Hjemmelavet Remoulade
Fra : Daniela Althof

Dato : 12-11-04 04:50

Hejsa..

Ja, jeg bor jo i et land hvor man ikke lige smutter ned i supermarkedet
for at købe remoulade(Bor i USA). Så jeg søgte lige lidt på nettet for
at se om jeg kunne finde en god opskrift, men syntes faktisk at de er
ret forskellige hvad inholdet angår.

Så jeg vil lige høre om der er nogen af jer der har en god opskrift på
remulade, så vi endelig kan få remoulade i vores hot dogs, og på vores
fisk igen...

Og så lige en tanke: Hvad serverer man egentlig ellers remoulade til?

Håber at der er nogen der kan hjælpe!

På forhånd tak!

Hilsen Daniela..

Fra : Leo

Dato : 12-11-04 09:13

Som barn var jeg bybud hos en gammel købmand.
I hans butik solgtes "pickalilly", som var et sammensurium af syltede
grønsager - en slags relish.
Der var en del, der købte det - og det blev opblandet med mayonnaise brugt
som remoulade.

Jeg har ikke smagt det, så jeg kan ikke sige, om det rent faktisk var
remoulade - men det var måske et forsøg værd at se efter pickalilly
(stavemåde frit fra hukommelsen - det er altså efterhånden 30-40 år siden).

Ellers vil jeg tro, at man kunne lave sin egen ved at blande hakkede asier
med hakket løg, æble, blomkål, karry, sennep, hakket æg, måske lidt
peberrod, og med lidt creme fraiche til at holde sammen på det - det ville
jeg tro kommer nogenlunde tæt - og det er ganske givet sundere end det
"køwens", skønt man jo ikke sædvanligvis indtager de store mængder .

Brug af remoulade - som du siger til pølser og fisk. - fx fiskefrikadeller.
Pommes frites...
Så er der nogen, der synes det er sagen på pålæg - jeg har set det på
kødpølser, spegepølse, leverpostej...det er vist bare fantasien, der sætter
grænsen. Jeg tror, jeg en gang har hørt om remouladesovs - det lyder bare
for klamt.

Jeg må tilstå, at jeg kun får remoulade, når jeg spiser hot dogs....og det
er ikke ret tit. Det smager fint, men min mave står helt af, når den skal
forarbejde det.

Fra : SKN

Dato : 12-11-04 10:50

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> wrote in message

> [...]
> sætter
> grænsen. Jeg tror, jeg en gang har hørt om remouladesovs - det lyder bare

Det er også godt på leverpostej, med ristede løg på toppen.

/SKN

Fra : Stella Bang

Dato : 12-11-04 12:09

Hej Daniela

Hvis du søger remoulade så har jeg lige den rette opskrift. For ca. 10 år
siden begyndte jeg selv at lave grundmassen til remoulade og siden har vi
ikke købt den færdige. Desværre er det nok lidt for sent i år at lave den da
man skal bruge grønne tomater. Men her kommer den:

1.500 g alm. agurker
1.000 g grønne tomater
4 store løg
1 håndfuld groft salt
Agurker, tomater og løg blendes (evt. i foodprocessor) og hældes i en sigte
med et tyndt klæde under (jeg bruger en stofble). Salt strøes over og står
til næste dag, så det meste af væsken render fra. (væsken skal ikke bruges).
2. dag.
Mosen koges ca. 20 min. med ½ l vand og 2 dl. eddike. Derefter hældes det
igen i sigten og væden render fra mens man laver sovsen.(væden smides ud)
Sovs:
7½ dl eddike
750 g sukker
3 tsk karry
2 tsk gurkemeye
1 stor kop mel
½ dl sennepspulver
Rør mel ud i eddiken. Bland det andet i og kog til det er tykt. Bland mosen
i og kog op. Tilsæt atamon.
Nu har man grundmassen til hjemmelavet remoulade som bare skal blandes op
med mayonnaise.
Denne grundmasse kan holde sig helt til næste års tomater igen er fremme.
God fornøjelse. Du vil ikke fortryde det når du får smagt på det.

Venligst
Stella

Fra : Jesper Christensen

Dato : 12-11-04 14:02

Daniela Althof wrote:
> [...]
> lidt på nettet for at se om jeg kunne finde en god opskrift, men
> syntes faktisk at de er ret forskellige hvad inholdet angår.

Jeg bor i Michigan og kan nu godt finde remulade, selv om prisen er lidt
pebret. Der er special forretninger der fører remulade og andre specielle
carer fra hele verden. Der er også en del restauranter her der serverer
remulade med fisk.

Ellers kan du købe det online hos

http://www.nordichouse.com/

...under Canned Goods, side 2, er der remulade..og ja, prisen er pebret, men
de har det da...

Eller du kan gøre som mig...min mor pakker kufferten fuld af remulade,
rugbrød, ristede løg, chokolade, Faxe Kondi, øl osv når hun kommer på besøg.
Jeg kan som regel få noget af det til at vare et år, indtil hun kommer over
igen.

--
Best Regards/Med Venlig Hilsen
Jesper "BigJay" Christensen