Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Concert fotos II
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 11-11-04 18:11

Hey

Jeg fik for noget tid siden nogle gode råd angående køb af objektiv til
mit Nikon D70.

Det objektiv som jeg blev anbefalet mest, var Nikons 50 mm 1.8 (eller
1.4) AFD'er. Dette har jeg også i sinde at anskaffe, men er dog kommet
til at overveje den lidt dyrere 85 mm version.

Er der nogen herinde med faktiske erfaringer med disse to objektiver i
netop koncert situationer?

Mvh
Gunnar

Fra : rosenauer.dk

Dato : 11-11-04 18:29

> [...]
> til at overveje den lidt dyrere 85 mm version.
>
> Er der nogen herinde med faktiske erfaringer med disse to objektiver i

Hvis det blot tilnærmelsesvis nærmer sig Canons 50mm 1.4, så får du et
RIGTIG godt objektiv til netop koncertsituationer. Har brugt mit ufatteligt
meget (check link nedenfor for eksempler), så hvis blot Nikons udgave er tæt
på at være lige så godt, tror jeg ikke du kommer til at fortryde!

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 11-11-04 22:25

Fede billeder!

Fra : rosenauer.dk

Dato : 12-11-04 08:42

"Gunnar Kristiansen" <funkpost@mac.com> skrev i en meddelelse
> Fede billeder!

Tak :)

/Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Erik W.

Dato : 11-11-04 20:03

"Gunnar Kristiansen" skrev i

> Det objektiv som jeg blev anbefalet mest, var Nikons 50 mm 1.8 (eller
> 1.4) AFD'er. Dette har jeg også i sinde at anskaffe, men er dog kommet
> til at overveje den lidt dyrere 85 mm version.

Prøv at tjekke MTF værdierne her:
http://www.photodo.com/prod/lens/35lensesmtf.shtml#Canon

Canons 85mm/1.2 L er det bedste svenskerne har testet, men også 85/1.8 har
gode MTF værdier.

Mvh Erik

Fra : Lasse R. A.

Dato : 12-11-04 13:35

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote in message news:<funkpost-51BCE1.18103511112004@news.tele.dk>...
> [...]
> til at overveje den lidt dyrere 85 mm version.
>
> Er der nogen herinde med faktiske erfaringer med disse to objektiver i

www.gimle.dk billederne af blandt andet thomas helmig er taget af mig
med et nikon D70 med 50 1.8 objektivet. Kvaliteten kunne være bedre,
men vi skal jo alle starte et sted :)

Mvh Lasse