Aldi PC
Fra : Aksel

Dato : 15-11-04 15:27

Tysk Aldi har tilbud fra onsdag 17/11, ser godt ud til rimelig pris, er der
nogen der ved hvornår den kommer i Danmark?

http://www.aldi-essen.de/

Grafikkortet er nok ikke superspillerens favorit, men for andre ligner det
et supertilbud.

Hilsen Aksel

Fra : Palle

Dato : 15-11-04 15:42

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.aldi-essen.de/
>
> Grafikkortet er nok ikke superspillerens favorit, men for andre ligner det

Hvad koster den i Danmark?

Fra : Henning

Dato : 15-11-04 16:27

On Mon, 15 Nov 2004 15:42:05 +0100, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
wrote:

>"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
>der

>Hvad koster den i Danmark?

Tja, 999€ koster omkring 7.500 dkr. Men det kræver jo du henter den
selv

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Palle

Dato : 15-11-04 18:23

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Tja, 999? koster omkring 7.500 dkr. Men det kræver jo du henter den
> selv

Ikke forstået.

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-11-04 22:22

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse

> "Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> det

> Ikke forstået.

At den ikke kan købes i Dk endnu, men du kan hente den i prøjserland for
7500kr.

Venligst

Fra : Palle

Dato : 15-11-04 22:58

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

> er

> ligner

> At den ikke kan købes i Dk endnu, men du kan hente den i prøjserland for
> 7500kr.

Med tysk tastatur og software - det overlader jeg til jyderne.

Fra : Anders pedersen

Dato : 15-11-04 15:51

On Mon, 15 Nov 2004 15:27:19 +0100, Aksel wrote:

> Tysk Aldi har tilbud fra onsdag 17/11, ser godt ud til rimelig pris, er der
> nogen der ved hvornår den kommer i Danmark?
Jeg mener om ca 2-4 uger
har før læst 4 uger
det ville måske være omkring uge 51

Men ved om den kommer til at koste det samme

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-11-04 17:15

> [...]
>
> http://www.aldi-essen.de/
>
> Grafikkortet er nok ikke superspillerens favorit, men for andre ligner det

Den her Medion Pc fra Tdc er da ikke meget ringere og koster 6999kr.
Den har dog kun en 3.0ghz processor og Radeon 9800XL.

Ved dog ikke lige hvordan et 9800XL performer iforhold til GF6610XL.

Venligst

Fra : Aksel

Dato : 15-11-04 17:51

> [...]
> Den har dog kun en 3.0ghz processor og Radeon 9800XL.
>
> Ved dog ikke lige hvordan et 9800XL performer iforhold til GF6610XL.

Det ved jeg nu ikke, Aldi har:

3,4 GHz processor mod 3,0, ca 800 kr prisforskel
duallayer DVD mod singlelayer
Digital/analog TVtuner mod analog
250GB HD mod 160, ca.650 kr forskel
Bluetooth
Dolby 8 kanal Home cinema lyd
Mere software

Jeg kender heller ikke de to grafikort.

Hilsen Aksel

Fra : Palle

Dato : 15-11-04 18:24

> [...]
> Den har dog kun en 3.0ghz processor og Radeon 9800XL.
>
> Ved dog ikke lige hvordan et 9800XL performer iforhold til GF6610XL.

Eller Elgigantens til 5999. Det er vist kun den indbyggede tv-tuner der
mangler i forholf til TDC.

Fra : Aksel

Dato : 15-11-04 21:23

> Eller Elgigantens til 5999. Det er vist kun den indbyggede tv-tuner der
> mangler i forholf til TDC.

Samme forskelle som i mit forige indlæg.

Hilsen Aksel

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-11-04 22:20

> Samme forskelle som i mit forige indlæg.

Tvivler dog på den i aldi kommer til 7500kr som i tyskland. Der plejer at
være godt 1000krs forskel på
de tyske og danske aldi tilbud.
Så er den i Elgiganten da ved at være et bedre køb.

Venligst

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-11-04 08:07

> Tvivler dog på den i aldi kommer til 7500kr som i tyskland. Der plejer at
> være godt 1000krs forskel på
> de tyske og danske aldi tilbud.
> Så er den i Elgiganten da ved at være et bedre køb.

Nemlig - man skal jo tage højde for momsforskellen - i Tyskland er momsen på
16 % mod vores 25 %
- Men jeg ville nu meget hellere købe i Aldi hvis det var mig.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Søren Christensen

Dato : 16-11-04 10:27

> Nemlig - man skal jo tage højde for momsforskellen - i Tyskland er momsen

> 16 % mod vores 25 %
> - Men jeg ville nu meget hellere købe i Aldi hvis det var mig.

Pga servien?

Venligst

Fra : Palle

Dato : 16-11-04 10:59

> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> at

> på
> >

> Pga servien?

Hvis du mener servicen: Om du køber Medionen/Life pc'en i Aldi, Elgiganten
eller hos TDC er servicen den samme, bl.a. telefontid HVER dag ca. 13 timer.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 15-11-04 18:10

> [...]
>
> http://www.aldi-essen.de/
>
> Grafikkortet er nok ikke superspillerens favorit, men for andre ligner det

Hvis det er som tidligere, så svarer det til et GeForce 6600, hvillket slet
ikke er dårligt.

Et GF 6600GT ligger ca. midt mellem Radeon 9800 og GF 6800 i performance.
Desuden virker HD-TV acceleration på dette kort.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Baade

Dato : 16-11-04 14:11

nu er det fra aldi også pci-express

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 16-11-04 16:53

"Baade" <peterbaFJERNDETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> nu er det fra aldi også pci-express

Rigtigt, det havde jeg lige overset

/Henrik

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 20-11-04 15:38

<akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:

> [...]
>
>http://www.aldi-essen.de/
>
>Grafikkortet er nok ikke superspillerens favorit, men for andre ligner det

Kommer i Aldi den 24. november til 7.999 kr.
http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Ifølge Alt om Data, som har en meget rosende test (bortset fra
blæserstøjen) i december-nummeret, får man meget for pengene. I øvrigt
den første PC, jeg har set, med scart-stik.

Lars

Fra : Henning

Dato : 20-11-04 17:49

>Ifølge Alt om Data, som har en meget rosende test (bortset fra
>blæserstøjen) i december-nummeret, får man meget for pengene. I øvrigt

Pudsigt, idet de tidligere modeller alle har været fuldstændig
lydløse.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk