Hvad var det for en sang Louise sang i Ido~
Fra : Jens

Dato : 15-11-04 12:56

Hvad var det for en sang Louise sang i Idols??

Hende her:

http://www.tv3.dk/index.phtml?nav=&page_type=document&document=54670

http://louisebaltzerthesilentangel.mymusic.dk/

.... i et tidligere program ... der er noget spansk over sangen ...

Jeg kan simpelthen ikke komme i tanker om hvad sangen hed ... Jeg vil
også gerne vide hvem det var som oprindeligt indspillede den (en
kvindelig sangerinde) ...

Jens

Fra : Flemming N.

Dato : 15-11-04 13:02

On 15 Nov 2004 03:55:34 -0800, jens.hansen@post.com (Jens) wrote:

>Hvad var det for en sang Louise sang i Idols??

Hun sang to sange, jeg kan ikke huske den første den anden var "One of
Us" orginalt med Joan Osborne.

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : iddqd

Dato : 15-11-04 15:07

Flemming N. wrote:
> Hun sang to sange, jeg kan ikke huske den første den anden var "One of
> Us" orginalt med Joan Osborne.

Hov det er da ikke Joan Osborne som har skrevet den og der er mange,
udover hende, som har indspillet den bl.a. Prince og Allanis Morisette

Mvh

Bruno

Fra : -V-

Dato : 15-11-04 16:31

iddqd wrote:

> Hov det er da ikke Joan Osborne som har skrevet den og der er mange,
> udover hende, som har indspillet den bl.a. Prince og Allanis Morisette

Jeg tænkte præcis det sammen, da jeg så indlægget.

Det er ikke hende, som har skrevet den, men så vidt jeg kan se er hun den
første der fremførte den, nemlig i 1995.

-V-

Fra : Flemming N.

Dato : 15-11-04 16:51

On Mon, 15 Nov 2004 15:06:45 +0100, iddqd <DontUse@ThisAdress.Ever>
wrote:

>Hov det er da ikke Joan Osborne som har skrevet den og der er mange,
>udover hende, som har indspillet den bl.a. Prince og Allanis Morisette

Rigtigt hun har ikke skrevet den, men var det ikke hende der først
havde et hit med den? Britney har fx. heller ikke skrevet mange af
hendes ejne sange, men det er stadigvæk hende der bliver forbundet med
dem *G*

Mvh,

Flemming

Fra : PSG

Dato : 16-11-04 15:18

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> skrev i en meddelelse
> Flemming N. wrote:
>
> Hov det er da ikke Joan Osborne som har skrevet den og der er mange,
> udover hende, som har indspillet den bl.a. Prince og Allanis Morisette

Det er Prince der har skrevet nummeret, men han indspillede det vist først
selv efter at Joan Osbourne havde gjort det kendt. Ligesom med Nothing
Compares 2 U (Sinead O'Connor).

- Patrick

Fra : -V-

Dato : 16-11-04 15:48

PSG wrote:
> Det er Prince der har skrevet nummeret

Nja.
Hos Joan Osborne står Eric Bazilian som ophavsmand. Hvem han så end er.
På Princes Emancipation-album står han og Prince som fælles kompositører.

> men han indspillede det vist først selv efter at Joan Osbourne havde gjort
> det kendt.

Jep, som tidligere nævnt.....

-V-

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-11-04 13:03

"Jens" <jens.hansen@post.com> skrev i en meddelelse
> Hvad var det for en sang Louise sang i Idols??
> ... i et tidligere program ... der er noget spansk over sangen ...

http://louisebaltzerthesilentangel.mymusic.dk/nyheder/?id=17119&vis=0 kunne
tyde på er svaret

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jens

Dato : 16-11-04 13:21

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> wrote in message news:<41989adc$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Jens" <jens.hansen@post.com> skrev i en meddelelse
>
> http://louisebaltzerthesilentangel.mymusic.dk/nyheder/?id=17119&vis=0 kunne
> tyde på er svaret

Præcist - det var den jeg mente.

Man kan komme på en lytter her:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005V8Z1/102-5811653-0440912?v=glance&vi=samples

Her er lidt om hende:

http://uk.launch.yahoo.com/l_reviews_s/24040.html

Sådan her ser hun ud (One sexy motherfucker):

http://www.bbc.co.uk/totp/features/wallpaper/1024x768/shakira.jpg

Tak for hjælpen

Jens

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-11-04 14:33

> Sådan her ser hun ud (One sexy motherfucker):

Jeg har også altid men at musikvideo'en var bedst uden lyd på
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jens

Dato : 16-11-04 23:59

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> wrote in message news:<419a0192$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Jens" <jens.hansen@post.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har også altid men at musikvideo'en var bedst uden lyd på

Jeg hørte tilfældigvis Louise synge den:

http://louisebaltzerthesilentangel.mymusic.dk/

.... og faldt lidt for 'whenever ...

Iøvrigt mener jeg, at Louise burde have vundet ... i aften.

Jens

Fra : Michael

Dato : 17-11-04 00:36

> Iøvrigt mener jeg, at Louise burde have vundet ... i aften.
>
> Jens

Er jeg den eneste der kunne høre at Louise pitchede skævt meget ofte... Ikke
fordi at det ikke er tilladt når det er live, men det undre mig bare at alle
dommere var helt vilde og hun var helt fantatisk, når hun ikke kan ramme
tonerne.. Rikke var da helt klart den bedste sanger.. Hun har vist at hun
kan synge mange stilarter, og hun rammer alle toner perfekt live.. Men det
er åbentbart ligemeget får en pladeselskabsmand... Så er det jo ikke så
mærkeligt at de ikke kan sælge plader, når de tager folk ind som ikke kan
synge...

Faktisk minder Louise lidt om hende fra Swan Lee... Hende er jeg nemlig
tilsyneladende også den eneste der kan høre at hun pitcher skævt hele
tiden... Alle andre synes hun er helt fantastisk, hvor jeg synes hver anden
linie skulle være taget om.. Men det er nok bare mig der er perfektionist..

Nå men heldigvis kunne 65% af den danske befolkning da høre at Rikke er et
naturtalent som har fortjent at vinde...

Fra : Jens

Dato : 17-11-04 08:54

"Michael" <m@h.dk> wrote in message news:<419a8b9e$0$86968$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
>
> Nå men heldigvis kunne 65% af den danske befolkning da høre at Rikke er et
> naturtalent som har fortjent at vinde...

Jeg er enig i at Rikke er et eller andet sted er den bedste sanger,
men var det ikke en entertainer man skulle finde?

Hanne Boel er så også en fantastisk sanger, hvordan kan det være at
hun så ikke ikke slår igennem. Jeg mener at det skyldes at hun er en
god sanger ... og så ikke ret meget mere. Måden man lægger mærke til
det på, er at man hurtigt kommer til at kede sig, når hun synger.

Det at man pitcher lidt skævt er efter min mening hamrende ligegyldigt
hvis man har 'det andet' som kan være svært at definere. Rikke er en
fantastisk sanger, /Louise er kunstner/ - håber at man kommer til at
høre hende igen.

Æhh *L o u i s e* ...!
Kan du ikke lige synge den igen, den der 'Whenever-Whenever'??

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 17-11-04 10:08

Jens wrote:

> Hanne Boel er så også en fantastisk sanger, hvordan kan det være at
> hun så ikke ikke slår igennem.

Har du da boet i en jordhule de sidste mange år?

Fra : Jens

Dato : 18-11-04 08:36

"Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> wrote in message news:<419b14ff$0$290$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Har du da boet i en jordhule de sidste mange år?

Nemli ja.

http://www.cruising-silkroad2002.de/image/25.09/hoehlenwohnung.jpg

Ok, så kunne det jo komme an på hvad man mener med 'slå igennem'. Man
hører hende jo da ind i mellem i radioen - men jeg tror ikke at hun
sælger særligt.

På den anden side lægger hendes stil vel op til et internationalt
gennembrud, og det tror jeg ikke på.

Nogen ville måske hævde at Hanne Boel er en bedre sanger end Søs
Fenger...

http://www.danes.dk/page.dsp?page=1423&area=624

Men Søs Fenger har et eller andet ...

Kunne jeg vælge mellem en koncert med en af de to, valgte jeg uden at
tøve et øjeblik Søs...

Jens

Fra : Jacob E.

Dato : 17-11-04 11:35

Jens wrote:
> Hanne Boel er så også en fantastisk sanger, hvordan kan det være at
> hun så ikke ikke slår igennem.

Var du i live i årene 1988-1992??

Dagens selvmål.

Mvh Jacob E.

Fra : Michael

Dato : 17-11-04 11:52

> [...]
> høre hende igen.
>
> Æhh *L o u i s e* ...!
> Kan du ikke lige synge den igen, den der 'Whenever-Whenever'??

Det er jo det der er problemet for pladeselskaberne idag.. De satser på folk
som de mener har noget særligt, udgiver en plade og det bliver et hit... Men
når så plade nummer 2 skal udgiver er det ikke nyt mere og så gider folk
ikke købe det... Folk købte jo den første plade fordi det var nyt or
spændende, og ikke fordi det var en fantastisk sange med nogle gode sange..
Når så det ikke er nyt og spændende mere og der ikke rigtigt noget tilbage..
Hvis man gider lave nogle ordentlige sange til Rikke, er hun tidløs, og kan
man skrive ligeså gode sange til næste plade sælger den også, da ingen er
trætte af hende, og da alle folk kan lide at høre en dygtig sanger udføre en
god sang.. Det går aldrig af mode..

Eksempelvis betegner jeg ikke den nye single for et sikkert hit, men er det
skrevet af ham der skrev Genie In A Bottle, så må det jo være godt eller..
??

Hvis du kigger tilbage i tiden så er alle de helt store jo nogle som har
haft nogle gode sange som alle kender, og som synger godt... Cliff, Elvis,
Beatles, Abba, Elton John osv... Det er kunstnere som har haft nogle sange
som holder... Det nytter ikke at blive ved med at udgive ting som man mener
skiller sig ud, for det gør det kun første gang, og det holder ikke i
længden hvis der ikke er en god sanger bag, og nogle gode sange.. Så er det
bare en som engang skildte sig ud, men som nu bare er en middelmodig
sanger..
Prøv at tænk på hvor mange gange nye kunstnere er kommet frem med en ny stil
og scoret den ene grammy efter den anden, og så sælger deres næste plade
ingen ting, og de går i opløsning... Så min mening er at man ikke skal gøre
musik interessant ved at lyde anderledes end alle andre, men meget simpelt
ved at lave nogle gode sange.. Det holder..

Fra : -V-

Dato : 17-11-04 12:06

Michael wrote:
> [...]
> bliver et hit... Men når så plade nummer 2 skal udgiver er det ikke
> nyt mere og så gider folk ikke købe det...

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde, når du siger den slags.

Med den argumentation mener du altså at pladeselskaberne bare skulle pumpe
klassikere ud med en ordentlig sanger, så ville de kunne sælge alt det de
ville?

Jeg tror at du må uddybe lidt.

> [...]
> har haft nogle gode sange som alle kender, og som synger godt...
> Cliff, Elvis, Beatles, Abba, Elton John osv... Det er kunstnere som

Kom Elvis frem vha sine egne sange?
Gjorde Cliff?

Nej, gu gjorde de ej. De kom frem, fordi de havde det udefinerbare 'it', som
gjorde dem unikke.

> at lave nogle gode sange.. Det holder..

Se, *det* er vi enige om.

-V-

Fra : Michael

Dato : 17-11-04 12:43

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> klassikere ud med en ordentlig sanger, så ville de kunne sælge alt det de

Jeg mener at det koster mange penge at markedsføre et nyt navn, og hvis ikke
det er noget der er let salgbart ved nummer 2 udgivelse skal man have hele
maskinen igang igen, eller droppe dem, og starter forfra med et nyt navn som
koster ligeså mange penge... Man kan sagtens lave spændende musik samtidig
med at man lave gode sange.. Det er alt for mange som laver laternativ musik
bare for atdet skal være nyt og spændende, men det holde bare ikke.. Se på
Robbie Williams.. Han er entertainer og en flab på scenen, men har har hele
vejen igennem haft nogle meget solide sange bag sigm og derfor holder det,
og han kan blive ved... Ligeså snart de gode sange udebliver fra hans
plader, vil han også forsvinde.. For det er ikke nok at være en god
entertainer..
Derfor er det ikke nok at Louise er anderledes, hun skal også være en dygtig
sanger og have nogle gode sange, og der mener jeg ikke at hun er dygtig nok,
og at hendes stemme er bred nok..

> Kom Elvis frem vha sine egne sange?
> Gjorde Cliff?

Jeg siger ikke at de selv skal skrive sangene.. Det skal bare være nogle gde
sange.. Folk er jo ligeglade med hvem der har skrevet dem..

> Nej, gu gjorde de ej. De kom frem, fordi de havde det udefinerbare 'it',
som
> gjorde dem unikke.

Ja, og nogle gode sange.. Hvis Elvis kun havde udgivet 3-4 gode sange, tror
du så han havde været det han er idag, bare fordi han havde "it"..

Det går begge veje.. Det er ikke nok at have gode sange, men det er heller
ikke nok at have "it" eller at være alternativ..

> Se, *det* er vi enige om.

Tak..

Fra : -V-

Dato : 17-11-04 13:27

Michael wrote:
> [...]
> Det er alt for mange som laver laternativ musik bare for atdet skal
> være nyt og spændende, men det holde bare ikke..

Lige nu er der en del usignede bands, som sætter dig øverst på hadelisten,
for hvordan fanden vil du have at der skal komme ny og spændende musik frem,
hvis pladeselskaberne bliver ved med at lange det samme generiske lort ud
til folket?

> [...]
> det, og han kan blive ved... Ligeså snart de gode sange udebliver fra
> hans plader, vil han også forsvinde.. For det er ikke nok at være en

Du vælger et næsten abnormt dårligt eksempel, synes jeg.
Robbie kommer nemlig ikke frem på grund af sit sangtalent eller sine
langtidsholdbare sange, men *udelukkende* på grund af sit entertainergen,
hvor han da også er i absolut topklasse.

> Jeg siger ikke at de selv skal skrive sangene.. Det skal bare være
> nogle gde sange.. Folk er jo ligeglade med hvem der har skrevet dem..

Alle Cliff og Elvis første udgivelser var tidligere blevet publiceret med
andre sangere, som så efter din definition har stinket for vildt.

> Ja, og nogle gode sange.. Hvis Elvis kun havde udgivet 3-4 gode
> sange, tror du så han havde været det han er idag, bare fordi han
> havde "it"..

Naturligvis ikke.

Jeg er dog helt sikker på at vi ville gå glip af en masse spændende musik,
hvis verden ikke så udgivelse nr. 2 eller 3 fra kunstnere, som ikke solgte
platin på deres første udgivelse.

-V-

Fra : Michael

Dato : 17-11-04 17:26

> [...]
frem,
> hvis pladeselskaberne bliver ved med at lange det samme generiske lort ud

Jeg tror du misforstår.. Jeg siger ikke de skal sende det samme ud.. Det
skal da for alt i verden signe nye og spændende bands... Det skal bare være
noget ordentligt materiale.. Jeg kan godt forstå at pladeselskaberne ikke
vil putte en masse penge i et alternativt band, som formentlig kun kan sælge
første gang.. Men er det et alternativt band med en dygtig sanger og nogle
solide melodier, så skal det bare ud hurtigst muligt..
Der er alt for mange hvor det lyder som om at deres stil bevist er lavet
alternativt, og det er bestemt ikke min smag.. Man skal følge sit eget
hjerte, og lave det man allerbedst kan lide, så får man et ærligt resultat
ud af det.. Og hvis det er en lidt alternativ stil, kan man godt gennemskue
at bandet mener det... Men det der, "nu skal vi lave noget der er anderledes
så vi skilder os ud", den holder altså ikke...

> [...]
> langtidsholdbare sange, men *udelukkende* på grund af sit entertainergen,
> hvor han da også er i absolut topklasse.

Du skal da ikke komme og fortælle mig at han havde været så verdensomspændt
kendt hvis hans melodimateriale ikke havde holdt... Han har udgivet rigtig
mange gode sange, og han udføre dem sangmæssigt perfect, og havde han ikke
gjort det, havde han ikke været superstjerne, bare fordi han er flabet..

> Alle Cliff og Elvis første udgivelser var tidligere blevet publiceret med
> andre sangere, som så efter din definition har stinket for vildt.

Nej jeg siger jo netop, at det ikke er nok at have en god sange, og det er
heller ikke nok at have "it"..
Man skal have begge dele..

> [...]
> hvis verden ikke så udgivelse nr. 2 eller 3 fra kunstnere, som ikke solgte

Jamen vi er helt enige.. Jeg siger jo netop at pladeselskaberne skulle
tænkte langtsigtet.. Hellere have en kunstner der kan 20.000 plader 4 gange,
end en der kan sælge 80.000 første gang og så ikke mere.. Os lyttere vil
selvfølgelig heller have 4 plader at lytte til end 1..

Så det med Louise, mener jeg bare at hun må gerne være lidt alternativ, og
kunne man lave en ordentlig plade med gode sange på er det fint med mig, men
jeg tror bare ikke at hun er dygtig nok til at lave en "god" plade.. Med
Rikke kan man sætte hende til hvad som helst, og hun ville kunne fremføre
det som det skal fremføres.. Derfor tror jeg at Rikke er et bedre og mere
langtsigtet valgt.. Hvis man satte dem begge til at lave den samme plade,
tror jeg at folk ville blive hurtigere træt af Louises stemme end Rikke's,
og derfor er det nok sværere at sælge plade nummer 2 med Louise..

Fra : Jens

Dato : 18-11-04 08:59

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message news:<419b309f$0$256$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Michael wrote:

klip

> pladeselskaberne bare skulle pumpe
> klassikere ud med en ordentlig sanger, så ville de kunne sælge alt det de
> ville?

klip

Præcist, den holder ikke og 'gode sange med en god sanger holder
heller ikke', som opskrift på et hit. Der er noget uforudsigeligt over
det.

Jens

Fra : Jens

Dato : 18-11-04 08:56

"Michael" <m@h.dk> wrote in message news:<419b2ce1$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

klip

> [...]
> Beatles, Abba, Elton John osv... Det er kunstnere som har haft nogle sange

klip

Elton John er noget helt særligt på den måde, at han kan sætte sig til
sit flygel med en tekst, og på ganske kort tid skabe en sang som er
hans og ham (måske lidt det samme med ABBA).

De andre skal ses i deres egen tid, hvor de var skabte noget helt nyt
- en ny epoke. Cliff lå lidt i slipstrømmen fra Elvis.

Jens

Fra : Jens Hedegaard

Dato : 20-11-04 19:52

For en del Louiser, Rikker og Cliffs siden blev Joan Osbourne
og "One of Us" nævnt og til det vil jeg lige bidrage med, at Eric
Bazilian sammen med Rob Hyman var grundstammen i The Hooters, der
udgav nogle rigtig gode albums sidst i 80'erne/først i 90'erne.
Et par af numrene var mindre hits f.eks. "Satellite", "Karla with
a K" og "Boys Will be Boys" (sammen m/ C. Lauper).
mvh
JH
(I øvrigt mener jeg, at Rikke klart havde den reneste stemme, men
at hvis Louise finder de rigtige numre, der netop passer til
hendes "skæve" stemme, vil jeg nok hellere købe hendes plade...)