Tre gode film
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-11-04 22:06

Jeg har lige set et par gode film som jeg gerne vil anbefale jer:

Big Fish:
Fantastisk film i surealistisk Tim Burton stil. Flotte billeder, faverige
personer og - underligt nok - en meget rørrende historie.

Runaway Jury:
God lille thriller. Gene Hackman, Rachel Weisz, Dustin Hoffmann og John Kuzak
gør det alle ganske godt i en historie hvor handlingen for en gang skyld ikke
ligner en kopi af utallige andre krimier.

The Butterfly Effect - Directors cut
Den er kanon! En snørklet historie som en tidsrejsehistorie nu skal være.
Samtidig er den jordnær og varm.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : S. Andersen

Dato : 12-11-04 22:11

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> Jeg har lige set et par gode film som jeg gerne vil anbefale jer:

Jov tak !

> Big Fish:
> Fantastisk film i surealistisk Tim Burton stil. Flotte billeder, faverige
> personer og - underligt nok - en meget rørrende historie.

Yep, SUPER film, helt klart en af de bedste i år.

> [...]
> Kuzak gør det alle ganske godt i en historie hvor handlingen for en gang
> skyld ikke ligner en kopi af utallige andre krimier.

Den var rimelig ok, meeeen den ligger i mellemklassen efter min mening.

> The Butterfly Effect - Directors cut
> Den er kanon! En snørklet historie som en tidsrejsehistorie nu skal være.
> Samtidig er den jordnær og varm.

Man SKAL se Directors Cut. Jeg fik desværre set den "forkerte" version
først, som har en latterlig slutning. Men helt klart en film der er værd at
se.

Fra : SpookiePower

Dato : 13-11-04 22:43

"S. Andersen" <na@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Man SKAL se Directors Cut. Jeg fik desværre set den "forkerte" version først, som har en latterlig
> slutning. Men helt klart en film der er værd at se.

Jeg har lige idag set Butterfly og syntes ret godt om den. Mht til
Directors Cut, er det så kun slutningen man behøver at se, eller
er der også tilføjet/fjernet ting andre steder i filmen ?

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-11-04 00:11

SpookiePower wrote:

> Jeg har lige idag set Butterfly og syntes ret godt om den. Mht til
> Directors Cut, er det så kun slutningen man behøver at se, eller
> er der også tilføjet/fjernet ting andre steder i filmen ?

Der er primært en ny scene i løbet af filmen som er lidt (ikke meget)
vigtig i forhold til den nye slutning. Det er en scene der er sat ind
lige efter at hovedpersonen og hans mor har været på restaurant sammen.
Spol derhen.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-04 22:52

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> Fantastisk film i surealistisk Tim Burton stil. Flotte billeder,
> faverige personer og - underligt nok - en meget rørrende historie.

Yep, den er kanon!

> [...]
> Kuzak gør det alle ganske godt i en historie hvor handlingen for en gang
> skyld ikke ligner en kopi af utallige andre krimier.

Har ikke set den. Tager dit ord for det og lejer den :)

> The Butterfly Effect - Directors cut
> Den er kanon! En snørklet historie som en tidsrejsehistorie nu skal
> være. Samtidig er den jordnær og varm.

Yep, en af de bedste længe!

/David

Fra : zcully

Dato : 12-11-04 23:58

> [...]
> Fantastisk film i surealistisk Tim Burton stil. Flotte billeder, faverige
> personer og - underligt nok - en meget rørrende historie.

Ja en kanon kanon film. Men desværre alt alt for overset ;-(

> [...]
> Kuzak gør det alle ganske godt i en historie hvor handlingen for en gang
> skyld ikke ligner en kopi af utallige andre krimier.

Den må jeg lige leje....

> The Butterfly Effect - Directors cut
> Den er kanon! En snørklet historie som en tidsrejsehistorie nu skal være.
> Samtidig er den jordnær og varm.

Ja den overraskede mig temmelig meget. Især på 2 punkter.
1. Syntes historien lyder ret plat når man læser den, men den fungerer 100%
i praksis.
2. Troede på forhånd at Ashton ville ødelægge filmen da den jo er i den
alvoligere ende. Men han er sgu fremragende!!!!

Klart 2 af årets bedste film (butterfly og big fish)

> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

/Zcully

Fra : Morbid Angel

Dato : 12-11-04 23:58

On Fri, 12 Nov 2004 22:05:45 +0100, Lars Hoffmann
> [...]

>Fantastisk film i surealistisk Tim Burton stil. Flotte billeder, faverige
>personer og - underligt nok - en meget rørrende historie.
Var ret skuffet syntes ikke den var så god som andre film han har
lavet.

> [...]
>gør det alle ganske godt i en historie hvor handlingen for en gang skyld ikke
>ligner en kopi af utallige andre krimier.
Udmærket film, men den ligner nu næsten alle de andre 2jury" film,
selvom den prøver på at lave en overraskende afslutning, var den ret
nem at regne ud.

>The Butterfly Effect - Directors cut
>Den er kanon! En snørklet historie som en tidsrejsehistorie nu skal være.
>Samtidig er den jordnær og varm.

Ja den er næsten på højde med Donnie Darko =)

>Med venlig hilsen
>Lars Hoffmann

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-11-04 00:53

Den er en million gange bedre!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 13-11-04 11:40

On Sat, 13 Nov 2004 00:52:53 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Den er en million gange bedre!
>

>Mvh
>Niels Søndergaard

Nok nemmer at forstå, men mangler det dystre der gør Donnie Darko så
fed, har det på samme måde med David Lynch's Mullholland Drive :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-11-04 12:35

Morbid Angel wrote:

> Nok nemmer at forstå, men mangler det dystre der gør Donnie Darko så
> fed, har det på samme måde med David Lynch's Mullholland Drive :)

Jeg synes nu at The Butterfly Effect er ret dyster. Jeg kan godt lide
Donnie Darko, men mest på grund af stemningen og æstetikken. TBE er ikke
nemmere at forstå. TBE kan forstås, det kan Donnie Darko ikke, og skal ikke.

David Lynch gider jeg ikke at beskæftige mig med når han laver
prætentiøse film.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 01:17

On Fri, 12 Nov 2004 23:58:15 +0100, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

>Ja den er næsten på højde med Donnie Darko =)

Tak for advarslen!

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-11-04 01:38

Claus Nielsen wrote:

> Tak for advarslen!

Selvom du ikke kunne lide DD kan det sagtens tænkes at du kan lide BE.
Niels hader DD og synes så vidt jeg ved godt om BE.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 02:14

On Sat, 13 Nov 2004 01:37:32 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Selvom du ikke kunne lide DD kan det sagtens tænkes at du kan lide BE.
>Niels hader DD og synes så vidt jeg ved godt om BE.

Har nu også tænkt mig at se BE. Men jeg kunne da ikke lade en oplagt
lejlighed for at kritisere DD gå til spilde. ;)

Mvh, Claus

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-11-04 06:58

On Sat, 13 Nov 2004 01:37:32 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Selvom du ikke kunne lide DD kan det sagtens tænkes at du kan lide BE.
>Niels hader DD og synes så vidt jeg ved godt om BE.

BE er en fremragende film. At drage DD ind i billedet er som at
sammenligne æbler og øh... muselort.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-11-04 12:35

Niels Søndergaard wrote:

> BE er en fremragende film. At drage DD ind i billedet er som at
> sammenligne æbler og øh... muselort.

Arh... De er da granfætre eller noget, i hvert fald stemningsmæssigt.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-04 23:47

On Sat, 13 Nov 2004 01:37:32 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Selvom du ikke kunne lide DD kan det sagtens tænkes at du kan lide BE.
>Niels hader DD og synes så vidt jeg ved godt om BE.

Så fik jeg set The Butterfly Effect. I Director's Cut versionen. En
rimelig god film faktisk. Kan jeg bestemt anbefale.

Jeg har også nået hurtigt at sammenligne den med den normale version.
Primært slutningen er anderledes. Kan bedre DC slutningen. Den er mere
i filmens ånd synes jeg.

Jeg kan (som regel) godt lide den her slags film, hvor man ikke altid
er helt sikker på, hvad der vil ske.

Mvh, Claus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-11-04 11:26

Morbid Angel wrote:

> Var ret skuffet syntes ikke den var så god som andre film han har
> lavet.

Personligt har jeg t ret ambivalent forhold til min far og kunne på mange
måder identificere mig med handlingen i filmen. Dette gjorde at historien gik
rent ind hos mig og jeg var rørt til tåre igennem store dele af filmen. Jeg
holder meget af mange Tim Burton film (gad vide hvornår vi får en anstændig
udgave på DVD af sleepy Hollow?), men jeg har aldrig oplevet at kunne leve mig
ind i hans film på samme måde som med Big Fish.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morbid Angel

Dato : 13-11-04 11:43

On Sat, 13 Nov 2004 11:25:50 +0100, Lars Hoffmann
> [...]

>udgave på DVD af sleepy Hollow?), men jeg har aldrig oplevet at kunne leve mig
>ind i hans film på samme måde som med Big Fish.

Ja det er nok det jeg ikke helt kunne lide ved filmen , den er lidt
for følelsesmessig, skal nok se den igen og komme med en vurdering.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-11-04 12:38

Morbid Angel wrote:

> Ja det er nok det jeg ikke helt kunne lide ved filmen , den er lidt
> for følelsesmessig, skal nok se den igen og komme med en vurdering.

Hvordan kan en film være for følelsesmæssig? For mig handler film om at
vække følelser.

/David

Fra : Morbid Angel

Dato : 13-11-04 17:23

On Sat, 13 Nov 2004 12:38:25 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Hvordan kan en film være for følelsesmæssig? For mig handler film om at
>vække følelser.
>
>/David

Ja mente nok at det var følelsesporno =)~
Eller en gang tøsefilm, kald det hvad du vil men den var ikke helt
hvad jeg havde forventet.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-11-04 17:36

Morbid Angel wrote:

> Ja mente nok at det var følelsesporno =)~
> Eller en gang tøsefilm, kald det hvad du vil men den var ikke helt
> hvad jeg havde forventet.

Heheh :)

Ja, hver sin smag. Jeg elsker film der kan bringe mig på grådens rand
eller give mig ståpels.

/Davi

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 16-11-04 14:25

> Ja mente nok at det var følelsesporno =)~

Lidt OT. Hvad skal den smiley forestille?

Mark

Fra : Morbid Angel

Dato : 17-11-04 02:07

On Tue, 16 Nov 2004 14:24:43 +0100, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Lidt OT. Hvad skal den smiley forestille?

evil eyes med slangetunge?

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-11-04 10:56

> evil eyes med slangetunge?

Nåja, den er fed.

Mark

Fra : John Sahl

Dato : 13-11-04 11:18

Lars Hoffmann wrote:
> Big Fish:
> Fantastisk film i surealistisk Tim Burton stil. Flotte billeder,
> faverige personer og - underligt nok - en meget rørrende historie.

Helt enig.

> [...]
> John Kuzak gør det alle ganske godt i en historie hvor handlingen for
> en gang skyld ikke ligner en kopi af utallige andre krimier.

Klart anbefalelsesværdig. En af de få, hvor jeg ikke på forhånd,
havde kunnet forudse det sidste twist.

> The Butterfly Effect - Directors cut
> Den er kanon! En snørklet historie som en tidsrejsehistorie nu skal
> være. Samtidig er den jordnær og varm.

Overraskende god. Meget enig.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-11-04 11:30

John Sahl wrote:

> Klart anbefalelsesværdig. En af de få, hvor jeg ikke på forhånd,
> havde kunnet forudse det sidste twist.

Ikke kun det sidste twist var for mig overraskende. Hvis man påtænker sig at
se denne film og ikke kender noget til handlingen på forhånd, vil jeg da lige
anbefale at man IKKE læs et resumen af plottet. Jeg blev helt overrasket over
John Kuzaks og rachel Weisz rolle i filmen.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Elscorpio

Dato : 13-11-04 12:13

> Big Fish:
> Fantastisk film i surealistisk Tim Burton stil. Flotte billeder, faverige
> personer og - underligt nok - en meget rørrende historie.

Helt enig. Tim Burton er en af mine favoritinstruktører.
Synes dog stadig Sleepy Hollow er et bedre mesterværk fra ham sammen
med Nightmare before Christmas og Edward Saksehånd.

> The Butterfly Effect - Directors cut
> Den er kanon! En snørklet historie som en tidsrejsehistorie nu skal være.
> Samtidig er den jordnær og varm.

Den er rigtig, rigtig fed. Og så gør den alternative slutningen filmen
endnu bedre.

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-11-04 15:10

Elscorpio wrote:

> Helt enig. Tim Burton er en af mine favoritinstruktører.
> Synes dog stadig Sleepy Hollow er et bedre mesterværk fra ham sammen
> med Nightmare before Christmas og Edward Saksehånd.

De kommer dog ikke i nærheden af Beetlejuice !

/jim

Fra : Per

Dato : 15-11-04 10:34

> Big Fish:
> Fantastisk film i surealistisk Tim Burton stil. Flotte billeder, faverige
> personer og - underligt nok - en meget rørrende historie.

Kan normalt godt lide Burton, men Big Fish var simpelt hen så kedelig og
intetsigende så jeg opgav at se den færdig, hvilket ellers er imod mine
principper.

> [...]
> Kuzak gør det alle ganske godt i en historie hvor handlingen for en gang
> skyld ikke ligner en kopi af utallige andre krimier.

Middelmådig, forudsigelig og clichéfyldt.

> The Butterfly Effect - Directors cut
> Den er kanon! En snørklet historie som en tidsrejsehistorie nu skal være.
> [...]

Se her er vi dog enige :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-11-04 10:39

"Per" <no@tak.dk> wrote

> Se her er vi dog enige :)

Det kunne være du aligevel skulle give Casshern en chance - halt ens
smag har vi jo øjensynlig ikke.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann