Kendes denne CPU af gruppen?
Fra : Lone Hansen

Dato : 10-11-04 08:39

Hej gruppe.
Kunne en derude, fortælle lidt plus/minus om denne CPU
AMD athlon XP-A, 2166Mhz
Jeg må sige ikke at kunne lide, den lanceres som 3000+ er det almindeligt?
Den sidder i et Acer-system 120-H97L.
kender I noget til det system ?

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-11-04 09:43

"Lone Hansen" <jorn.hansen@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
> Kunne en derude, fortælle lidt plus/minus om denne CPU
> AMD athlon XP-A, 2166Mhz
> Jeg må sige ikke at kunne lide, den lanceres som 3000+ er det almindeligt?

Er det fordi den ikke køre 3000mhz?

AMD giver den navnet 3000+ i henhold til deres performance rating system,
dvs de mener at den yder tilsvarende til en pentium IV 3,0gHZ

Kort fortalt yder den flere beregninger pr takt. Det samme som der gør sige
gældenden hos Pentium M

mvh Tommy Fer

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 10-11-04 10:53

On Wed, 10 Nov 2004 08:38:32 +0100, "Lone Hansen"
<jorn.hansen@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>AMD athlon XP-A, 2166Mhz
>Jeg må sige ikke at kunne lide, den lanceres som 3000+ er det almindeligt?

Det er en udmærket CPU !

Kender du ikke www.edbpriser.dk

Under Hardware, Processorer, AMD

finder du alle AMDs cpu'er. De er alle opgivet sådan.

Du har ret i at 3000+, er en dårlig måde at specificere en CPU på, men
det skyldes, at folk er meget clock-fikserede. Da denne CPU og en P4
ikke umiddelbart kan sammenlignes, - de er meget forskelligt
konstruede, så har AMD måtte ty til denne specifikationsmåde. Det er
faktisk en hjælp til forbrugeren, der fortæller, at denne 2166 MHz CPU
yder lidt mere end en P4 3,0 GHz.
Folk ville ellers altid vælge P4 3,0 GHz, da man er clock-fikserede.

Kender ellers ikke noget til det Acer system. Jeg bygger alle mine
PCere selv.

mvh

John

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-11-04 13:46

> Du har ret i at 3000+, er en dårlig måde at specificere en CPU på, men
> det skyldes, at folk er meget clock-fikserede. Da denne CPU og en P4
> ikke umiddelbart kan sammenlignes, - de er meget forskelligt

Tjae.. hvordan skulle man opgive det bedre?

> [...]
> yder lidt mere end en P4 3,0 GHz.
> Folk ville ellers altid vælge P4 3,0 GHz, da man er clock-fikserede.

Lidt det samme som at sige en bil kan køre hurtigere fordi den kan køre med
8000rpm....

mvh Tommy Fer