Rundrejse i Californien - Sommer 2005 - vi~
Fra : Jon Østergaard Horn

Dato : 13-11-04 16:30

Har du lyst til at opleve det vestlige USA med alle dets seværdigheder
sammen med en gruppe af ligesindede ?

Vi er to venner, der er ved at arrangere en tur for mellem 14 og 20
personer, alt afhængig af hvor stor interesse der viser sig at være for
ideen. Al information er samlet på:

www.usadventure.dk

Her finder du også kontakt-information, såfremt du skulle være interesseret
og/eller ønsker yderligere oplysninger.

Mvh Jon

PS! Benyt ikke den til beskeden knyttede mail-adresse, men brug den du
finder på hjemmesiden.

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-11-04 17:14

"Jon Østergaard Horn" <pulse@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi er to venner, der er ved at arrangere en tur for mellem 14 og 20
> personer, alt afhængig af hvor stor interesse der viser sig at være for

Det lyder spændende, med det er bare alt for dyrt. For kr. 15.000 pr.
person, burde det inkludere alt, incl. mad og drikke og lommepenge. Men hvis
planen er, at I skal have jeres egen tur betalt (godt og vel) passer det vel
meget godt.

hilsen
Preben

Fra : Per

Dato : 16-11-04 13:18

> [...]
> hvis
> planen er, at I skal have jeres egen tur betalt (godt og vel) passer det

LoL du snakker af erfaring? Hvis du kan arrangere turen så billigt, så vil
jeg sgu gerne med ;) Personligt syntes jeg nu ikke det lyder specielt dyrt.

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-11-04 14:08

"Per" <no@tak.dk> wrote in message
> LoL du snakker af erfaring? Hvis du kan arrangere turen så billigt, så vil
> jeg sgu gerne med ;) Personligt syntes jeg nu ikke det lyder specielt
dyrt.

Ja, jeg snakker af erfaring.
Vi var 4 personer i USA i juli i 22 dage, fra Billund til München, Lufthansa
til Los Angeles, luksusbil (Mercury Grand Marquis, med fuld tank), 3 ugers
rundrejse, i alt 4500 km. med ophold i Los Angeles, San Diego, Phoenix,
Tucson, Tombstone, Sedona, Flagstaff, Grand Canyon, Las Vegas, gennem Death
Valley til Bishop og Yosemite og til San Francisco, hvor bilen blev
afleveret 3 uger senere med tom tank. Lufthansa hjem fra San Francisco til
München og Mærsk til Billund.
Undervejs boede vi på gode hoteller eller moteller. Alle entreer til
nationalparkerne og Disney Land, Universal Studios, SeaWorld i San Diego,
Biossphere 2 i Tucson, Tombstone osv. osv., al fortæring og lommepenge og
kvindernes vilde indkøb i diverse Factory Outlets, samt nødvendige rejse-og
afbestillingsforsikringer og benzin.
I alt kr. 60.200

mvh
Preben

Fra : Jon Østergaard Horn

Dato : 16-11-04 17:08

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvis
> planen er, at I skal have jeres egen tur betalt (godt og vel) passer det

Det afhænger af mange faktorer, hvorvidt det er dyrt eller billigt. Som
beskrevet på hjemmesiden er prisen en maximum-pris, der kan (og givetvis
vil) blive justeret nedaf når alle udgifter ligger helt fast. En definition
af gode hoteller er ret bred, så sammenligning på den baggrund er svær.
Vi tjener intet på at arrangere turen, men får nogle af vores udgifter
betalt. At lave en tilsvarende tur inkl. mad og drikke for 15.000,- vil jeg
mene er umuligt - med mindre den står på Motel 6 og fastfood...
EOD herfra..

Mvh Jon

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-11-04 19:25

> [...]
jeg
> mene er umuligt - med mindre den står på Motel 6 og fastfood...

Med den pris, du forlanger, får du sikkert alle dine udgifter betalt til dig
selv og hele din familie.
Den tur jeg har beskrevet ovenfor inkluderede ikke Motel6, men derimod
Ramada, Best Western, Holiday Inn og ikke fastfood i særlig høj grad.

> EOD herfra..

Jeg kan godt forstå, du ikke vil diskutere mere med den vanvittige pris, du
forlanger.

mvh
Preben

Fra : RH

Dato : 16-11-04 19:46

> [...]
> Ramada, Best Western, Holiday Inn og ikke fastfood i særlig høj grad.

> Jeg kan godt forstå, du ikke vil diskutere mere med den vanvittige pris,

Jeg synes nu ikke, at prisen lyder så vanvittig! Man skal også tænke på, at
man i princippet har "guider" med på turen, som sørger for at alt er
planlagt og parat, når man starter turen. Og det er jo som regel ikke
gratis. Man kan tit og ofte gøre det billigere, hvis man selv sørger for alt
når man rejser - sådan er det jo med alle slags rejser.....

/Sanne

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-11-04 19:58

"RH" <robin@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
alt
> når man rejser - sådan er det jo med alle slags rejser.....

Hvis du har lyst til at betale 6-8.000 i overpris, så for min skyld ingen
alarm. Den tur, der er beskrevet, kræver ingen guider, køb et kort og
Politikens Turen går til... og så er det det. Hoteller og moteller finder du
undervejs, det er overhovedet intet problem.

mvh
Preben

Fra : RH

Dato : 17-11-04 09:33

> [...]
du
> undervejs, det er overhovedet intet problem.

Jeg er godt klar over, at det ikke er et problem.....for nogle mennesker.
Jeg har selv været på 2 jordomrejser, hvor intet var arrangeret på forhånd.
Men jeg mener ikke, at det ændrer ved det faktum, at der er en hel del
mennesker, som ikke har lyst/tid/tilstrækkelig tillid til deres egne evner
til at rejse alene rundt i et fremmed land og selv arrangere det hele - og
som gerne vil betale ekstra for den tryghed, de føler, det giver, at der er
andre der har taget alle beslutninger for, hvordan rejsen skal forløbe.

/Sanne

Fra : jesper o

Dato : 18-11-04 16:47

"RH" <robin@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alt
> når man rejser - sådan er det jo med alle slags rejser.....

Hej Sanne
Den tur der er beskrevet kan du købe i ethvert rejsebureau, det er nemlig en
standardtur i USA Tavelco laver den og så får man en beskrivelse af turen
alle hoteller osv. Var selv på turen for 2 år siden her bestalte jeg 12000
for alle overnatninger bil fly derudover kom der selvfølgelig lopmmepenge
og for ca 3 måneder siden var jeg på en 22 dages tur i sydstaterne til den
helt ubeskrivelige pris af kr. 9985,- med det hele bil fly hotel
beskrivelser kort. Så den beskrevne rejse er lige i overkanten, De må
kuinne få klækkelige rabatter på hotelller. og $ er jo ikke ret dyr for
tiden.
jesper o .-)

Fra : Jon Østergaard Horn

Dato : 17-11-04 00:23

> [...]
> Ramada, Best Western, Holiday Inn og ikke fastfood i særlig høj grad.

> Jeg kan godt forstå, du ikke vil diskutere mere med den vanvittige pris,

Egentlig havde jeg, som skrevet, ikke lyst til at diskutere dette
yderligere, men da jeg synes du retter et uberettiget angreb imod vores
arrangement, er jeg vel nødt til at tage til genmæle.

Først og fremmest forstår jeg ikke hvor du vil hen med din kommentar om, at
jeg får "udgifter betalt til dig selv og hele din familie" - jeg har skrevet
hvorledes det hænger sammen og ser ikke hvori du finder grund til at
beskylde mig for at lyve ?

Som beskrevet på hjemmesiden vil prisen blive justeret, når vi kender de
endelige omkostninger - men vi har naturligvis valgt som udgangspunkt at
sætte prisen "for højt" for ikke i sidste ende at stå med et underskud, hvor
vi må dække deltagernes udgifter. Det ville være naivt at tro 100% på, at
dollarkursen ikke kan stige, ligesom der er en risiko for fx olie-tillæg på
flybilletter - udgifter vi først kender nøjagtigt på et senere tidspunkt.

Endelig er vores udgifter ingen hemmelighed - enhver interesseret deltager
er velkommen til at se budgettet og kan så selv vurdere hvorvidt de mener vi
"scorer kassen" på dette arrangement.

Hermed mener jeg at have uddybet ethvert spørgsmål der måtte være til
prisen. Skulle nogen have uddybende spørgsmål besvares disse naturligvis
gerne.

Mvh Jon

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-11-04 07:09

> [...]
> er velkommen til at se budgettet og kan så selv vurdere hvorvidt de mener

Ja tak, lad os se budgettet med detaljer over hvilke aktiviteter, der koster
hvad, hvilke hoteller du har tænkt dig at reservere, og hvilken dollarkurs
du har lagt til grund for beregningerne.

mvh
Preben

Fra : Michael

Dato : 17-11-04 09:24

Preben Andersen wrote:
> [...]
> hvad, hvilke hoteller du har tænkt dig at reservere, og hvilken dollarkurs
> du har lagt til grund for beregningerne.

Ja, for mig virker det også underligt, at der ikke er lagt et budget ind
på hjemmesiden for rejsen. Hvis den giver overskud, er det vel også
skattepligtigt i et eller andet omfang.

/michael

Fra : Diesell

Dato : 17-11-04 17:53

> [...]
> hvad, hvilke hoteller du har tænkt dig at reservere, og hvilken dollarkurs
> du har lagt til grund for beregningerne.

Hvorfor vil du se det - du vil jo tydeligvis ikke med alligevel. Så stop dog
flueknepperiet, der er jo ikke tvang om at tage med på rejsen. Hvis man ikke
vil betale prisen af den ene eller anden grund, så lad være med at tage med.
Det kan sgu' det ikke være så svært.

Just my 50 cents

Jesper
/(som ikke skal med......men for fanden heller ikke brokker sig over
tilbuddet)

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-11-04 18:38

"Diesell" <jensn@FJERNDETTEjubiimail.dk> wrote in message

> [...]
ikke
> vil betale prisen af den ene eller anden grund, så lad være med at tage

Hvad er dit problem? Han tilbød jo selv at vise budgettet, så hvad rager det
dig, at jeg vil se det?

/Preben

Fra : Diesell

Dato : 17-11-04 19:06

> [...]
> ikke
> med.
>
> Hvad er dit problem? Han tilbød jo selv at vise budgettet, så hvad rager

Hvad er _dit_ problem? Han tilbød at vise _interesserede deltagere_
budgettet og det er du jo nok næppe, så hvad rager det dig at se det og
brokke dig over noget der er dig fuldstændig ligegyldigt?

Fortsat god aften

Jesper

Fra : Per

Dato : 16-11-04 13:23

> [...]
>
> Mvh Jon
>
> PS! Benyt ikke den til beskeden knyttede mail-adresse, men brug den du

Det ser sgu godt nok ud til at være en fed tur! Jeg ville gerne se noget
mere af Californien og omegn, men er bange for at jeg ikke for "tid" til
det.

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-04 09:46

> [...]
> ideen. Al information er samlet på:
>
> www.usadventure.dk
>
> Her finder du også kontakt-information, såfremt du skulle være

Jeg forstår heller ikke hele diskussionen om, at arrangørerne skulle tage
overpris for at få betalt deres egen tur.
Efter min mening er det da kun rimeligt, når de sørger for hele
arrangementet og fungerer som guider osv.
Og prisen lyder da Ok - og det er da en god idé, hvis man ikke har mod på at
tage afsted alene eller bare synes det kunne være sjovt at tage afsted
sammen med andre.

Selvfølgelig kan man gøre det billigere selv - men så skal man jo netop gøre
det selv.

Udmærket initiativ - selvom jeg ikke selv skal med.

Mvh
Torben
www.bikertorben.dk
www.mc-rejser.dk - mulighed for at se USA på en anden måde ...

Fra : Diesell

Dato : 18-11-04 21:13

"Biker-Torben®" <cjs1nfa02XXXX(erstat X'erne og denne parentes med et
snabel-a)sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Efter min mening er det da kun rimeligt, når de sørger for hele
> arrangementet og fungerer som guider osv.

Enig - man _skal_ ikke med, det er et tilbud.

> [...]
> sammen med andre.

> Selvfølgelig kan man gøre det billigere selv - men så skal man jo netop

Enig og det er der jo nogle der ikke gider/har lyst til.

> Udmærket initiativ - selvom jeg ikke selv skal med.

Det skal jeg heller ikke, jeg har bestilt nogenlunde samme tur sammen med et
andet par - også i 2005.

Jesper