Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator: Hvordan laver jeg dette?
Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 14-11-04 22:04

Jeg har en sort rund ring!

Så har jeg en sort tekst!

Den sorte teskt skubber jeg ind over noget af ringen!

Når den sorte tekst går ind over ring skal den blive hvid. Men kun der hvor
dne går ind over ingen!
Ellers ikke!

Håber det var klart nok formuleret! Hvordan gør jeg?

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-11-04 16:00

<cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com> skrev :

> Når den sorte tekst går ind over ring skal den blive hvid. Men kun der
> hvor
> dne går ind over ingen!

Markér tekst og ring - Vælg "udelad overlappende formområder" i
kurvefinderpaletten (pathfinder?).

--
Kurt Lund

Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 16-11-04 09:26

Hej Kurt!

1000 Tak - det var sådan noget jeg skulle bruge!

Problemet er bare, at nu bliver teskt + grafik "grupperet".
(Så jeg ikke kan flytte tekst i forhold til grafik! )

Jeg kan ikke se at man kan opdele det som gruppe!
(Måske kan man på en eller anden måde, men hvordan?)

Jeg kan ikke vælge den normale "Opdel Gruppe"

Jeg har prøvet at trykke på de forskellige kurvefindere, men det hjælper
heller ikke!

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-11-04 23:44

<cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com> skrev:

> Problemet er bare, at nu bliver teskt + grafik "grupperet".
> (Så jeg ikke kan flytte tekst i forhold til grafik! )

Hm. Der er sikkert flere måder at gøre det på, men her kommer én:

Lad den sorte cirkels farve bestå af 100% cyan, 100% magenta, 100% gul og 0%
sort.
Lav så teksten som almindelig sort og giv den blandingstilstanden "Raster"
(på engelsk: Screen).
Så skulle det virke.

--
Kurt Lund