hvilken dybde ?
Fra : jan

Dato : 14-11-04 18:58

hvilken dybde ? skal valliseneria stå plantet i.

på forhånd tak

mvh jan

Fra : Jørgen

Dato : 14-11-04 19:44

"jan" <hermann.dk@fjentdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> hvilken dybde ? skal valliseneria stå plantet i.
>
> på forhånd tak
>
> mvh jan

Hej Jan
Det afhænger af hvor store (lange) dine planter er.
Det er et problem med alle vore planter, at lysmængden på bunden aftager
meget i takt med vanddybden.
Stort set er der allerede for lidt lys til de fleste planter ved en
vanddybde på mere end ca 40 cm.
Nu er det imidlertid sådan med f.eks valisneria og cryptocoryner, at de
vokser sig op i overfladen, og henter dermed den manglende lysmængde. Derfor
kan du se store akvarier med sunde planter.
Problemet kan bare være, at få dem "startet" til at blive så store.
Nåh - ja. Så kan man bare købe planterne så store - Jahh, men de kan mange
gange ikke tåle en flytning.
Jeg har somme tider startet små planter op ved at hæve bunden. Det kan gøres
på flere måder - potter oven på trærødder - eller indvendige "altankasser"
hængt på kanten af akvariet.

Hilsen
Jørgen

Fra : jan

Dato : 14-11-04 21:29

"Jørgen" <jjgas@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gøres
> på flere måder - potter oven på trærødder - eller indvendige "altankasser"

tusinde tak for det svar

det har givet mig en god ide/inspirasion

fed ide med "altankasser"

mvh jan