ivrig kat.
Fra : Heidi Justesen

Dato : 15-11-04 19:33

hej alle katteelskere.

min den store kat(mads) er meget ivrig efter at komme ud af min
hoveddøren. Vi bor i en lejlighed som deler gang med overboen. han er
frygtelig hurtig (det er jo ikke for sjovt hans far hed speedy) og nogen
gange sker det altså at han slipper væk, selvom vi gør alt for at holde
ham. Jeg henter ham selvfølgelig med det samme!

jeg har nu haft flere sammenstød med overboen, fordi hun har mødt mig et
par gange hvor han slap ud.Og hun blev temmmelig gal sidst, samt påstod
at han havde tisset på hendes gulvtæppe i gangen ( det ved jeg så med
200 % sikkehed ikke passer, for han har aldrig været derude i mere end 2
min. og han har alt for travlt med alt muligt andet, end at tisse. Men
hende om det!)

men hvordan får jeg ham til at blive væk fra døren? Vand virker en lille
smule. Håber på nogle gode ideer/erfaringer som kan bruges indtil vi
flytter herfra.

Det skal lige siges at vi har fuldt ud ret til at have vores misser her,
og at han er kastreret.

Med venlig hilsen
Heidi Justesen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 15-11-04 21:41

Heidi Justesen <heidi-hKATTE@BAKKEofir.dk> wrote in

> Håber på nogle gode ideer/erfaringer som kan bruges indtil vi
> flytter herfra.

Desværre kender jeg alt for godt problemet. Johan var i sine yngre dage
en værre flugtkonge. Heldigvis boede jeg på det tidspunkt et sted hvor
jeg havde to hoveddøre og min nabo brugte ikke bagtrappen, det var
hendes bagtrappe og min den enste trappe. Men når jeg fik gæster eller
skulle gå kunne det være et mas at komme ud. Jeg må indrømme at jeg
nogle gang tog ham op og idet jeg lukkede mig ud kastede jeg ham ind
mod stuen, inden han kunne vende sig og løbe mod døren havde jeg så
smækket den. Altså forstå mig ret, når jeg siger kastede, så betyder
det ikke at jeg kylede ham hen af gulvet, men mere kastede ham et lille
stykke op i luften så han landede som hvis han hoppede ned fra
kradsetræet eller reolen. Han er aldrig kommet til skade, højst blive
fornærmet, men det har været over at gå glip af noget

Heldigvis fandt jeg så ud af at vandsprøje virkede vildt godt på Johan,
bare synet af den var nok

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : JytteJ

Dato : 15-11-04 22:54

"Heidi Justesen" <heidi-hKATTE@BAKKEofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> flytter herfra.
>
> Det skal lige siges at vi har fuldt ud ret til at have vores misser her,

Har læst et sted at katte absolut ikke kan lide sølvfolie, så hvis du kan få
monteret noget sølvfolie, evt. i strimler på/ved døren, kan det være det
hjælper.
Held og lykke.

VH.
JytteJ

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 15-11-04 23:16

<klip> Har læst et sted at katte absolut ikke kan lide sølvfolie,
</klip>

*smil* tja Miver er nok lidt anderledes indrettet, for hun elsker at pisse
på....staniol :o

Og alt muligt andet, når det lige passer Mokken *suk*

Jeg ville sgu' bestikke naboen...med vin, chocolade (!), blomster....og så
give hende den mest overdrevne undskyldning...(selvom det ikke er
berettiget) men lyr mig om hun ikke bliver mere fredelig i fremtiden
så...husk endelig at give hende ret, ret og ret og beklag, beklag og
beklag....

jeg tror ikke du kan ændre kattens adfærd, Mokken Miver gør nøjagtigt det
samme, tror hun ser det som en sport....faktisk gør Mulle det også, og han
er overraskende hurtig :o

Held og lykke

hilsen Heidi, Miver og Mulles meget overbærende mor, der nu har gardiner
hængende fra overskabe og ned over underskabe, så Miver ikke pisser hele
køkkenbordet og væggen til..det ser eventyrligt dumt ud...men det virker :o

http://hei.homepage.dk
http://chocolade.dk

Fra : Lampen

Dato : 16-11-04 13:40

Kan i ikke lokke den ind i et andet lokale med noget lækker mad, og mens
den så spiser det, lister i ud ?