TDC Webspeed og løgn
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-11-04 12:06

Så har jeg fået et brev om højere hastighed....
PT har jeg som nævnt i et andet indlæg en 64/64 kbit/s linie, og i drt brev
jeg har fået idag står der bl.a. :
"Hvis du f.eks. skifter til en 128/64 kbit/s hastighed, kan du for kun 30
kr. ekstra om måneden få en dobbelt så hurtig hastighed, som den du har nu."

Det er jo en direkte løgn, da det kun er downloadhastigheden der er
fordoblet, eller er det mig der er helt galt på den.
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Nicolai

Dato : 10-11-04 12:33

> Det er jo en direkte løgn, da det kun er downloadhastigheden der er
> fordoblet, eller er det mig der er helt galt på den.

Helt nøgternt har du jo ret, men synkrone forbindelse er jo ikke just normen
i lille DK, så i har vel begge lidt ret? :)

Fra : TBC

Dato : 10-11-04 13:38

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er jo en direkte løgn, da det kun er downloadhastigheden der er
> fordoblet, eller er det mig der er helt galt på den.

Ja det er direkte løgn. For det er 1.5 gange den hastighed du har i dag.

Skulle det skrives korrekt kunne de pushe produktet ved at sige at "du for
kun 30 kr. ekstra om måneden få en dobbelt så hurtig downloadhastighed, som
den du har nu".

TBC

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-11-04 17:41

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> Skulle det skrives korrekt kunne de pushe produktet ved at sige at "du for
> kun 30 kr. ekstra om måneden få en dobbelt så hurtig downloadhastighed,
> som den du har nu".

Det er også min vurdering af, hvordan det skulle være formuleret
Brevet ligger til offentligt skue her
http://www.klattrup.dk/filer/tdcloegn.pdf
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 10-11-04 20:59

Ivan V. Klattrup wrote:

> http://www.klattrup.dk/filer/tdcloegn.pdf

Hold kæft hvor må den man kede sig!

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk

Fra : Affrinard

Dato : 11-11-04 00:51

Som sagt burde der stå dobbelt downloadhastighed og bestemt ikke bare
dobbelt hastighed. Det er falsk reklame, selvom de fleste forbrugere mest
har behov for høj download.

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> wrote in message

> Hold kæft hvor må den man kede sig!

Tjae, man må vel kede sig enddog mere, hvis man synes det er nødvendigt at
lave sådan et indsigtsrigt indlæg.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 10-11-04 21:00

Ivan V. Klattrup wrote:

> http://www.klattrup.dk/filer/tdcloegn.pdf

ManD!

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 11-11-04 11:55

Ivan V. Klattrup wrote:
> [...]
> Det er jo en direkte løgn, da det kun er downloadhastigheden der er
> fordoblet, eller er det mig der er helt galt på den.

En anden ting der ikke passer er prisen. Du slipper ikke med 30 kr. Det
koster 40 kr.

M.v.h
Niels

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-11-04 12:29

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:41934503$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> En anden ting der ikke passer er prisen. Du slipper ikke med 30 kr. Det
> koster 40 kr.

Det havde jeg slet ikke observeret, det kunne være at man skulle kontakte
dem og høre om man kan få hastigheden til 179,- kr, når de nu selv indirekte
skriver det. (det lader sig nok ikke gøre)
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 13-11-04 17:59

> [...]
>
> Det er jo en direkte løgn, da det kun er downloadhastigheden der er
> fordoblet, eller er det mig der er helt galt på den.

Og hva så hvis det er løgn??

Sagen er stadig du får 128/64kbit for 30kr ekstra om måneden.
Første måned til 0kr.
Jeg kan ikke rigtig se hva der kan bringe dit pis i kog.
Har selv lige skiftet fra 512/128 til 1024/128

Venligst

Fra : TBC

Dato : 14-11-04 16:41

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

> Og hva så hvis det er løgn??

Ja, så kunne man måske forvente noget bedre end direkte [formentligt
utilsigtet] vildledning af forbrugeren.
Hvis der ikke er nogen der bemærker fejlen, bliver den sikkert aldrig rettet
og alle bliver vildledt af den.

> Sagen er stadig du får 128/64kbit for 30kr ekstra om måneden.
> Første måned til 0kr.

Præcis! (bortset fra at det efter sigende er 40 kr.). Og det er i sig selv
en udmærket nyhed for nogle.

> Jeg kan ikke rigtig se hva der kan bringe dit pis i kog.

Hvis pis koger? Er det dig ubegribeligt at man kan debattere sådanne
detaljer uden ligefrem at være i affekt?
Der er ingen der tvinger dig til at læse det, hvis du finder det
ligegyldigt.

> Har selv lige skiftet fra 512/128 til 1024/128

Til lykke med det.

Sådan en forbindelse kunne dog bringe mit eget pis i kog, da jeg ikke selv
ville kunne leve med noget mindre end 1024/512 og alt derover. Men det er
efterhånden det der er blevet det rigtigt fede ved webspeed, at der er
løsninger til enhvers behov, fra 64/64 til 4096/1024.

TBC

Fra : Jan Pedersen

Dato : 17-11-04 23:24

> [...]
>
> Det er jo en direkte løgn, da det kun er downloadhastigheden der er
> fordoblet, eller er det mig der er helt galt på den.
Upload er hævet på 2 produkter uden beregning mens der er kommet nye
produkter til med høj download speed men desværre minimal upload. Personligt
synes jeg det er fedt min upload er hævet fra 128 kilobit / sek til 256 uden
beregning..... så tager det lidt mindre tid at sende billeder pr. mail
f.eks. eller at smide filer på upload via f.eks. ftp.