indhegning af katte
Fra : Allan

Dato : 13-11-04 20:02

Hej Alle her

Jeg prøver lige med en ny tråd.

For jeg fatter ikke hvor nemt katte finder sig i at blive spæret inde.

Nu har jeg fået hegnet baghaven ind. Ca 500 M2
Og det må de leve med.

Men den ene kat Boris, var vandt til at løbe fri, Så det kan han ikke
mere.

Nu er mit spørgsmål, Skal det gå så let og problemfrit at spærrer ham inde i
haven som det er.

For Boris han sidder godt nok og kigger ud på vejen, Gennem et vindue, Men
Han gider ikke løbe ud når jeg åbner hoveddøren.?

Så Han må vel være tildfreds med situationen. ?

Boris har været inde/udekat i 4 år så der er sket lidt indskrænkning på hans
teritorie.

Men som sagt ser det ud til at han finder sig i det.

Nu er Boris ikke den klogeste Kat jeg har haft, Så det kan være at det er
derfor det er gået så nemt.
Ja Boris tænker lidt langsomt. Men er stadigvæk en sød miver

Men jeg kan nu stadigvæk ikke forstå at jeg kan hegne dem inde og slippe fra
det uden problemer

Det er noget helt andet med den anden kat jeg har.
Kosmos var jo indekat i næsten 1 år før jeg fik lavet indhegningen.færdig
nok til at han måtte komme ud.

Så han bor jo næsten udenfor lige nu.

Men at det skal være så nemt og helt uden problemer med katte.ja det er
noget nyt her.

Mvh Allan

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 13-11-04 20:52

> [...]
> noget nyt her.
>
> Mvh Allan
>
> Det lyder fornuftigt at du har indhegnet for dine katte,nu kan de ikke
blive kørt ned,blive væk eller blive stjålet...
Det lyder da også som om de har "indfundet" sig med det at være afskåret
fra "hele verden"!!!!

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan

Dato : 14-11-04 21:53

"Sascha og Sillemis" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive kørt ned,blive væk eller blive stjålet...
> Det lyder da også som om de har "indfundet" sig med det at være afskåret

Ja det var jo det der var den oprindelige plan.
Men jeg får jo lidt dårlig samvitighed når jeg se Boris kigge ud til det han
ikke kan komme ud til mere.
Men det er jo nok noget med at man lægger en masse meneskelige føleleser i
deres handlinger

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 14-11-04 22:11

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote in

> Men det er jo nok noget med at man lægger en masse meneskelige
> føleleser i deres handlinger

Helt ærligt, så tror jeg altså også man kommer til det en gang imellem.
Også selvom man i det daglige synes man har et meget fornuftigt forhold
til sine dyr

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kate

Dato : 14-11-04 11:39

> For jeg fatter ikke hvor nemt katte finder sig i at blive spæret
> inde.

Det kan være at Boris slet ikke opfatter det som at være blevet spærret
inde. Han kam jo stadig komme ud og hvis han tidliere måske slet ikke
har haft et stort område at regere på så virker det ikke på ham som at
blive spærret inde. Måske han kun ser at han nu kan have Kosmos med sig
ud

Dejligt at det er gået så godt med det.

Jeg går selv seriøst og kigger på hus og fandt et i fredags som virker
meget lovende. Godt nok ligger haven ikke så man umiddelbart kan
indhegne den nemt, men terrassen ligger så den ville være helt naturlig
at indhegne, og nem. Hvis det bliver det hus så er indhegning
topprioritet Jeg tror mine misser ville synes godt om det

Fra : CC

Dato : 14-11-04 11:56

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> at indhegne, og nem. Hvis det bliver det hus så er indhegning
> topprioritet Jeg tror mine misser ville synes godt om det

Tillykke med hegnet.
Ja, nogen katteejere er jo heldigere end andre.
Vi hegnede vores have på 2800 m2 ind i sommers og siden da har det konstant
været et stort udbrudsforsøg. Havde det så bare været forsøg, ville det
selvfølgelig være OK, men problemet er, at de konstant finder nye måder at
forcere hegnet på. og de lærer af hinanden. Vi har 2 bengalere og 3
burmesere, hvoraf de 2 burmesere tidligere kun havde været indekatte indtil
de kom til os. I øjeblikket ser statistikken ud som følger: bengalerne
forcerer hegnet så let som ingenting på alle mulige og umulige måder. Den
ene af burmeserne har for nylig lært at forcere hegnet på samme måde som
bengalerne - dvs. kun 2 burmesere som p.t. kan holdes inde - ikke speciel
god statistik. Det skal så retfærdigvis siges, at vi endnu ikke har forsøgt
med strøm på toppen.

hilsen
Claus

Fra : Allan

Dato : 14-11-04 19:42

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bengalerne - dvs. kun 2 burmesere som p.t. kan holdes inde - ikke speciel
> god statistik. Det skal så retfærdigvis siges, at vi endnu ikke har

He He jeg glemte jo lige at sige at det er 2 han Maincoons der er blevet
indhegnet.
Og de bliver vist lidt for tunge i røven med alderen til at klatre i hegn.

Men jeg kan nu godt forestille mig bengalere og burmesere og et hegn.

Nu er det kun den lille nye Kosmos der har klatret i mit hegn.
Men om han er kommet helt op til den elektriske del ved jeg ikke.

Og forhåbentlig vokser han fra det.

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 14-11-04 22:10

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at indhegne, og nem. Hvis det bliver det hus så er indhegning
> topprioritet Jeg tror mine misser ville synes godt om det

Jeg tror på at du har ret med at han ikke fatter at han er blevet spæret
inde

Nu har jeg talt måneder på mine fingre, Og det tog ca 7 måneder at lave
indhegningen.

Boris havde det svært nogle gange når han ikke kunne komme hjem den vej han
gik ud.
Og det fordi der var sat hegn op. Onde mig.

Men der er jo altid en lille dårlig samvitighed med ens dyr når de får det
dårligere.

Et af de steder han plejede at besøge , Var min naboes postkasse.
Den lå han ovenpå og sov i ca 3-4 timer hver dag. postkassen står på en
stolpe så den var et godt sted at hoppe op på.

Den anden nabo ,som er flyttet, havde et par katte som Boris var gode venner
med.
Og der gik han også ind.
Men da de andre katte er væk har han gået forgæves en del gange.

Så det kan jo være at det med at indhegningen har taget så lang tid,
Har haft samme hjernefrekvens som Boris Så han simpelthen har levet med
mindre og mindre udeplads.

Og held og lykke med dit kommende huskøb.

Mvh Allan

Fra : Ragna

Dato : 15-11-04 10:13

Kate skrev:
> [...]
> at indhegne, og nem. Hvis det bliver det hus så er indhegning
> topprioritet Jeg tror mine misser ville synes godt om det

Hej Kate!
Det lyder rigtig spændende. Du må endelig fortælle en masse om huset, når og
hvis du får handlet.
Man bliver glad helt ind i sjælen, når man ser sine kælepotter nyde livet
udenfor.
Held og lykke med handelen!

--
Venlig hilsen, Ragna