Min opgradering - hvad mener i?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-11-04 18:23

jeg har nu fundet frem til den hardware jeg vil opgradere med

EPoX EP-8KDA3J (Jeg vælger J modellen fremfor + modellen, fordi jeg ikke får
brug for raid - jeg genbruger mine 2 ATA Diske og sparer ca. 300,-)

Geil 512 mb pc3200 cas 2.5 (jeg har i forvejen 512 mb pc3200 ram fra
Elixir - så jeg har 1024 mb ram tilsammen - ikke dyre ram, men de virker
fint)

Athlon 64 3400+
Her vil jeg gerne vide hvilken jeg skal satse på mht. cache osv.
Desuden, bør jeg købe boxed? er medfølgende blæser ok, eller skal jeg satse
på en "almindelig" og købe en blæser separat?

Jeg genbruger som sagt min seagate ata100 og maxtor ata133 diske
jeg genbruger osse mit Sapphire 9600XT 256 mb ram grafikkort som jeg tror
får en ekstra chance med ovenstående hardware

Jeg satser på denne maskine skal holde et år til halvanden, da jeg sikkert
til den tid skal opgradere 100% alligevel - til den tid er 64 bit programmer
osv. sikkert mere almindelige og hele systemet skal have en overhaling

Det er osse grunden til at jeg fravælger socket 939 og "nøjes" med 754 - jeg
håber socket 754 holder rigeligt længe til der skal opgraderes igen.

Hvad siger i til det?

Alle meninger og gode råd modtages!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Leony

Dato : 13-11-04 21:10

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikkert til den tid skal opgradere 100% alligevel - til den tid er 64
> bit programmer osv. sikkert mere almindelige og hele systemet skal

Hvorfor køber du ikke en Barton og sparer nogle flere penge.
Med mindre du kører noget Linux som udnytter de 64 bit.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-11-04 23:11

> Hvorfor køber du ikke en Barton og sparer nogle flere penge.

Det ved jeg ikke

Nej, jeg prøver bare at finde den hurtigste pc jeg kan for de penge jeg nu
vil bruge (2500,- ca.) jeg tror nemlig at uanset hvad jeg køber nu, skal det
hele stort set skiftes i løbet af et år eller halvanden.

som jeg læser mig frem på nettet, er der mange nye tiltag undervejs, både
mht hardware og software (64bit, nforce4, pci express osv osv.) og det er
det der gør mig sikker på, at de athlon 64 vi kender idag vil være alt for
langsomme, når vi når et tidspunkt, hvor vi får 100% brug for dem - til den
tid er selv socket 939 sikkert på vej til at blive afløst - så derfor, helt
ny pc om et år til halvanden

så nu og her skal jeg for 2500 få min pc så hurtig som muligt og det mest
krævende jeg bruger pc til er spil - med 2 spilleglade drenge og jeg selv,
skal den del fungere og alle steder jeg læser om en athlon 64 3400+ får den
fin omtale ydelse / pris taget i betragtning - samtidig vil jeg så spare
lidt og købe socket 754 og ikke 939 - begge dele skal nok holde halvanden år
alligevel - finder jeg et ligeså godt tilbud med et socket 939 board vil jeg
da tage det, da det jo er nyere, men ellers socket 754

er jeg rigtigt heldig beholder AMD socket 754 længe endnu, så jeg måske kan
opgradere selvsamme pc nogle gange endnu - osse om halvanden år -
spørgsmålet er om de helt dropper 754 til fordel for 939 eller begge sockets
får lov at eksistere - jeg ved det ikke - hvis ikke, opgraderer jeg
igen - for 2500 synes jeg det er ok - og til prisen tror jeg der er mest at
hente i en athlon64 3400+

Jeg tror ikke der inden for den tidsramme jeg har sat sker så voldsom
udvikling at jeg står med et totalt forældet bundkort lige pludselig - måske
vil der komme pci express inden jeg opgraderer, men det er jo ikke
ensbetydende emd at jeg så ikke kan få et agp kort - og sån gør det sig jo
gældende med det meste hardware. Jeg er ikke typen der skal have det sidste
nye hele tiden anyways, så til 2500 er ejg ret fortrøstningsfuld.

Jeg har tænkt på en sempron og oc, men ofte står min pc tændt hele dagen og
jeg gider ikke larmen med blæsere og belastning af pc'en mere - nu vil jeg
gerne have en stille pc og ikke en der lyder som en mindre kuling

så en athlon 64 uden oc - det må være sagen - hvis jeg så får et godt
grafikkort (eller bare hurtigere end mit 9600 xt) hen ad vejen, så tror jeg
på det er en god beslutning... men derfor er det nu rart lige at høre fra
eksperterne herinde

> Med mindre du kører noget Linux som udnytter de 64 bit.

gør jeg ikke