The Scorpion King ***spoiler***
Fra : Morten DH

Dato : 15-11-04 11:27

Så fik jeg igår forvildet mig ud i at se dette "mesterværk" - vil afholde
mig fra at kommentere filmen, udover de sindsygt pinlige CGI-effekter (myrer
og slanger) - de er sgu for ringe i en film som sandsynligvis har haft et
stort budget...

nåh men grunden til jeg poster er at jeg ikke helt fattede den scene hvor
the Rock og hans comic relief er begravet i sand til halsen - hans makker er
pludselig fri uden yderligere forklaring og jeg opfattede det som om han
havde magiske evner eller noget; men nu er filmen slut og der kommer ikke
flere antydninger af magiske evner - så er det jeg undres... hvordan kom han
fri af det hul?!?

Har jeg overset noget eller er der bare tale om et plothul eller måske et
subplot som ikke føres videre?

Fra : Thomas Riis Hansen

Dato : 15-11-04 21:23

Morten DH wrote:
> [...]
> fri af det hul?!?
>
> Har jeg overset noget eller er der bare tale om et plothul eller måske et

Af en eller anden grund anskaffede jeg mig i sin tid Speciel Edition af
pågældende film. Jeg mener at kunne huske, at der i den udgave, som vel
må betegnes som en slags Directors Cut, indgår nogle scener med et mere
magisk / okkult plot, som i og for sig gav mere mening end den "rigtige"
handling. Så det kan vel ikke udelukkes, at der er gået noget galt i
klipningen af den endelige udgave. Kanske The Rock har haft nogle lange
og svære replikker i de pågældende scener, som har gjort ham alt for
utroværdig, så man har været nødt til at klippe dem væk :)

Fra : Jesper

Dato : 16-11-04 15:51

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> [...]
> fri af det hul?!?
>
> Har jeg overset noget eller er der bare tale om et plothul eller måske et

Anskaffede den fornyligt på DVD og jeg må erkende at jeg sjældent har
moret mig så godt over en film, men jeg ledte altså heller ikke efter
"hår i suppen". Og som Ebbe Iversen skrev i sin anmeldelse i Berlingske,
så er Kelly Hu bestemt ikke hård ved optikken
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Morten DH

Dato : 17-11-04 11:52

> så er Kelly Hu bestemt ikke hård ved optikken

Nej der er dømt babe!!!