/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Dansk Bredbånd erfaringer?
Fra : Rander


Dato : 10-11-04 12:32

Ja, så var der nogen der kom i gang - Dansk Bredbånd har det sidste halve
års tid smidt fiber i jorden her i kvarteret, og nu står de forskellige
boligforeninger nærmest i kø for at blive koblet på. Men en smule sund
skepsis har jo aldrig været at foragte, så nu spørger jeg her: Er de noget
værd?

På de opslag jeg har set gøres der en del ud af at det er ren 10/10 MBit,
og ikke til deling, nej, GARANTERET 10/10 MBit pr. husstand. Er det en
påstand der holder vand? Jeg kunne forestille mig at en gruppe (f.eks. en
opgang) kobles sammen i et LAN med en gateway til nettet, men er de 10 Mb
kun LAN-hastigheden, eller er man garanteret et 10 Mb hul igennem
gateway'en?

Hvordan har de det med IP'er? I mit tilfælde har jeg brug for fast IP, da
jeg kører min egen server med diverse services, men er der mulighed for det
uden at det koster en firlænget bondegård oveni?

Hvordan er deres latency ud på nettet - duer det til online-spil (specielt
CS)? Er det ellers noget der virker, og er deres kundeservice til at tale
med når noget går galt?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Mennesket, som er enestående ved at have evnen til at lære af andres erfaringer,
er også bemærkelsesværdigt ved sin manglende tilbøjelighed til at gøre det. (Douglas Adams)


 
 
Affrinard (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Affrinard


Dato : 10-11-04 13:31

"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> wrote in message
news:cmsu86$r9k$1@news.cybercity.dk...
> Hvordan har de det med IP'er? I mit tilfælde har jeg brug for fast IP, da
> jeg kører min egen server med diverse services, men er der mulighed for
> det
> uden at det koster en firlænget bondegård oveni?

Jeg har ingen erfaringer med Dansk Bredbånd, men du kunne da registrere et
DDNS, som alternativ til at have fast IP.

Eller er der noget, som jeg har overset?



Peter Larsen (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 10-11-04 13:48

Affrinard wrote:

> Jeg har ingen erfaringer med Dansk Bredbånd, men du kunne da
> registrere et DDNS, som alternativ til at have fast IP.
> Eller er der noget, som jeg har overset?

ja, NAT..

--
regards, Peter Larsen - MXHotel.dk

Jesper Lund (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 10-11-04 19:22

Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

>> Jeg har ingen erfaringer med Dansk Bredbånd, men du kunne da
>> registrere et DDNS, som alternativ til at have fast IP.
>> Eller er der noget, som jeg har overset?
>
> ja, NAT..

Får kunderne private IP adresser hos Dansk Bredbånd?

--
Jesper Lund



Thomas Hedberg (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Hedberg


Dato : 10-11-04 20:55

> >> Jeg har ingen erfaringer med Dansk Bredbånd, men du kunne da
> >> registrere et DDNS, som alternativ til at have fast IP.
> >> Eller er der noget, som jeg har overset?
> >
> > ja, NAT..
>
> Får kunderne private IP adresser hos Dansk Bredbånd?

Nej. Jeg har offentlig IP.




Peter Larsen (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 10-11-04 13:48

Rander wrote:

> Ja, så var der nogen der kom i gang - Dansk Bredbånd har det sidste
> halve års tid smidt fiber i jorden her i kvarteret, og nu står de
> forskellige boligforeninger nærmest i kø for at blive koblet på. Men
<....>
> Hvordan har de det med IP'er? I mit tilfælde har jeg brug for fast IP,
> da jeg kører min egen server med diverse services, men er der mulighed
> for det uden at det koster en firlænget bondegård oveni?

Jeg kan ikke udtale mig om nettet de har generelt, for da det kom til
levering, og især levering af ip adresser, så ville de ikke selv
underskrive deres egen kontrakt..

... du kan sikkert godt forstille dig hvad jeg synes om dem..

--
regards, Peter Larsen - MXHotel.dk

Thomas Hedberg (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Hedberg


Dato : 10-11-04 16:13


"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> wrote in message
news:cmsu86$r9k$1@news.cybercity.dk...
> Ja, så var der nogen der kom i gang - Dansk Bredbånd har det sidste halve
> års tid smidt fiber i jorden her i kvarteret, og nu står de forskellige
> boligforeninger nærmest i kø for at blive koblet på. Men en smule sund
> skepsis har jo aldrig været at foragte, så nu spørger jeg her: Er de noget
> værd?

Sådan bare af nysgerrighed. Hvor bor du sådan ca. henne ?

> På de opslag jeg har set gøres der en del ud af at det er ren 10/10 MBit,
> og ikke til deling, nej, GARANTERET 10/10 MBit pr. husstand. Er det en
> påstand der holder vand? Jeg kunne forestille mig at en gruppe (f.eks. en
> opgang) kobles sammen i et LAN med en gateway til nettet, men er de 10 Mb
> kun LAN-hastigheden, eller er man garanteret et 10 Mb hul igennem
> gateway'en?

Lige nu downloader min maskine med 740KB/sek fra en server i USA. I går
aftes i prime time hentede jeg Fedora DVD iso'et fra en Norsk server med
lige under 1000KB/sek. DBNet leverer rigtigt meget båndbredde og jeg oplever
aldrig flaskehalse.

> Hvordan har de det med IP'er? I mit tilfælde har jeg brug for fast IP, da
> jeg kører min egen server med diverse services, men er der mulighed for
det
> uden at det koster en firlænget bondegård oveni?

Da jeg blev kunde kunne de ikke finde ud af det. Bla. derfor har jeg en TDC
Bredbånd Pro ved siden af. De skulle tilbyde fast IP nu.

> Hvordan er deres latency ud på nettet - duer det til online-spil (specielt
> CS)? Er det ellers noget der virker, og er deres kundeservice til at tale
> med når noget går galt?

Spil interesseret mig ikke så meget, så det har jeg ikke prøvet. En af mine
venner prøvede noget American Army spil herude på min forbindelse og der var
latency rimelig uden at være fantastisk.

Deres kundeservice var ikke god for en 3-4 måneder siden Var der noget der
ikke fungerer på deres net er det pr. defination din skyld og du skal enten
genstarte eller re-installere din Windows (og når jeg skriver Windows så
mener jeg Windows (alt andet vil de ikke høre tale om)). Men nogle af de
tiltag, som blev nævnt for mig, da jeg klagede over behandlingen virkede
positive.

Internet forbindelsen var på trodt af startproblemer kørt tilfredsstillende
i 3-4 måneder nu.

Mvh,

Thomas Hedberg




Tomasz (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Tomasz


Dato : 10-11-04 22:02


"Thomas Hedberg" <thomas@my-email.dk> skrev i en meddelelse
news:Edqkd.5124$hf1.2064@fe01.usenetserver.com...
> Deres kundeservice var ikke god for en 3-4 måneder siden Var der noget der
> ikke fungerer på deres net er det pr. defination din skyld og du skal
enten
> genstarte eller re-installere din Windows (og når jeg skriver Windows så
> mener jeg Windows (alt andet vil de ikke høre tale om)). Men nogle af de
> tiltag, som blev nævnt for mig, da jeg klagede over behandlingen virkede
> positive.
>
> Internet forbindelsen var på trodt af startproblemer kørt
tilfredsstillende
> i 3-4 måneder nu.

Hej Thomas

I min ejendom er de i gang med at installere hele netværk og jeg sidder selv
i beboer/IT udvalg.
De har lovet og sagt til os at det ikke er noget problem med IP adresser. Nu
får vi se....
Kan du uddybe Jeres opstart problemer, er der noget som vi i udvalget kan
forebygge eller forudsige

På forhånd tak

Tomasz



Rander (12-11-2004)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 12-11-04 00:05

Wed, 10 Nov 2004 16:12:34 +0100 brugte Thomas Hedberg 54 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere:

>> Ja, så var der nogen der kom i gang - Dansk Bredbånd har det sidste halve
>> års tid smidt fiber i jorden her i kvarteret, og nu står de forskellige
>> boligforeninger nærmest i kø for at blive koblet på. Men en smule sund
>> skepsis har jo aldrig været at foragte, så nu spørger jeg her: Er de noget
>> værd?
>Sådan bare af nysgerrighed. Hvor bor du sådan ca. henne ?

København - Nansensgade-kvarteret...

>> På de opslag jeg har set gøres der en del ud af at det er ren 10/10 MBit,
>> og ikke til deling, nej, GARANTERET 10/10 MBit pr. husstand. Er det en
>> påstand der holder vand? Jeg kunne forestille mig at en gruppe (f.eks. en
>> opgang) kobles sammen i et LAN med en gateway til nettet, men er de 10 Mb
>> kun LAN-hastigheden, eller er man garanteret et 10 Mb hul igennem
>> gateway'en?
>Lige nu downloader min maskine med 740KB/sek fra en server i USA. I går
>aftes i prime time hentede jeg Fedora DVD iso'et fra en Norsk server med
>lige under 1000KB/sek. DBNet leverer rigtigt meget båndbredde og jeg oplever
>aldrig flaskehalse.

Hmmm... Okay, så langt, så godt...

>Deres kundeservice var ikke god for en 3-4 måneder siden Var der noget der
>ikke fungerer på deres net er det pr. defination din skyld og du skal enten
>genstarte eller re-installere din Windows (og når jeg skriver Windows så
>mener jeg Windows (alt andet vil de ikke høre tale om)). Men nogle af de

Hvor er det lige jeg har hørt den før? Det lyder ret meget som Get2Net, da
jeg engang skulle have fat i dem for en af mine venner...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

De lykkeligste kvinder har ­ ligesom de lykkeligste nationer ­ ingen historie. (George Eliot)


Thomas Hedberg (12-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Hedberg


Dato : 12-11-04 12:38


> >Deres kundeservice var ikke god for en 3-4 måneder siden Var der noget
der
> >ikke fungerer på deres net er det pr. defination din skyld og du skal
enten
> >genstarte eller re-installere din Windows (og når jeg skriver Windows så
> >mener jeg Windows (alt andet vil de ikke høre tale om)). Men nogle af de
>
> Hvor er det lige jeg har hørt den før? Det lyder ret meget som Get2Net, da
> jeg engang skulle have fat i dem for en af mine venner...

Jeg har også prøvet det *mange* gange før. Engang havde TDC problemer med
kundeoprettelser, når det var en speciel tilrettet Compaq/TDC cd-rom man
installerede fra. Fejlen var en manglende html fil på deres server.

Det tog kun omkring 1 uge at overbevise dem om at problemet lå hos dem på
trods af at jeg sendte en kopi af CD'en til dem, så de kunne verificere det.

Da jeg endelig fik fat i den rette medarbejder hos TDC tog det 1½ minut at
rette fejlen.

Og nu spørger man sikkert.. Hvorfor vælgte du ikke bare en ande.. Jow.. Det
havde jeg også gjort.. Men CD'en var også installeret på 1500 hjemme-pc'ere
vi var ved at sende ud til en kunde.. Frygtede bare telefon storm på min
telefon, når folk havde pakket dem ud

Vi har nok alle sammen vores egne support helvedes historier. Ligesom mange
supportere også har deres om stupide kunder http://www.guld.dk/ er en af
mine favorit sider med den slags.

Mvh,

Thomas Hedberg




Rander (14-11-2004)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 14-11-04 03:32

Wed, 10 Nov 2004 12:32:22 +0100 brugte Rander 28 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere:

[...]
>Hvordan er deres latency ud på nettet - duer det til online-spil (specielt
>CS)? Er det ellers noget der virker, og er deres kundeservice til at tale
>med når noget går galt?

Tjah, nogle input fik jeg da - men jeg glemte lige en vigtig ting: Er deres
newsserver i orden?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Pas på ikke at forveksle bevægelse med handling. (Ernest Hemingway)


Thomas Hedberg (14-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Hedberg


Dato : 14-11-04 12:00

> >Hvordan er deres latency ud på nettet - duer det til online-spil
(specielt
> >CS)? Er det ellers noget der virker, og er deres kundeservice til at tale
> >med når noget går galt?

Er der noget andet du mangler? Hvis du ønsker nogle traceroutes eller lign
så sig til.

> Tjah, nogle input fik jeg da - men jeg glemte lige en vigtig ting: Er
deres
> newsserver i orden?

De har ikke nogen - mig bekendt.

Mvh,

Thomas Hedberg.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste