Hvem er mon afsenderen?
Fra : Fedtmule

Dato : 16-11-04 09:38

Hej NG,

Når en bruger har udfyldt en formular på min side (hvor der bl.a.
skal udfyldes et inputfelt med en e-mailadresse), hvordan sætter
jeg så vedkommendes e-mailadresse som afsender på den e-mail jeg
modtager som resultat af formularen?

\\ Fedtmules //

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 16-11-04 09:52

Fedtmule wrote:
> [...]
> skal udfyldes et inputfelt med en e-mailadresse), hvordan sætter
> jeg så vedkommendes e-mailadresse som afsender på den e-mail jeg

- og du har læst i manualen under mail funktionen ?
http://dk2.php.net/manual/da/function.mail.php

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 17-11-04 12:18

Fedtmule skrev:

> [...]
> skal udfyldes et inputfelt med en e-mailadresse), hvordan sætter
> jeg så vedkommendes e-mailadresse som afsender på den e-mail jeg

<?php
$afsendermail = $_POST['afsendermail']; // Afsenderens mail
$fra = "From: Afsenderens navn <$afsendermail";

$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "$fra\r\n";

mail("email", "emne", "besked", $headers);
?>