Online-tæller
Fra : Niels Sonnich Poulse~

Dato : 11-11-04 13:23

Nogen der kan forklare mig præcist hvordan man laver en online tæller?

Ikke bare skrive et eller andet vplapyk. Jeg tror godt på at man kan lave
den ligesom min besøgstæller hvor den når man kommer ind på siden skriver
personens ip og dato ned i en txt-fil. Og så bare læser linjerne op.

Men den skal slette personen fra filen igen så de ikke står der mere!

--
Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)
http://niels.spoweb.dk/noop - Søgemaskine

Fra : Leonard

Dato : 11-11-04 14:49

"Niels Sonnich Poulsen" <niels@spoweb.dk> wrote:

>Men den skal slette personen fra filen igen så de ikke står der mere!

Da der ikke sendes noget til din server hvis jeg bare lukker min
browser eller skriver en anden adresse i adresselinien eller følger et
link i mine foretrukne eller ... så er den eneste brugbare løsning vel
at sætte en timeout på, så der i begyndelsen af hver side læses i den
fil der gemmer oplysningerne, og deri sletter de linier der er for
gamle og den linie der gælder for dette besøg og skriver en ny linie
med en ny tid for dette besøg og så tilsidst tæller hvor mange linier
der er i filen.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Niels Sonnich Poulse~

Dato : 11-11-04 16:33

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> gamle og den linie der gælder for dette besøg og skriver en ny linie
> med en ny tid for dette besøg og så tilsidst tæller hvor mange linier

jamen hvordan laver jeg det?

Fra : Jimmy

Dato : 11-11-04 17:14

"Niels Sonnich Poulsen" <niels@spoweb.dk> wrote in message

> jamen hvordan laver jeg det?

Opretter et indlæg i dk.opslag.stillinger og fortæller, hvor meget du vil
betale for at få det lavet.

Det gratis alternativ er at skrive sine kode herinde og vise hvor man er
gået i stå og så får man en masse hjælp.

Gruppen er ikke til megen nytte, hvis man vil have folk til at lave gratis
færdige scripts for sig.

Jeg skal gerne hjælpe, hvis du viser hvor langt du selv er kommet.

Mvh
Jimmy

Fra : Niels Sonnich Poulse~

Dato : 11-11-04 18:25

"Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> [...]
> færdige scripts for sig.
>
> Jeg skal gerne hjælpe, hvis du viser hvor langt du selv er kommet.

Ok, men jeg har kun en besøgstæller:

<?
$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$fil = "count.txt";
$f = file($fil);
$antal = count($f);
$yest = time() - 1800;
$o = "0";
$xidag = "f";
$idag = time();
$idag2 = date("Y F d, H:i");
while ($antal > $o) {
$streg = explode(" ", $f[$o]);
if ($ip == $streg[0]) {
$x = "t";
if ($streg[1] > $yest) {
$xidag = "t";
}
}
$o++;
}
if ($xidag == "f") {
$logg = fopen("$fil", "a");
fputs ($logg, "$ip $idag, $idag2\n");

fclose ($logg);
}
$f = file($fil);
$antal = count($f);
?>

<?php
$f = file("count.txt");
$antal = count($f);
print "Besøgende: $antal";
?

Den tæller alle besøg og skriver ip'en i en txt-fil. Jeg vil stadig have
ip'adresse til at stå der. Men hvordan kan jeg få den til at foreksempel
slette hele indholdet af filen efter måske 1 minnut?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-11-04 22:46

Niels Sonnich Poulsen wrote:
> [...]
> linjerne op.
>
> Men den skal slette personen fra filen igen så de ikke står der mere!

Ka' du bruge denne her?

http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=21

Den bruger jeg selv, og den fungerer fint.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Niels Sonnich Poulse~

Dato : 12-11-04 06:09

> [...]
> http://ginnerskov.frac.dk

"ligesom min besøgstæller hvor den når man kommer ind på siden skriver
personens ip og dato ned i en txt-fil" så, nej jeg kan ikke bruge den, jeg
ville have en uden sql.