Lammelever som godbidder
Fra : Henrik M

Dato : 13-11-04 17:16

Hej Alle

Min hund en basenji (5 år) har fået nogle bylder på de forreste poter.
Den har fået penicillin for det, men så snart penicillin kuren var ovre,
fik den bylderne igen. Derfor tror dyrlægen, at det måske kan være
allergi.
Den må derfor kun spise hundepiller som dyrlægen har anbefalet de næste
3 måneder. Alle de "normale" godbidder som den fik, må jeg ikke give
den. Den må dog godt få lammelever ifølge dyrlægen.

Derfor håber jeg at der er nogle der kan besvare følgende.

1. Hvordan tilbereder man det (lammelever)?

2. Skal det koges først og så tørres i ovnen?

3. Skal det skæres i terninger før det lægges i ovnen?

4. Hvor længe skal det være i ovnen?

5. Hvor mange grader skal ovnen stå på?

På forhånd tak.

Mvh. Henrik Møller og Charlie.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-11-04 02:35

Hej Henrik

"Henrik M" <henrik.m@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Derfor tror dyrlægen, at det måske kan være
> allergi.

Æv, det håber jeg da ikke for jer.

Prøv at kig på følgende side, der er mange opskrifter på forskellige
hundeguffer, og mon ikke levergodbidder 2 er god nok til lammelever guffer
også, det tror jeg

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 14-11-04 12:22

> [...]
>
> 1. Hvordan tilbereder man det (lammelever)?
>
> 2. Skal det koges først og så tørres i ovnen?
>
> 3. Skal det skæres i terninger før det lægges i ovnen?

hej Henrik - det lyder ikke som allergi - mere som stafilikokker (stavet
korrekt?) ............. netop fordi det kommer igen -
hvis du skal til dyrlægen inden for den nærmeste fremtid bør du spørge ham
om dette ikke kan være tilfældet da det indebærer en anden behandling end
antibiotika som jeg ikke mener man giver for foderallergi, hvis det er hvad
dyrlægen behandler din basenji for? - og det med lammelever har jeg
sjældent hørt men man hører hele tiden noget nyt .......... og fordi jeg
ikke kender til det at give ens hund stegt lammelever må jeg hellere undlade
at komme med råd i den henseende .......... håber Charlie får det bedre igen

hilsen Pia
http://home19.inet.tele.dk/fallohide/