Problem med bagemaskine
Fra : noone

Dato : 11-11-04 14:08

Hej.

Jeg har købt den Ideline bagemaskine, som er på tilbud i Netto i denne
uge.

I den forbindelse er jeg stødt på et problem. Den 'kniv'/'dejkrog', som
skal monteres i bunden af bagebeholderen, passer efter min bedste
overbevisning ikke på den akse, hvor den skal anbringes på. I kniven er
der et hul med form som et rektangel, hvor de to korte sider er buede,
mens aksen nærmest har form som et 'D'.

Når jeg sætter kniven på, kan jeg ikke få den til at sidde helt fast, og
når jeg derefter hælder ingredienser i og starter maskine, kan jeg høre,
at aksen drejer rundt, men samtidig se at kniven stort set ikke gør det -
til gengæld kommer der en højlydt klikkende lyd, hver gang den lige side
på aksen 'smutter', fordi den ikke får fat i en af de lige sider på
kniven. Derved bliver dejen vel ikke æltet, som den skal ?

Det første 'brød' jeg har fået gennem maskinen, er blevet meget tørt i
toppen, mens det er alt for klistret og vådt i de nederste 2/3. Da jeg
ikke har nogen som helst erfaring med sådan et apparat, ville jeg gerne
spørge, om der er andre, der kan træde hjælpende til. Er det sandsynligt,
at der er en fabrikationsfejl ved aksen eller kniven, eller skal den
simpelthen være sådan ?

På forhånd tak,
KP

Fra : Torben Larsen

Dato : 11-11-04 15:01

Skynd dig at aflevere 'bage'maskinen tilbage til Netto !!! Og gå så ud og
køb dig nogle fornuftige bageredskaber, ingredienser, bagebog og evt. et
glas vitaminpiller Så er du godt rustet til at bage ordentlige brød !!
Vitaminpillerne er til at give lidt styrke, da det er lidt hårdt at ælte
dej, og må IKKE kommes i dejen.
Disse 'bage'maskinen kan ikke, og kommer aldrig til, at lave noget brød der
er egnet til menneskeføde.
Der har været utallige tråde vedr. dette emne. Prøv google groups.

Torben Larsen
torben-larsen(snabela)webspeed.dk

Fra : Hauge

Dato : 11-11-04 16:10

Hejsa

"Torben Larsen" <torben-larsen@webspeed.dk> wrote in message
> Skynd dig at aflevere 'bage'maskinen tilbage til Netto !!!

Er det eneste i dit indlæg der har lidt med sandheden at gøre. Men efter
afleveringen, skal han købe sådan en maskine et andet sted, så den ikke har
den fejl.

> Disse 'bage'maskinen kan ikke, og kommer aldrig til, at lave noget brød
> der er egnet til menneskeføde.

Ævl så det basker. Udtal dig om noget du ved noget om.

> Der har været utallige tråde vedr. dette emne. Prøv google groups.

Netop, hvorfor udtaler du dig så som du gør?

/Hauge

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-11-04 20:25

Torben Larsen wrote:

> Disse 'bage'maskinen kan ikke, og kommer aldrig til, at lave noget brød der
> er egnet til menneskeføde.

Har gennem ca. 12 år haft 2 forskellige der kunne bage aldeles udmærket
brød, men det kræver at man lige skyder sig ind.

--
Mvh., Ole Larsen
Fotografiske billeder på

Fra : Jette Mogensen

Dato : 11-11-04 16:58

"noone" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørge, om der er andre, der kan træde hjælpende til. Er det sandsynligt,
> at der er en fabrikationsfejl ved aksen eller kniven, eller skal den

Jeg er den lykkelige ejer af 3 bagemaskiner (den ene er dog udlånt til min
studerende søn,der nyder både at kunne få friskbagt og billigt brød.) Jeg
har en LG Goldstar,en Severin og den omtalte Ideline fra Netto. De virker
alle 3 glimrende.
Der er en fejl på din maskine,så henvend dig omgående i Netto og få den
byttet.

Med hensyn til kvaliteten af brød fra en brødmaskine, så er den fin- jo
bedre du er til at bage uden maskine-jo bedre brød vil du også kunne lave i
din maskine. Man kan ikke parkere hovedet. Stik fingeren ned og mærk på
dejen under den første hævning-Den skal føles som når du sætter din finger
på et klistermærke.Let klistret men der må ikke være dej på din
finger-juster med vand og mel en spiskefuld af gangen.
Til frelste sjæle vil jeg da fortælle at jeg også er den lykkelige ejer af
både en Kenwood og Kitchenaid køkkenmaskine-maskiner jeg ikke vil undvære
,de er især uundværlige ved surdejsbagning og bagning af større portioner +
selvfølgelig kagebagning og andre røre-piske opgaver.
Men en bagemaskine har den store fordel at den ælter dejen optimalt og hæver
ved rette temperatur. Så dej-programmmet er nok det mest benyttede.Når man
så også kan forprogrammere dej-programmet er det bare dejligt at der står en
færdighævet pizzadej om aftenen lige til at arbejde videre med.

du skal nok få stor glæde af din maskine-husk at søge på nettet -skriv
breabmaker-så finder du mage 1000 opskrifter.

mvh Jette

Fra : Jette Mogensen

Dato : 11-11-04 17:14