Matrox G400 dødt ..
Fra : SL

Dato : 11-11-04 16:04

Hej

Jeg har nu 3 stk døde G400 kort, er der nogle der har en idé om hvad der går
galt med disse kort ?
De dør bare i maskinen. (ps ikke i den samme PC... )

MVH Søren

Fra : N_B_DK

Dato : 11-11-04 21:13

SL wrote:
> [...]
> der går galt med disse kort ?
> De dør bare i maskinen. (ps ikke i den samme PC... )

Har oplevet det med et G200 marvel

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Myt

Dato : 12-11-04 00:17

"SL" <Vinbonde---ud---@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> går
> galt med disse kort ?
> De dør bare i maskinen. (ps ikke i den samme PC... )

Det lyder lidt underligt, mit gamle G400 max kører stadig, dog i en andens
maskine.

Myt

---

Fra : anders majland

Dato : 11-11-04 21:21

> De dør bare i maskinen. (ps ikke i den samme PC... )

Alderdom

Seriøst - Er der nogen ligheder mellem de pc'er de dør i ?

Er dine computere og skærme jordet - eller har de i det mindste deres
jord forbundet sammen ?

Ellers så se evt på hvordan du håndterer din hw, mhs statisk
elektricitet osv

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Brian Lund

Dato : 12-11-04 14:11

> [...]
går
> galt med disse kort ?
> De dør bare i maskinen. (ps ikke i den samme PC... )

Hvordan dør? - Sort skærm og evt. bip-lyde fra PC speakeren?
Eller fejl på billedet?

Elektrolyt kondensatorer har det med at tørre ud eller lække når de bliver
gamle, hvis du er heldig er det bare det der er sket, så på med nogen nye,
hvis du synes det kan betale sig ;)

Brian

Fra : SL

Dato : 12-11-04 14:38

Desværre ingen lytter, der sidder kun en enkelt keramisk kondensator. OG SÅ
gamle er de heller ikke
Fra årgang 2000 og frem.

Jeg har faktisk også 2 dualhead med samme fejl, der er bare sort skærm og PC
går ikke videre. ALLE maskiner er 100% jordet, og kører på protected
power.... Så jeg forstår det ikke. Alle kort er gået i stykker UDEN der har
været rodet i maskinen.

Et enkelt kort giver bip lyd fra PC når den startes, men det er sikkert en
anden fejl.

Bare ikke god reklame for Matrox ....

Hilsen Søren

Fra : Per

Dato : 12-11-04 15:03

Hej

Prøv med en bios update til grafik kortet, jeg ved der er et problem med en
nogle matrox kort i G serien, hvor de tilsyneladende spontant mister bios.
På mit job har vi en del maskiner med G250 kort, hvor flere er har mistet
bios. Man skulle kunne redde dem med en recover disk. Har kigget lidt på
Matrox's site og fundet disse 2 link :
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/ftp_util2.cfm
ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/utils/biosutil/recover.zip

med venlig hilsen
Per