Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskel Canon S60-70 ctr. A60-70 ??
Fra : Ukendt

Dato : 15-11-04 22:52

Hej Jeg sidder for tiden på en meget sløv linie, så jeg kan ikke søge selv.
Jeg har kigget en del på Canon S60 og 70 og ser så i et blad at der findes
A60-70 kameraer og blev nysgerrig på forskellen.

--
Poul B-H
"If Life Gets Boring, Risk It"

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-11-04 23:02

pbh a os.dk wrote:
> Hej Jeg sidder for tiden på en meget sløv linie, så jeg kan ikke søge
> selv. Jeg har kigget en del på Canon S60 og 70 og ser så i et blad at
> der findes A60-70 kameraer og blev nysgerrig på forskellen.

Der er rimelig stor forskel - men det er lidt svært at forklare uden
billeder.

Har du ikke båndbredde nok til at kommer på www.edbpriser.dk og slå disse
kameraer op - der er en kort beskrivelse af dem....

Men S60 kan ikke lige sammenlignes med A60 - der skal du nok op og
sammenligned med A80 eller større ?

S-serien er en lidt mere "proff"-type, hvor A-serien er en lidt mere
"amatør"-type.

S-serien er (imho) lidt grim og kantet - men fylder mindre, hvor A-serien er
lidt mere rund i det og fylder lidt mere.

Storebror er så G-serien.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Knud I

Dato : 15-11-04 23:57

> Men S60 kan ikke lige sammenlignes med A60 - der skal du nok op og
> sammenligned med A80 eller større ?
>
> S-serien er en lidt mere "proff"-type, hvor A-serien er en lidt
> mere "amatør"-type.

En forskel er at S-serien kan optage i raw, det mangles i A-serien

Mvh Knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-11-04 00:01

Knud I wrote:

> En forskel er at S-serien kan optage i raw, det mangles i A-serien

pssst. s1 kan ikke.

mvh

Carsten Riis

Fra : Knud I

Dato : 16-11-04 00:09

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> pssst. s1 kan ikke.

undtagelsen der bekræfter, hvis den hører med.
næste gang skriver jeg S30-S70
/Knud

Fra : KASO

Dato : 16-11-04 12:37

"Jan Vestergaard" skrev d. 15-11-04 23:02 dette indlæg :

> [...]
>
> S-serien er (imho) lidt grim og kantet - men fylder mindre, hvor
A-serien er
> lidt mere rund i det og fylder lidt mere.

Faktisk er S30-70 en "kompaktversion" af G-serien, hvor G har mulighed
for ekstern blitz + har større batteri og "svingskærm", hvilket S'erne
ikke har. Dermed også sagt at S'erne har samme manuelle
indstillingsmuligheder som G samt bl.a. mulighed for RAW-format.

Jeg har selv et S40, der tager fremragende billeder - så længe man kan
klare sig med det eksisterende lys. Blitzbilleder giver desværre stort
set altid røde øjne, hvilket er årsagen til at jeg har suppleret med et
Minolta A1 med ekstern blitz.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 19:47

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]

> klare sig med det eksisterende lys. Blitzbilleder giver desværre stort
> set altid røde øjne, hvilket er årsagen til at jeg har suppleret med et

Jeg overvejer en afløser for mit backup kamera IXUS400, som jeg er lidt træt
af. Jeg har et 10D så G serien er ikke interessant.
Nå jeg må vente til jeg igen er på min ADSL

Poul B-H

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 20-11-04 13:17

On Wed, 17 Nov 2004 19:47:08 +0100, pbh wrote:

> Jeg overvejer en afløser for mit backup kamera IXUS400, som jeg er lidt træt
> af. Jeg har et 10D så G serien er ikke interessant.

Hvilken slags backup skal du bruge? Så småt som muligt, eller
noget med flere muligheder, så du kan lade 10D blive hjemme?

Jeg købte selv S1, som alternativ/backup til (film)SLR - det var
et godt kompromis mellem størrelse, anvendelighed (mange
situationer) og pris.

--
Stig - remove 'nospam.' to send me mail
Synchronize your bookmarks: http://syncit.goth.dk/