Ulovlig? download
Fra : Ralph

Dato : 15-11-04 00:00

Jeg hørte i TV en musikstump - desværre afbrudt af en speakerstemme - derfor
ville jeg gerne høre hele nummeret, og downloadede det. Jeg ejer LP´en -
vinyl- men desværre er min pladespiller ikke koblet til anlægget, så jeg
havde to muligheder, koble til, eller downloade, valgte det sidste, er det
ulovligt? Jeg mener jeg ejer retten til at afspille nummeret analogt, valgte
en lettere, men dårligere kvalitetsløsning.
Dette kunne jo godt være en blankocheck til DPG, men da jeg kun har benyttet
mig af fildeling een gang før - da Gudrun vandt en TV-konkurrence, ville jeg
overbevise min kone om at originalen var bedre, da denne fil er slettet for
år siden, tager jeg chancen.

Står jeg til straf eller hur?

--
venligst
Ralph

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-11-04 00:37

> Står jeg til straf eller hur?

ih, ja -dødsstraf!

Men bare rolig - gruppens lovsnedkere og vinkelskrivere skal nok vide at
fortælle dig, at man ikke vil kunne opdage noget, da det kræver en konkret
mistanke, der kan føre til en dommerkendelse, der så fører til at de onde
APG'er kommer efter dig, hvorefter du kommer til at betale en hulens bunke
penge, ikke under en million kroner plus sagsomkostninger og renters rente,
plus at du får konfiskeret din computer, dine børn kommer på børnehjem og
din kone forlader dig til fordel for en søulk med ring i næsen.

Download du bare lige så tosset du vil -og løb risikoen for at der skulle
sidde en eller anden edb-nørd, der på en eller anden finurlig facon kan
finde frem til at det lige netop er dig, der har downloadet en lydfil til
din computer.

Og hvis du skulle ende i retten, så tag din straf som en mand, frue - vand
og brød i 50 år -mindre kan ikke gøre det- lov mig blot: lad være med at
engagere en af juristerne her i gruppen, for så er du sikker på den
ultimative straf.
--
ahw

Fra : David T. Metz

Dato : 15-11-04 01:55

Ralph wrote:

> Står jeg til straf eller hur?

Nej, det er ikke strafbart. Du står til gengæld potentielt (i princippet)
til erstatningskrav.

David