Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket objektiv til Makro billeder
Fra : jimmi

Dato : 08-11-04 12:42

Hej

Nu har jeg endelig fået mit første spejlrefleks kamera, et Nikon F50.

Nu kunne jeg godt tænke mig at tage nogle makro billeder. Hvilket objektiv
skal jeg bruge til det og er der noget jeg skal være særlig opmærksom på i
den forbindelse?

M.V.H
Jimmi W.

Fra : Annette Holm

Dato : 08-11-04 12:58

"jimmi" <jimmi1311@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal jeg bruge til det og er der noget jeg skal være særlig opmærksom på i

Jeg ved ikke om dem jeg har passer til dit kamera.
jeg har en tele linse med marcro den er jeg meget glad for ,
du kan se den her
http://www.bonnet-it.dk/annsholm/kamera_.htm

Annette Holm

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-11-04 13:22

"jimmi" <jimmi1311@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> skal jeg bruge til det og er der noget jeg skal være særlig opmærksom på i

Hvis det er til ting, der ikke flytter sig, kan du f.x. bruge Nikon's 60mm.
Er det til sommerfugle, eller andet krawl, der flytter sig, når du kommer
for tæt på, vælger du en macrooptik på fx 105 eller 200mm

Der er imidlertid to andre muligheder, som ikke koster ret meget, og som er
lette at komme i gang med:

1. du anskaffer et sæt mellemringe, der anbringes mellem det objektiv du
allerede har, og kameraet. Dermed kan du fokusere tættere på, men kan ikke
fokusere langt væk

2. du anskaffer en forsatslinse, som er en mellemting mellem et brilleglas
på 1 eller 2 dioptrier og et UV filter. Den skruer du på filtergevindet, og
så tager du tæt-på billeder.

Bo //

Fra : Annette Holm

Dato : 08-11-04 13:33

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på 1 eller 2 dioptrier og et UV filter. Den skruer du på filtergevindet,

Hej Bo
Jeg har de linser, der du snakker om , men syntes ikke resultatet
er så godt som med marcro linsen!
og desuden får man et virkelig lækkert objektiv til en lille penge ( når vi
snakker foto )
Annette

Fra : HKJ

Dato : 08-11-04 14:07

> [...]
> skal jeg bruge til det og er der noget jeg skal være særlig opmærksom på i

En Tamron 90 mm macro objektiv er rimeligt billigt i tyskland
(www.technikdirekt.de) og giver gode billeder.