Findes der Mp3 afspiller med interface til~
Fra : Jens Gladbjerg

Dato : 16-11-04 01:01

Er der nogen som har kendskab til Mp3 afspiller som kan trække på data
fra ekstern harddisk UDEN brug af selvstændig computer?

- eller har du en idé til at ombygge andet hardware til formålet?

- det ville være herligt at kunne genbruge en harddisk til transport
af hele musiksamlingen!

Venlig hilsen
Jens Gladbjerg
jens@FJERNDETTEgladbjerg.dk

Fra : Kim, Aalborg

Dato : 16-11-04 11:06

> Er der nogen som har kendskab til Mp3 afspiller som kan trække på data
> fra ekstern harddisk UDEN brug af selvstændig computer?

Hvorfor ikke købe en MP3 afspiller med kapacitet til formålet? Creative
laver nogle Zen modeller, som kan klare op til 60GB musik og som samtidig
kan fungere som eksterne harddiske.

Mvh. Kim, Aalborg.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-11-04 18:34

Jens Gladbjerg <jens@FJERNDETTEgladbjerg.dk> wrote in

> [...]
>
> - eller har du en idé til at ombygge andet hardware til formålet?
>
> - det ville være herligt at kunne genbruge en harddisk til transport

Sjovt, vi sad lige præcis og diskuterede dette på kontoret i går og blev
enige om at det havde vi ikke hørt om endnu. Ud over MP3 afspillere kunne
det også være interessant hvis man bare kunne smække digitalkameraet
direkte til en HD og dumpe billederne på den uden overhovedet at have behov
for en computer i det loop. Altså uden en eller anden fix kortlæser/hd
dimmer - men ved ren USB2 eller firewire forbindelse mellem kamera og hd.

Hvis du finder/hører om noget vil jeg gerne høre om det også :)

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Mads Breddam

Dato : 16-11-04 22:36

> [...]
> dimmer - men ved ren USB2 eller firewire forbindelse mellem kamera og hd.
>
> Hvis du finder/hører om noget vil jeg gerne høre om det også :)

Kan godt være jeg misforstår... men vi prøver: En iRiver H340 kan sættes
direkte til en digitalt kamera via USB og overføre billeder til H340'eren.
Den har 40 gb. Det kræver at kameraet understøtter "USB on the go"

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-11-04 23:33

"Mads Breddam" <fuck@spam.suckers> wrote in

> [...]
> sættes direkte til en digitalt kamera via USB og overføre billeder til
> H340'eren. Den har 40 gb. Det kræver at kameraet understøtter "USB on

Lækkert, jeg havde ikke hørt om USB on the go før. Har lige læst lidt om
den standard og det lyder jo bestemt som noget af det vi havde talt om på
kontoret :)

Tak for hintet.

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-11-04 00:14

On Tue, 16 Nov 2004 17:34:26 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<flemming@joensson.invalid> wrote:

> [...]
>for en computer i det loop. Altså uden en eller anden fix kortlæser/hd
>dimmer - men ved ren USB2 eller firewire forbindelse mellem kamera og hd.

Det kræver blot, at MP3-afspilleren USB Host ligesom en normal
computer - og det findes da, men de er ikke så udbredte endnu. Her er
et par eksempler.
http://www.pearl.de/p/PE3490-Auvisio-MP3-Player-20GB-Digital-Jukebox-USB-2-0.html

http://www.thetechzone.com/?m=show&id=124

Lars