Andet multimedie
bentjuul 3670
Transparent gif based on first pixel
Fra : Olav Noksagt

Dato : 16-11-04 09:59

Hej
Jeg har brug for at gøre en gif transparent udfra baggrundsfarven, der er en
jævn grå.
Før (min gamle Mac OS 9/Photoshop 4) kunne jeg bruge f.eks. Black Box/Alien
Skins gem-som-modul, men jeg kan ikke hitte det til Mac OS X og Photoshop
CS.

Findes der filtre o.l. (gerne gratis til Photoshop der kan gøre en flade
gennemsigtig "based on first pixel" eller anden farve - eller kan Photoshop
evt. selv nu?

Med Black Box/Alien Skins kunne man få muligheden for at gemme som "BoxTop
Photogif" og dér vælge at den skulle gøre en bestemt farve transparent.

Olav

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-11-04 11:11

"Olav Noksagt" <noksagt_fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> flade
> gennemsigtig "based on first pixel" eller anden farve - eller kan

Tag giffen ind i Photoshop, skift Image mode til RGB, navngiv laget til
noget andet end Background, vælg baggrundsfarven med tryllestaven, og slet
den. Det skulle nu gerne være gennemsigtigt under resten af billedet.
Brug save for web til at gemme som gif påny, og slå Transparency til i
indstillingerne.

Sådan virker det i PS 7 til Win, så noget lignende må kunne lade sig gøre på
Mac-en også.

/Per