennem
Anders> sonofon (Fx. igennem mobiltelefon),,,,, Men nejjjjj vel

Øhh..."Lyve" - om hvad? Giv da lige manden en chance til at uddybe
inden du skyder ham noget i skoene.. Og pas på med at blande sammen,
hvad enkelt individer og firmaer udtaler sig om - vend det på hovedet
istedet, og se det som en chance for at få information fra første
hånd!!

Karsten
(der glæder sig vildt til FWA!!!)

Fra : Gerner

Dato : 20-05-01 10:44

On 20 May 2001 10:20:09 +0200, Karsten Thygesen <karthy@SunSITE.dk> wrote:

>Karsten
>(der glæder sig vildt til FWA!!!)

Hvorfor det ? Som privatperson som selv skal betale ?

Så vidt jeg forstår det der er skrevet on sonofon's fwa, så bliver hastigheden
ikke over 512 Kps eller samme vilkår som adsl, men jeg tror at selv om det
kommer som flatrate til konkurrancedygtige priser, så bliver der nok tale om en
høj abonnementpris som gør det dyere end adsl.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 20-05-01 13:22

"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse

>som gør det dyrere end adsl.

Muligt, men det er fint for os, som bor et sted hvor der ikke er xDSL
mulighed.

Mvh haa/orangedk

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 20-05-01 19:18

Gerner> Hvorfor det ? Som privatperson som selv skal betale ?

Fordi jeg snart flytter til et sted uden ADSL mulighed...

Gerner> Så vidt jeg forstår det der er skrevet on sonofon's fwa, så
Gerner> bliver hastigheden ikke over 512 Kps eller samme vilkår som
Gerner> adsl, men jeg tror at selv om det kommer som flatrate til
Gerner> konkurrancedygtige priser, så bliver der nok tale om en høj
Gerner> abonnementpris som gør det dyere end adsl.

Det er jo ren spekulation. Der har, så vidt jeg ved, ikke været
udtalelser om hverken pris eller maksimale hastigheder - teknisk set
kan FWA sagtens gå meget længere op i kapacitet. Men det bliver
spændende at se konkrete priser, abonnements vilkår og tekniske
specifikationer, og der varer nok ikke så længe, før de dukker op...

Karsten

Fra : Gerner

Dato : 20-05-01 22:00

On 20 May 2001 20:18:15 +0200, Karsten Thygesen <karthy@SunSITE.dk> wrote:

> [...]
> Gerner> abonnementpris som gør det dyere end adsl.
>
>Det er jo ren spekulation. Der har, så vidt jeg ved, ikke været

Nej, ikke som sådan, men en mulighed jeg har forstået af de kilder jeg læser,
f.eks. "tele tema".

>udtalelser om hverken pris eller maksimale hastigheder - teknisk set

Næh, men der er dem der følger med og har bedre adgang til udbyderne.

>kan FWA sagtens gå meget længere op i kapacitet. Men det bliver

Tja, jeg sigtede selv på 2 Mps for at tilslutte mig til FWA, men er sonofon ikke
op til det, så venter jeg da bare til en udbyder er parat til at gå til 2 Mps.

>spændende at se konkrete priser, abonnements vilkår og tekniske
>specifikationer, og der varer nok ikke så længe, før de dukker op...
Ja.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-05-01 16:47

Hej

Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

> [...]
>kommer som flatrate til konkurrancedygtige priser, så bliver der nok tale om en
>høj abonnementpris som gør det dyere end adsl.

Ifølge info på www.mediawatch.dk så er Sonofon klar til at levere FWA
nu. Prisen er også fastlagt, den bliver kr. 350,-/måned, for en 256K
forbindelse, og prisen er inkl. alt, også levering/lån af den nødvendige
hardware, og der er ingen oprettelsesafgift. Leveringtiden vil typisk
være nogle få dage.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Lars Jensen

Dato : 21-05-01 23:06

On Mon, 21 May 2001 17:47:17 +0200, Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org>
wrote:

> [...]
>forbindelse, og prisen er inkl. alt, også levering/lån af den nødvendige
>hardware, og der er ingen oprettelsesafgift. Leveringtiden vil typisk

Mediawatch har scoret artiklen fra Berlingske - men har åbenbart selv
følt trang til at føje lidt til. Iflg. artiklen er Sonofon så småt
klar fra juli, men kan først garantere kort leveringstid fra
slutningen af sewptember. Sonofon siger intet i artiklen om, hvad
hastigheden bliver og hvad prisen bliver - de 256 Kbit og 350 kr. pr.
måned er kun nævnt som et eksempel af journalisten for at fortælle,
hvor prisniveauet på markedet er i øjeblikket.
Sonofons tekniske direktør siger så, at de vil matche de billigste
priser på markedet på sammenlignelige produkter.

Fra : ASC

Dato : 22-05-01 14:12

Hej alle,
Så har jeg endelig tid til igen at tage en rundtur i denne newsgroup, og
jeg kan se, at mit postulat ikke er forblevet ubesvaret:

Først lidt fakta:
- Jo, jeg arbejder for SONOFON -det burde jeg nok have fortalt tidligere.
- MEN, ligesom stortset alle andre ansatte, som poster i disse newsgroups,
og udtaler sig i mere eller mindre generelle vendinger om deres firmas
produkter, ja så gør jeg det for egen regning - ikke på vegne af det firma
jeg arbejder for.

Back-to-business:

Kvalitet på båndbredde kan defineres på mange måder, her er 3 eksempler på
Quality Of Service:
QOS-1. Garanteret båndbredde end-2-end
QOS-2. Garanteret minimums båndbredde med loft
QOS-3. Best effort med loft

QOS-1, er det man får ved at leje et End-2-end kredsløb (faste
forbindelser)
QOS-3, er det man har med ADSL og til dels også Stofanet

Jeg vil gerne citere to analyseresultater vedrørende kvalitet (Analyse A.
er anden-håndsviden (urban legend?), idet jeg ikke selv har set
resultatet):
Analyse A:
På ADSL har ca. 75% af kunderne adgang til mindre en 50% af den båndbredde
som de betaler for.

Analyse B - for Babeltech:
ADSL kunder med 512 kbit/s forbindelse har en gennemsnitlig båndbredde på
174,513 kbit/s
(Jeg ved godt, at der stilles spørgsmålstegn ved Babeltechs målemetode, men
resultatet giver vel en indikation under alle omstændigheder)

Enhver som kan levere et produkt, som performer bedre end ADSL, må være
interessant for de brugere, som er villig til at betale for den båndbredde,
som de gerne vil have. Men med FWA behøver det ikke være så dyrt som et
End-2-end kredsløb!

Med venlig hilsen

ASC
- som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote in article
<slrn9gaf23.7ck.spam@www.gid.dk>...

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-05-01 14:30

In article <01c0e2c0$d2592670$5a9358c1@pc3706>, "ASC" <ASC@Sonofon.DK>
wrote:

> [...]
> (Jeg ved godt, at der stilles spørgsmålstegn ved Babeltechs målemetode, men
> resultatet giver vel en indikation under alle omstændigheder)

Og hvordan vil en undersøgelse af Sonofon FWA forbindelser så falde ud
med Babeltechs målemetoder?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 22-05-01 14:30

On Tue, 22 May 2001 15:29:30 +0200, Martin Edlich
<newsspam2@mail.edlich.dk> wrote:

>Og hvordan vil en undersøgelse af Sonofon FWA forbindelser så falde ud
>med Babeltechs målemetoder?

afhænger af dagens pollental (birk) fra Viborg.

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-05-01 14:52

In article <4fqkgt453hsl8mkh7mt3odu09shsl3kd1c@4ax.com>,
Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote:

> afhænger af dagens pollental (birk) fra Viborg.

Alt andet lige, så må pollen vel have en større indflydelse på en
trådløs forbindelse, end på en trådforbindelse.

Hvis vi nu er rigtigt mange der påstår det, så må det vel give en
indikation på virkeligheden.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 22-05-01 14:54

On Tue, 22 May 2001 15:51:50 +0200, Martin Edlich
<newsspam2@mail.edlich.dk> wrote:

>Alt andet lige, så må pollen vel have en større indflydelse på en
>trådløs forbindelse, end på en trådforbindelse.

men indflydelsen er positiv grundet højere partikeltæthed som
forbedrer transportlaget.

>Hvis vi nu er rigtigt mange der påstår det, så må det vel give en
>indikation på virkeligheden.

lad os lave enten en portal eller en forening.

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-05-01 16:45

In article <torkgtgal640iqfcaoji60mvrmc386hpaq@4ax.com>,
Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote:

> lad os lave enten en portal eller en forening.

En portal må helt klart være det bedste - alle elsker portaler.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Lars B Jensen

Dato : 23-05-01 07:43

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> En portal må helt klart være det bedste - alle elsker portaler.
>
> --
> MVH Martin Edlich

Må jeg foreslå en underskriftindsamling og et læserbrev i Jyllandsposten?

Lars B.

Fra : ASC

Dato : 22-05-01 15:11

Martin Edlich <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote in article
<newsspam2-D9BBA2.15293022052001@vip01.news.tele.dk>...

> Og hvordan vil en undersøgelse af Sonofon FWA forbindelser så falde ud
> med Babeltechs målemetoder?

Forhåbentlig bedre.

Fra : Simon Skals

Dato : 22-05-01 15:13

It seems ASC wrote:

>Forhåbentlig bedre.

Det vil jeg æde min gamle hat på, at de ikke bliver.

Og da slet ikke, hvis delayet på FWA er højere end på ADSL.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-05-01 16:43

In article <01c0e2c9$0829b9b0$5a9358c1@pc3706>, "ASC" <ASC@Sonofon.DK>
wrote:

> Forhåbentlig bedre.

Vil det sige at du ikke ved noget om det, og bare sidder og digter?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : ASC

Dato : 23-05-01 12:11

Martin Edlich <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote in article
<newsspam2-37A275.17425622052001@vip01.news.tele.dk>...

> Vil det sige at du ikke ved noget om det, og bare sidder og digter?

Nej jeg sidder ikke og digter, men refererer til de oplysninger/indput, der
kommer fra vore leverandøre.

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-05-01 16:50

In article <01c0e379$0f938d10$991e1cac@pc3706>, "ASC" <ASC@Sonofon.DK>
wrote:

> Nej jeg sidder ikke og digter, men refererer til de oplysninger/indput, der
> kommer fra vore leverandøre.

Nåeh, du er en af dem der tror på hvad sælgere fortæller om deres
produkter.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Lars B Jensen

Dato : 23-05-01 17:06

> Nåeh, du er en af dem der tror på hvad sælgere fortæller om deres
> produkter.
> MVH Martin Edlich

Sælgere?!? Det er dem der lover mere end _vi_ kan holde.....

Lars B

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 23-05-01 20:46

"ASC" <ASC@Sonofon.DK> wrote in message

> [...]
> <newsspam2-37A275.17425622052001@vip01.news.tele.dk>...

> Nej jeg sidder ikke og digter, men refererer til de oplysninger/indput,

jeg klipper lige lidt fra nogle andre indlæg du har lavet i denne
diskussion... altså, hvis det er ok.

>Jeg vil gerne citere to analyseresultater vedrørende kvalitet (Analyse A.
>er anden-håndsviden (urban legend?), idet jeg ikke selv har set

urban legend.. det er der vist ingen der betvivler. oh well.

>resultatet):
>Analyse A:
>På ADSL har ca. 75% af kunderne adgang til mindre en 50% af den
>båndbredde
>som de betaler for.

det er ikke de kunder, jeg taler med. man kan måske sige, jeg allerede er
farvet af mit arbejde som supporter med dsl som primære område. når jeg
henviser til vores tucows mirror i kælderen og beder kunden donwloade en
enkelt fil og derefter hører at kunden får max kilo gennem linien, er jeg
selvfølgelig glad... herefter følger den svære opgave at forklare kunden,
hvordan nettet er strikket sammen af forskellige punkter, der kan være meget
eller lidt belastede alt efter hvor... øhm.... ja, belastede de er.

> [...]
>Jeg ved godt, at der stilles spørgsmålstegn ved Babeltechs målemetode, men
>resultatet giver vel en indikation under alle omstændigheder)

babeltech-... jeg har ikke været på deres side i et halvt år... men jeg må
fandme nok indrømme (just letting off steam) at jeg blev mildest talt
ekstremt skuffet over et eller andet seer gak program om forbruger...
ting!.. der påstod at her var endelig beviset på at isp'erne bare er ude på
at snyde folk for deres båndbredde...

jeg gik ind på babeltechs info side og erfarede de havde en 2mbit linie....

hvad sker der mon hvis 5 2mbit dsl linier tester på den på samme tid? you
tell me. jeg havde rigtig mange kunder gennem de næste mange uger, der havde
været inde på babeltech og nu ville vide, hvad problemet var med deres dsl
linie, og hvorfor det kun var en øhhh... 123kbit linie når de nu betalte for
512kbit osv...

jeg skal nok gøre det kort. bare mine 2,-

> --
> Med venlig hilsen
>
> ASC
> - som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat

i hope we all do...

/jakob

som heller ikke udtaler sig på vegne af sonofon

Fra : Simon Skals

Dato : 24-05-01 22:27

It seems ASC wrote:
>Nej jeg sidder ikke og digter, men refererer til de oplysninger/indput, der
>kommer fra vore leverandøre.

Kender du Babbletechs testmetoder? Hvis nej, hvordan kan du så gå
ud fra, at FWA vil klare sig bedre i disse tests?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-05-01 02:24

On Tue, 22 May 2001 14:11:00 GMT, "ASC" <ASC@Sonofon.DK> wrote:

>Forhåbentlig bedre.

Hvad hvis folk alligevel downloader noget, mens de tester med
Babeltech? Så vil dårlige resultater gå ind i statistikken.

Traditionen tro vil jeg gerne anbefale:
http://www.baren.dk.everyday.com.babeltech.dk.bums.dk/

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Simon Skals

Dato : 22-05-01 14:35

It seems ASC wrote:
>Jeg vil gerne citere to analyseresultater vedrørende kvalitet (Analyse A.
>er anden-håndsviden (urban legend?), idet jeg ikke selv har set
>resultatet):

Så er det ret ligegyldigt, når det bare er en ammestue-historie.

>Analyse A:
>På ADSL har ca. 75% af kunderne adgang til mindre en 50% af den båndbredde
>som de betaler for.

Se ovenfor.

> [...]
>(Jeg ved godt, at der stilles spørgsmålstegn ved Babeltechs målemetode, men
>resultatet giver vel en indikation under alle omstændigheder)

Nej, det gør ikke. Babbletech har ikke forstået basale begreber
som fx TCP slow start, og følgelig er deres resultater ikke det
papir værd, de er skrevet på.

> [...]
>som de gerne vil have. Men med FWA behøver det ikke være så dyrt som et

Prøv at komme med noget konkret dokumentation for, at
ADSL-kunderne ikke får den båndbredde, de betaler for.

Du kunne fx lave en rundspørge her i gruppen og høre ad, hvor tit
folk oplever, at de ikke kan downloade med line-rate. Eller også
kan du bare blafre nogle måneder tilbage i de gamle indlæg; emnet
er tit oppe at vende, og resultatet er altid det samme: Folk
downloader med fuld skrue.

Hvis du bare ønsker at lukke varm luft ud, så er det selvfølgelig
fint at alliere sig med et foretagende som Babbletech.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-01 14:44

"ASC" <ASC@Sonofon.DK> skrev i en meddelelse
> QOS-1. Garanteret båndbredde end-2-end
> QOS-2. Garanteret minimums båndbredde med loft
> QOS-3. Best effort med loft
> QOS-3, er det man har med ADSL og til dels også Stofanet

Jeg vil nærmere lægge ihvertfald Pro@cces ADSL i 2'eren.
Hvor lægger du FWA?
Faktum er at teknikken til en vis grad er underordnet. Det der betyder noget
er hvordan du bruger den.
Du kan sagtens lave en QOS-1 med ADSL, spørgsmålet er så hvad oppetiden
bliver.
Tilsvarende kan du sagtens bruge FWA så det bliver ringere end ADSL

> På ADSL har ca. 75% af kunderne adgang til mindre en 50% af den båndbredde
> som de betaler for.

Selvklart vil vi gerne se noget dokumentation.

> (Jeg ved godt, at der stilles spørgsmålstegn ved Babeltechs målemetode,
men
> resultatet giver vel en indikation under alle omstændigheder)

Overhovedet ikke

> [...]
båndbredde,
> som de gerne vil have. Men med FWA behøver det ikke være så dyrt som et

Jeg ser gerne noget dokumentation for at FWA er en bedre teknik end ADSL.
De har begge fordele og ulemper, men de primære forskelle kommer i den måde
som udbyderne anvender dem på.

Kan du fortælle noget om latency på FWA? Anvendes der interleaving?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bjørn Skovlund Rydén~

Dato : 23-05-01 10:51

"ASC" <ASC@Sonofon.DK> wrote in message
> Analyse A:
> På ADSL har ca. 75% af kunderne adgang til mindre en 50% af den båndbredde
> som de betaler for.

Målt på hvad? en FTP server i USA som blev fundet i #cabelwarez på IRC?

> [...]
men
> resultatet giver vel en indikation under alle omstændigheder)

Så vidt jeg husker gav min computer her på arbejdet et flow på ca 700kbit på
babeltech dengang det var oppe. Det skal siges at jeg kan hente med ~5 mbyte
i sekundet fra AUC.

Jeg har 2mbit derhjemme og jo det er sjældent jeg kan udnytte det fuldt ud
på 1 forbindelse, men hvis jeg ved det er en server der kan følge med (har
sågar en server i USA som spytter 205kbyte/sek til mig altid, uden
problemer.

Bjørn Skovlund Rydén - bjorn@cybercity.dk
Cybercity ADSL-Support - 1meg@cybercity.dk
Telefon 70 10 11 09, Fax 33 33 94 06

CyberCity medarbejder - skriver personlig holdning.

Fra : Tim Christensen

Dato : 25-05-01 13:37

"ASC" <ASC@Sonofon.DK> wrote in message

> Analyse B - for Babeltech:
> ADSL kunder med 512 kbit/s forbindelse har en gennemsnitlig båndbredde på
> 174,513 kbit/s

Babeltech egen forbindelse til internettet var vidst i perioder den
begrænsende faktor. Jeg mener jeg sorede under 100Kbit, på trods af at jeg
altid kan downloade med ca. 55KB/s i alt (nogen gange er den enkelte server
for langsom). Jeg har pro@512

Mvh

Tim

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-05-01 14:21

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> writes:

> [...]
>altid kan downloade med ca. 55KB/s i alt (nogen gange er den enkelte server

Generelt tror jeg ikke, folk forstod, hvad den speedtest gik ud på.
Nok mest fordi de ikke gad læse forudsætningerne, selvom de stod
højt og tydeligt i oplysningerne om den.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lars Jensen

Dato : 19-05-01 01:45

On Fri, 18 May 2001 12:01:24 +0200, "Jens" <jjonsson@get2net.dk>
wrote:

>Ja, for erhvervsvirksomheder, for Sonofon måtte indrømme at det nok ikke var
>så interessant prismæssigt for private i starten.....

Ja, men det var da de fik licensen i december. Nu er der andre boller
på suppen og Sonofon vil konkurrere på lige vilkår med ADSL-udbyderne
på disses vilkår - dvs. gratis oprettelse på de langsomste
forbindelser, udlån af modtagere/antenner og priser, der matcher de
billigste sammenlignelige produkter på markedet.
Jeg synes det lyder lovende...

vh
Lars