Apache, PHP5, MySQL
Fra : Peter

Dato : 16-11-04 11:10

Hejsa!

Jeg har smidt en lille debian server på benene den skulle gerne køre
noget mysql og php5... det gør den som sådan også... men bare ik sammen

Jeg har installeret php5 fra www.dotdeb.org og taget alle pakkerne... er
der nogen der lige ved hvad jeg mangler at konfigurere?

se min phpinfo her: http://dev.wwi.dk/phpinfo.php

Det ser jo ud til at mySql er kommet med over... men f.eks.
mysql_connect(); er undefined function...

PS: x-posted (tror jeg nok) i unix og php gruppen...

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 16-11-04 11:21

Peter wrote:
> Det ser jo ud til at mySql er kommet med over... men f.eks.
> mysql_connect(); er undefined function...

har du fjernet kommentaren foran mysql extentionen i php.ini ?

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Peter

Dato : 16-11-04 11:44

Ulrik Nielsen wrote:
> har du fjernet kommentaren foran mysql extentionen i php.ini ?

Tjaa... synes ikke rigtig jeg kan finde en sådan i php.ini kun noget med
en mysql.dll eller noget i den stil og det er da til windows version ikke?

/Peter.

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 16-11-04 12:23

Peter wrote:

> Tjaa... synes ikke rigtig jeg kan finde en sådan i php.ini kun noget med
> en mysql.dll eller noget i den stil og det er da til windows version ikke?

jo, det skal hedde noget ala:

extension=mysql.so

--
ulrik nielsen |

Fra : Peter

Dato : 18-11-04 06:46

Ulrik Nielsen wrote:
> jo, det skal hedde noget ala:
>
> extension=mysql.so

Jeg kan ikke lige umiddelbart finde en sådan linje... men der ligger
godt nok en mysql.so på disken... jeg må se om jeg kan få det til at
spille... eller vender jeg tilbage

/Peter