Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
tv out
Fra : Michael Ottesen

Dato : 15-11-04 21:41

Hvordan er det lige hvis jeg vil se vil have signal fra min computer til
tv???

jeg har et gf4 med tv out.

skal der være noget bestemt med det tv man vil tilslutte til og hvad med
lyden????

Michael

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-11-04 21:51

Michael Ottesen wrote:
> [...]
> til tv???
>
> jeg har et gf4 med tv out.
>
> skal der være noget bestemt med det tv man vil tilslutte til og hvad

Lyden skal du tilslutte fra dit lydkorts line-udgang.

Afhængigt af hvilket mærke dit kort er har det enten S-Video eller
Composite eller begge dele i samme stik. Hvis det sidste er tilfældet
skal du have fat i et Y-kabel som separerer de to signaler. Der er mange
grafikkort der kun har S-Video udgang. Hvis dit TV kun understøtter
Composite skal du have fat i en S-Video til Composite omformer, en
såkaldt 'colourfix'-dims.

Hvis dit TV har flere en én SCART indgang understøtter det med hmm..hvad
skal vi sige, måske 75% sikkerhed S-Video, hvilket giver et langt bedre
billede end Composite. S-Video stikket (ofte fejlagtigt kaldet S-VHS,
men S-VHS er en båndstandard, ikke en billedstandard) er rundt og har 4
ben, Composite stikket er normalt et gult RCA (phono-) stik og magen til
de hvide og røde der sidder bag på dit stereoanlæg.

Hvis du sætter et S-Video kabel bagi en SCART omformer til TV'et og
billedet er sort/hvidt er det normalt et tegn på at TV'et kun
understøtter Composite, eller at du sætter det i den forkerte SCART
indgang.
Det kan også være en indstilling i driveren til grafikkortet, eller
måske skal du aktivere S-Video på SCART stikket fra en menu på TV'et.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.