FireWire virker ikke!
Fra : rt

Dato : 13-11-04 18:48

Hej ng.

Jeg har netop fået sat en harddisk i et eksternt kabinet og tilsluttet det
min pc. Men der sker ingenting!!! Skal firewire sættes op, installeres eller
andet på maskinen før det virker??

Håber I kan hjælpe...

/rt

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-11-04 19:18

rt wrote:
> Jeg har netop fået sat en harddisk i et eksternt kabinet og
> tilsluttet det min pc. Men der sker ingenting!!! Skal firewire sættes
> op, installeres eller andet på maskinen før det virker??

Har du sat det til i BIOS?

Fra : rt

Dato : 13-11-04 22:29

> Har du sat det til i BIOS?

Jeg kan ikke finde noget sted i BIOS, hvor det kan sættes til eller fra....

/rt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-11-04 19:43

On Sat, 13 Nov 2004 18:47:51 +0100, "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har netop fået sat en harddisk i et eksternt kabinet og tilsluttet det
>min pc. Men der sker ingenting!!! Skal firewire sættes op, installeres eller
>andet på maskinen før det virker??

Formoder du kører XP ?!

Der skal være en firewire (IEEE 1394) controller i 'Enhedshåndtering'.
Mangler den er din firewire port formentlig de-aktiveret i BIOS, eller
også har ikke installeret driverne til porten...

Og så skal du huske at harddisken skal partitioneres og formatteres
inden den kan ses i 'Denne Computer'. Den slags ordnes nemt i
'Diskhåndtering'

Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration

Fra : rt

Dato : 13-11-04 22:35

> Formoder du kører XP ?!

Ja! Xp Pro på en IBM ThinkPad x31

> Der skal være en firewire (IEEE 1394) controller i 'Enhedshåndtering'.
> Mangler den er din firewire port formentlig de-aktiveret i BIOS, eller
> også har ikke installeret driverne til porten...

I Enhedshåndtering ser alt korrekt ud.
Jeg har:

"IEEE 1394 Bus-værtscontrollere ->
OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller

og under netværkskort:

"1394-netværkskort"

> [...]
> 'Diskhåndtering'
>
> Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration

Ja, hvis jeg bare kunne se den. Der er absolut ingen tegn på nogen ekstern
disk noget sted :( Jeg kan høre at disken snurrer, der er gang i kabinettet,
men intet tegn på pc'en.

Hvad f****** kan det være.....?

/rt

Fra : Kim, Aalborg

Dato : 14-11-04 14:56

> Ja, hvis jeg bare kunne se den. Der er absolut ingen tegn på nogen ekstern
> disk noget sted :( Jeg kan høre at disken snurrer, der er gang i
> kabinettet, men intet tegn på pc'en.
>
> Hvad f****** kan det være.....?

Får den strøm nok? Hvad har du harddisken sat til? Netstrøm, USB-strøm eller
kun firewire? Og er firewire stikket 4 eller 6 pins? (lille eller stort)

Mvh. Kim, Aalborg.

Fra : rt

Dato : 14-11-04 15:25

> Får den strøm nok? Hvad har du harddisken sat til? Netstrøm, USB-strøm
> eller kun firewire? Og er firewire stikket 4 eller 6 pins? (lille eller
> stort)
>
> Mvh. Kim, Aalborg.

Hej Kim.

Den er sluttet til strømnettet, så den får strøm nok.
Stikket er 6 pins, men den går ind i et omskifterstik, og videre
med 4 pins ind i min laptop.

/rt

Fra : rt

Dato : 15-11-04 09:08

> [...]
>
> Den er sluttet til strømnettet, så den får strøm nok.
> Stikket er 6 pins, men den går ind i et omskifterstik, og videre

Du har ingen idé til hvad det kan være?

/rt