Multimaskine - Parallel/seriel port
Fra : emj

Dato : 13-11-04 09:13

Jeg mangler en printer/kopi/skanner - helst en all-in-one, som skal
køre på en ældre win2000 maskine uden USB.
Jeg synes ikke, jeg har kunnet finde en sådan printer/kopimaskine, som
der gerne må stå HP eller Canon på.
Nogen, der har et bud på, hvor jeg evt. kan hitte en sådan model?
Hilsen emj

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 13-11-04 09:35

emj wrote:
> Jeg mangler en printer/kopi/skanner - helst en all-in-one, som skal
> køre på en ældre win2000 maskine uden USB.

Var det ikke nemmere at købe et USB-kort til PC'en? De fås til under
100 kroner.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : emj

Dato : 13-11-04 10:35

On Sat, 13 Nov 2004 09:35:26 +0100, "Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx>
wrote:

>Var det ikke nemmere at købe et USB-kort til PC'en? De fås til under
>100 kroner.

Bundkortet supporter ikke USB, så ellers var det da selvfølgelig
løsningen.
Makinen er fra den gang man bondefangede folk til at tro, at den var
forberedt til USB, hvis der var USBstik i den.
Hilsen emj

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-11-04 11:16

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Bundkortet supporter ikke USB, så ellers var det da
> selvfølgelig løsningen.
> Makinen er fra den gang man bondefangede folk til at tro,
> at den var forberedt til USB, hvis der var USBstik i den.

Hvis der er PCI port i den, kan du da sagtens købe et PCI indstikskort, med
USB-controller på....

- Martin

Fra : Eh-Fniller

Dato : 13-11-04 11:29

Martin Petersen wrote:
> "emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der er PCI port i den, kan du da sagtens købe et PCI indstikskort, med
> USB-controller på....
>
> - Martin

howdy.

Du skal bare lige huske at checke pci version inden du du købe
kortet.
Det ikke alle kort der virker med ældre bundkort.

EH

Fra : Brian Lund

Dato : 13-11-04 15:35

> Bundkortet supporter ikke USB, så ellers var det da selvfølgelig
> løsningen.

Det har ikke noget at sige! - Det er jo derfor du skal have det som
indstikskort!
Hvis dit bundkort ikke har onboard lydkort er det jo også derfor du har det
som indstikskort, ikke? ;)

> Makinen er fra den gang man bondefangede folk til at tro, at den var
> forberedt til USB, hvis der var USBstik i den.

Så der _er_ USB stik i den? - Så er det vel bare et spørgsmål om at finde
driveren til den!
(Medmindre det er stik på kabinettet som ikke er tilsluttet noget

Brian

Fra : emj

Dato : 13-11-04 17:40

On Sat, 13 Nov 2004 15:34:42 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote:

>Det har ikke noget at sige! - Det er jo derfor du skal have det som
>indstikskort!

Jo, det er muligt. Jeg har bare ingen planer om at pille ved den gamle
maskine, og ønsker blot en printer/kopimaskine til parallel/seriel
port. Det er ikke min maskine, men blot en gammel PC, der fulgte med
køb af et lille firma.

>Hvis dit bundkort ikke har onboard lydkort er det jo også derfor du har det
>som indstikskort, ikke? ;)

Der er ikke lydkort i maskinen overhhovedt.

>Så der _er_ USB stik i den? - Så er det vel bare et spørgsmål om at finde
>driveren til den!

Nej, det er ikke.

>(Medmindre det er stik på kabinettet som ikke er tilsluttet noget

Sådan ser det ud.
Jeg forsøgte at installere en lille USBprinter og i min naivitet
troede jeg, at når der var et USBstik i kabinettet, så kunne lortet
vel installeres, men fik det svar fra installationsprogrammet, at USB
ikke var understøttet. Ved nærmere eftersyn i enhedshåndtering kunne
jeg også se, at det var tilfældet.
Maskinen kan ikke bringes til at fungere med USB.
Det er ikke et spørgsmål om driver, for jeg havde sikret mig nyeste
driver til den på HPs hjemmeside.

Hilsen emj

Fra : Klaus

Dato : 14-11-04 08:27

> [...]
> Maskinen kan ikke bringes til at fungere med USB.
> Det er ikke et spørgsmål om driver, for jeg havde sikret mig nyeste

Har du kontrolleret om USB er slået til i BIOS? Jeg tror du vil få
meget svært ved at finde en multimaskine der er beregnet til
parallelport.

Klaus

Fra : Leony

Dato : 14-11-04 17:05

> [...]
> troede jeg, at når der var et USBstik i kabinettet, så kunne lortet
> vel installeres, men fik det svar fra installationsprogrammet, at USB

Kablerne fra kabinetUSBstikket skal tilsluttes bundkortet ellers så
virker det ikke

På den mere seriøse side kunne det være rart med modelnummer på det
bundkort.
Der burde stå noget om det i manualen.

Er det en IBM, Compaq eller lignende?

Hvilken processor er der tale om.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Anders pedersen

Dato : 13-11-04 18:19

On Sat, 13 Nov 2004 09:13:15 +0100, emj wrote:

> Jeg mangler en printer/kopi/skanner - helst en all-in-one, som skal
> køre på en ældre win2000 maskine uden USB.
> Jeg synes ikke, jeg har kunnet finde en sådan printer/kopimaskine, som
> der gerne må stå HP eller Canon på.
jeg har fundet to fra hp her men de er dyr
prisen er ca 6500kr
elller her ca5100kr

jeg har fundet en her fra brother til 2000kr

Så de findes men de er noget dyrer end dem med usb
> Nogen, der har et bud på, hvor jeg evt. kan hitte en sådan model?
Har pcen netkort?
hvis ja så er en printserver en mulighed

dvs du sætter maskinen til en printserver med usb
og til kobler den via netværk til pcen

en printserver med usb koster ca 500kr
Der findes os masiner der er med netværkstilslutning

Den billgts løsning er stadig et usb kort

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : emj

Dato : 13-11-04 20:06

On Sat, 13 Nov 2004 18:19:24 +0100, Anders pedersen
<anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>jeg har fundet to fra hp her men de er dyr
>prisen er ca 6500kr
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=84960
>elller her ca5100kr
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=84195

....og man kan få en ny PC med USB for mindre + en ny multimaskine.
Jeg tror, jeg forsøger at få dem til at udskifte den gamle PC., selv
om den sagtens kan klare det den skal lave.
Hvis det var min egen ville den være blevet skrottet for længe siden

Taj for deltagelsen
Hilsen emj

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 13-11-04 22:54

emj wrote:
> ...og man kan få en ny PC med USB for mindre + en ny multimaskine.
> Jeg tror, jeg forsøger at få dem til at udskifte den gamle PC., selv
> om den sagtens kan klare det den skal lave.

Et PCI-indstikskort med 2 USB-porte kan fås for 59 kroner.
Se f.eks. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=12195
Jeg har lidt svært ved at forstå, hvorfor du kategorisk afviser den
løsning, da det vil være det absolut billigste.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-11-04 01:20

emj wrote:

> selv om den sagtens kan klare det den skal lave.

Det vil jeg jo påstå, at det kan den ikke, når maskine
ikke kan trække det hardware man vil sætte til den.

Hvorfor ikke prøve med det PCI indstikskort. Det er jo
ingen der har lovet at de gamle programmer kan køre
på en ny maskine.

mvh
Henning