Slette bestemt linje
Fra : Niels

Dato : 14-11-04 15:32

For tiden arbejder jeg meget med TXT-filer da de næsten kan erstatte sql.

Som nogen måske har opdaget ahr jeg oprettet en masse emner omkring det.

Nu vil jeg høre om jeg kan slette en bestemt linje, sådan at jeg kan gå til
slet.php?linje=34 og så gør den et eller andet.

Som i et andet indlæg:
<?
$lines = file("data.txt");
$linje = $_GET['linje'];
echo $lines[$linje];
?>
Er det ikke noget af det samme som skal bruges til at slette en bestemt
linje?

Håber på svar

--
Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)
http://niels.spoweb.dk/noop - Søgemaskine

Fra : Jacob Atzen

Dato : 14-11-04 16:44

On 2004-11-14, Niels <niels@spoweb.dk> wrote:
><?
> $lines = file("data.txt");
> $linje = $_GET['linje'];
> echo $lines[$linje];
> ?>
> Er det ikke noget af det samme som skal bruges til at slette en
> bestemt linje?

$lines er et array, ja? Så kunne man f.eks. bruge:

<http://dk2.php.net/manual/en/function.array-splice.php>

Manualer er rare

- Jacob Atzen

Fra : Niels

Dato : 15-11-04 09:43

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse

> $lines er et array, ja? Så kunne man f.eks. bruge:

> [...]

Kan nogen så ikke lige vise præcist hvordan, jeg er ikke lige for god til at
fatte PHP.net

Fra : Jacob Atzen

Dato : 15-11-04 18:35

On 2004-11-15, Niels <niels@spoweb.dk> wrote:

> Kan nogen så ikke lige vise præcist hvordan, jeg er ikke lige for god
> til at fatte PHP.net

Det ville være meget nemmere at hjælpe, hvis du ville fortælle, hvad det
er du ikke forstår.

- Jacob Atzen

Fra : Niels

Dato : 16-11-04 06:37

> Det ville være meget nemmere at hjælpe, hvis du ville fortælle, hvad det
> er du ikke forstår.
>
> --
> Med venlig hilsen
> - Jacob Atzen

Jeg forstår ikke hvordan

<?php
$input = array("red", "green", "blue", "yellow");
array_splice($input, 2);
// $input is now array("red", "green")

$input = array("red", "green", "blue", "yellow");
array_splice($input, 1, -1);
// $input is now array("red", "yellow")

$input = array("red", "green", "blue", "yellow");
array_splice($input, 1, count($input), "orange");
// $input is now array("red", "orange")

$input = array("red", "green", "blue", "yellow");
array_splice($input, -1, 1, array("black", "maroon"));
// $input is now array("red", "green",
// "blue", "black", "maroon")

$input = array("red", "green", "blue", "yellow");
array_splice($input, 3, 0, "purple");
// $input is now array("red", "green",
// "blue", "purple", "yellow");
?>

skulle kunne slette noget.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 16-11-04 20:31

On 2004-11-16, Niels <niels@spoweb.dk> wrote:
> Jeg forstår ikke hvordan
>
> $input = array("red", "green", "blue", "yellow");
> array_splice($input, 2);
> // $input is now array("red", "green")

[snippe]
> skulle kunne slette noget.

I ovenstående eksempel har du da fået slettet to elementer fra array'et?

- Jacob Atzen

Fra : Niels

Dato : 17-11-04 18:57

> [snippe]
>
> I ovenstående eksempel har du da fået slettet to elementer fra array'et?
>
> --
> Med venlig hilsen
> - Jacob Atzen

Hvordan får jeg så hentet filen ned i et array?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 17-11-04 19:04

On 2004-11-17, Niels <niels@spoweb.dk> wrote:
> Hvordan får jeg så hentet filen ned i et array?

Manualen er stadig vores ven:

<http://dk.php.net/file>

Har du overhovedet kigget i den?

- Jacob Atzen

Fra : Niels

Dato : 17-11-04 19:30

> Manualen er stadig vores ven:
>
> <http://dk.php.net/file>
>
> Har du overhovedet kigget i den?
>
> --
> Med venlig hilsen
> - Jacob Atzen

<?php
// Get a file into an array. In this example we'll go through HTTP to get
// the HTML source of a URL.
$line = 3; //Linje?

$lines = file('dok.txt');

// Loop through our array, show HTML source as HTML source; and line numbers
too.
foreach ($lines as $line_num => $line) {
echo "Line #<b>{$line_num}</b> : " . htmlspecialchars($line) . "<br
/>\n";
}

// Another example, let's get a web page into a string. See also
file_get_contents().
$html = implode('', file('http://www.example.com/'));
?>

Sletter den så linje 3 i dok.txt?

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 17-11-04 19:07

Niels wrote:
> Hvordan får jeg så hentet filen ned i et array?

det gør ikke noget at man lavet lidt af forarbejdet selv :)
http://dk2.php.net/file

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-11-04 10:55

Niels skrev:

>Hvordan får jeg så hentet filen ned i et array?

Når du spørger som du gjorde først, regner vi med at du ved noget
om PHP i forvejen og blot skal have antydninger og henvisninger
for selv at kunne arbejde videre.

Jeg tror at du burde have skrevet:

Er der en der vil lave et program som kan slette en udvalgt linje
i en tekstfil for mig?

--
Bertel