JBH igen igen igen
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-11-04 11:42

Jeg har skrevet en mail så jeg endnu en gang kan "bombardere" div
instanser, men inden jeg sender den vil jeg gerne have lidt respons fra jer,
er den ok.

**
http://www.stiften.dk/artikel:aid=187189

I 2½ år har jeg kæmpet en hård kamp, for at få de relevante myndigheder til
at gribe ind over for Dyrlæge
Jens Breth Hansen, som har utallige døde kæledyr på
sin samvitteghed, som har mange klagesager i veterinær
regionerne Vejle og Århus.

Intet er sket, tværtimod har JBH åbnet nye klinikker i Odense og Århus. JBH
har været on / off medlem af dyrlægeforeningen, pt. er han ikke medlem, han
valgte at gå før han blev smidt ud.

Landets regering og andre politikere siger gang på gang
at vi lever i et rets og velfærdssamfund. Ret og velfærd
for hvem, for det er bestemt ikke for de dyr og deres ejere, som har betalt
en høj pris for at bruge JBH.

Dyrevelfærd kommer blandt os almindelige dødelige i højere og højere kurs,
vi er rigtig mange der er kommet
i tvivl om politikere / myndigheders vilje til at gøre noget.

Tidligere fødevareminister Mariann Ficher Boel fik vedtaget et forslag om et
register, hvor klagesager over
dyrlæger kunne samles, men det gør jo ingen forskel når
dyrlægen får lov at fortsætte.

Dyrlægeforeningen, Etisk Råd, Veterinær regioner,
ministre, domstole, Dyrenes Beskyttelse, øvrige dyreværns-foreninger og en
del medier, har kendskab til
JBH's virke og klagesagerne over ham, og stadig sker
der ingen ting.

Hvis lovgivningen på området forhindre relevante myndigheder i at gøre
noget, er det så ikke på tide at få ændret lovgivningen.

Jeg er dybt frustreret over at det i 2004, i et land der
kalder sig et rets og velfærdssamfund, er muligt for en mand / dyrlæge at
drive "legaliseret" dyremishandling. **

Kan den bruges ??

***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-11-04 11:58

> Kan den bruges ??

Ja det kan det bestemt. Synes at det er et rigtig godt brev.
Eneste kommentar jeg har er, at du måske bør erstatte JBH med hans rigtige
navn.Synes det giver noget ekstra seriøsitet når der står det rigtige navn.

NU MÅ DER FOR HULEN DA være nogle der vågner op !

Hilsen Nina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-11-04 11:59

Hov glemte lige en ting
Hvad med at henvise til alle de andre sager? Det siger nemlig mere om at
det ikke bare er et enkeltstående tilfælde

Hilsen Nina

Fra : jytte

Dato : 11-11-04 12:41

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at gribe ind over for Dyrlæge
> Jens Breth Hansen, som har utallige døde kæledyr på
> sin samvitteghed, som har mange klagesager i veterinær

Måske skulle du være noget mere konkret omkring disse punkter. For een, som
jeg som aldrig har hørt om ham og heller ikke mere konkret ved hvad han har
gjort, ku´ det måske være meget godt at gøre med ud af dette punkt.

Held og lykke med projektet (for vores alle sammens skyld!)
VH.
JytteJ

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-11-04 13:01

Hej Jytte og Nina

Tak for responsen, jeg vil ændre til fulde navn.

Ang med henvise til de øvrige sager, kan det blive besværligt og voldsomt,
Århus stiftidende har droppet det online arkiv de havde med ham, jeg har et
7cm ringbind fyldt med sager, som en gang tidligere er sendt til myndigheder
og presse, men det er besværligt (og dyrt) at kopiere og sende. Jeg
forestiller mig at især politikerne har rimelig nemt ved at kontakte bl.a
veterinær regionerne hvis de vil kigge nærmere på sagerne, men jeg
er modtagelig for forslag.

Jytte hvis du vil læse lidt mere om ham er der nogle af de tidligere avis
artikler her www.hellemose.dk nede i bunden af siden. Hm kunne jeg
bare sende den link med
brevet ??

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-11-04 13:23

> [...]
> forestiller mig at især politikerne har rimelig nemt ved at kontakte bl.a
> veterinær regionerne hvis de vil kigge nærmere på sagerne, men jeg

Jamen så henvis da til din hjemmeside, står det ikke der? eller gruppens
hjemmeside?
Eller måske man kan skrive at der er kendskab til X antal sager, og at du
har dem.
Når man ser sådan et brev og ikke har hørt om det før, så kan man nemt
foranledes til at tro at det "bare" er en enkeltstående sag. Og det er det
jeg så gerne vil undgå. Det er SÅ grotesk at det får lov til at fortsætte.
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at vi skal til at lave bannere og
demonstrationer foran hans klinikker for at få opmærksomhed på det !!! Men
jeg er ved at være klar til det !

Bare en tanke '
Nina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-11-04 14:23

jeg har lige checket "vores" hjemmeside og hellemose-siden , det var links
der lå begge steder og da "århus stiften" har nedlagt arkivet er der intet
på de links, så
det ser ud til at jeg skal scanne artiklerne og få henholdsvis Jette og min
søn til at putte dem på igen

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-11-04 14:28

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Var alle artiklerne fra Århus stifttidende? Så er der jo mulighed for at
spørge dem om de vil sende dem?
Tror lige jeg spørger om der er mulighed for det.

Hilsen Nina

Fra : AEK

Dato : 11-11-04 13:30

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse

>men det er besværligt (og dyrt) at kopiere og sende.

Hej Marianne.

Hvis det er et pengespørgsmål, så blot sig til.
Jeg , og sikkert mange andre, vil gerne hjælpe dig med det økonomiske.

/ Anya.

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 11-11-04 14:29

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Jytte hvis du vil læse lidt mere om ham er der nogle af de tidligere
> [...]

Hvis det offentlige myndigheder, du sender brevet til, tror jeg ikke, du kan
regne med, at de klikker ind på et link. Hvad med at tage en kopi af fem af
sagerne, vedlægge dem som bilag, og skrive i brevet, hvor mange sager, det i
alt drejer sig om?

mvh. tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-11-04 17:10

Hej Tina

Jeg har tidligere sendt omkring 5.5 kg breve med papirkopier til div
relevante steder, ministre, dyreværnsforeninger og medier, det kræver mange
resourcer ikke kun økonomisk, men også i form af energi og overskud. Jeg er
ikke i tvivl om at flere vil støtte økonomisk som de gjorde i første omgang,
problemet
er at jeg kan ikke klare/overskue det. Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg
ville have det væsentligt bedre hvis jeg kunne "lukke" øjne og øre for den
slagter, men da det er umuligt fordi han flår i min sjælefred og
retfærdighedssans,
er jeg nødt til at bruge de måder der gør det nemmest
for mig, dvs. via pc'en, så jeg er fri for at rode med 100-
vis af kopier og slæbe store breve på posthuset.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-11-04 21:37

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Forstår dig godt. Når man tager sådan en sag til sig, så fylder den
simpelthen så meget. Det er sgu ham der skal ligge vågen om natten over det,
ikke os NORMALE mennesker.

Marianne, brug din energi på at fortælle os hvad vi kan gøre. Punkt for
punkt hvor vi kan bidrage.
Jeg stiller mig sgu gerne op foran hans klinikker med et banner. Deler gerne
sedler ud. Laver gerne en hjemmeside. Tæppebomber gerne de rigtige
myndigheder og ansvarlige. Eller hva hulen vi kan finde på. Men jeg kan ikke
tilbyde noget der går ud over lovens grænser, for så er jeg simpelthen
arbejdsløs på nul komma fem.

Tænk lige over det, hvad kan vi gøre.

Hilsen Nina

PS Har spurgt Århus stiftidende om hvor deres artikler er, og om jeg kan få
dem tilsendt.Siger til når/hvis jeg hører fra dem.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-11-04 16:35

> PS Har spurgt Århus stiftidende om hvor deres artikler er, og om jeg kan
> få dem tilsendt.Siger til når/hvis jeg hører fra dem.

Har fået svar fra dem.

Vores artikler ligger desværre kun online i en vis periode, og der er ikke
mulighed for at kopiere dem til brug på andre sites. Kontakt venligst vores
arkiv for yderligere information om mulighederne:

Tekstarkiv
Al tekst er gemt elektronisk siden 21/6 1999. Udklipsarkivet går tilbage til
starten af 40'erne. Ved henvendelse til redaktionsarkivet på hverdage mellem
kl. 13 og 15 kan man bestille kopier af arkiverede artikler. Prisen for
første artikel fra en sag er 75 kr og 10 kr for de efterfølgende artikler
fra samme sag. Haste-, fax- og e-mailgebyr på 50 kr.Der er abonnentrabat på
25 kr (husk abonnementsnummer).
Tlf. 8740 + 1322, 1323, 1324 eller 1325 mellem kl. 13 og 15 på hverdage.

Synes ikke det er den store udskrivning for at få de artikler. Var det en
måde at få fat i dem på?`

Nina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-11-04 18:42

Hej Nina

Jeg tror faktisk at jeg har, om ikke alle, så de fleste, fra
de sidste 2½ år. Da "jagten" på JBH gik ind, printede jeg
dem ud efterhånden som de blev bragt i avisen, lige så
gjorde jeg med vejle folkeblad og jydske vestkysten,
horsens folkeblad havde ikke søge funktion, så de sendte
mig en mail med alle deres artikler. Der ud over fik jeg også tilsendt nogle
af aviserne når der var artikler i, så
de skal "bare" scannes ind og lægges på hjemmesiderne.
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-11-04 18:51

> [...]
> nogle
> af aviserne når der var artikler i, så
> de skal "bare" scannes ind og lægges på hjemmesiderne.

Det arbejde gør jeg gerne.
Har spurgt i forbruger-gruppen om det er tilladt at lave en
www.lorte_et_eller_andet.dk side.
Der er nogle rammer man skal holde sig indenfor, men du kan læse svaret der.

Hilsen Nina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-11-04 13:22

Hej Nina

Jeg ved såmænd ikke om det vil ændre noget med en særlig hjemmeside, jeg
søgte på google og fik 150 hits
2 af dem er "pro" JBH, hans egen hjemmeside, 1 er "neutral" resten, 147
hits er negative, flest om hans virke som dyrlæge, resten er så hans øvrige
ulovlige tiltag.

Så hvis nogen gør sig den ulejlighed at undersøge ham på nettet først, så
vil de være klar over at det er en dårlig ide at bruge ham. Jeg tror
problemet snarere er dem der ikke undersøger tingene først, og hvordan vi
skal nå dem kan
jeg ikke rigtigt gennemskue.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-11-04 13:31

Jeg har lige haft en samtale med en journalist fra Fyns
Stiftstidende, de har også set sagen med de to katte fra Århus og mente at
deres læsere skulle have en "advarsel"
fra dem igen, så heldigvis er der nogle rundt omkring, der
lige som os synes at det er vigtigt at så mange som muligt
kender til ham.

Så hvis nu nogle af jer fynboer støder på artiklen i løbet
af de næste dage, så giv lige et praj.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Katja

Dato : 18-11-04 14:09

Hej!
Jeg abbonerer på Fyns Stiftstidende online så jeg skal nok sige til hvis der
sker noget på deres hjemmeside.
Følger selv meget med i hvad manden går og laver på sine klinikker.

Hilsen Katja

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-11-04 17:43

Hej Katja

Tak skal du ha'

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 11-11-04 22:49

> [...]
> for mig, dvs. via pc'en, så jeg er fri for at rode med 100-
> vis af kopier og slæbe store breve på posthuset.

Det kan jeg godt forstå, det er også et kæmpe-arbejde, du har taget på dine
skuldre. Godt at du gør det

mvh. tina

Fra : jytte

Dato : 11-11-04 14:57

> [...]
> forestiller mig at især politikerne har rimelig nemt ved at kontakte bl.a
> veterinær regionerne hvis de vil kigge nærmere på sagerne, men jeg

Jeg mente heller ikke du skulle give et fuldt referat, men lige kort nævne
hvad det handlede om. Evt. henvise til til et par webadr. Der er et fra en
Niels her fra gruppen fra Århus stifttidede, og jeg fandt under søgningen på
ham, noget fra Horsens.
Jeg tror at det er vigtigt hvis man skal trænge igennem til nogen som helst,
at der er fakta på bordet.
Og så kan du jo spørge kort og koncist: Hvorfor får denne mand lov til at
fortsætte ?

VH.
Jytte

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 11-11-04 13:02

Ja, ham JBH er da vist ikke en af Guds bedste børn.
http://www.malerneshus.dk/centersider/kornstykket5.htm

Jeg synes også bare den mand skal stoppes, jo før jo bedre.

Johny P.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-11-04 13:21

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> writes:

> Jeg har skrevet en mail så jeg endnu en gang kan "bombardere" div
> instanser, men inden jeg sender den vil jeg gerne have lidt respons fra jer,
> er den ok.

Ja bestemt da, men tror også at du skal henvise til de andre sager og
evt hjemmesiden

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-11-04 16:13

On 2004-11-11 11:41:42 +0100, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som4@mail.dk> said:

> Jeg har skrevet en mail så jeg endnu en gang kan "bombardere" div
> instanser, men inden jeg sender den vil jeg gerne have lidt respons fra jer,
> er den ok.

Hatten af for dig, Marianne, at du orker! Og hvor jeg håber at det
virker denne gang!
Jeg synes dit brev er fint, med de foreslåede ændringer. Og nu må der
da for pokker snart være nok spinatbede han har trampet i, til at nogen
kan se den er gal, nå! *skumle en masse grimt...*
--
Knus fra Ann R

Fra : Lotte Sylvan

Dato : 12-11-04 06:19

Hej Marianne
Det lyder rigtigt godt, måske skal der tilføjjes fuldt navn og adresser på
klovnen.
Hilsen
Lotte

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 12-11-04 14:01

> Kan den bruges ??

Helt bestemt
Jeg så for 14 dage siden i avisen at der var nogen der havde lavet en
"hade"hjemmeside over en fotoforretning. De havde simpelthen brugt
forretningens navn som hjemmeside da forretningen ikke selv brugte den, så
hvis folk troede at de kom ind på forretningens hjemmeside kom de istedet
ind på "hade"siden der advarede folk mod den pågældende forretning. Lyder
vist ret forvirrende
Kunne man gøre det samme med JBH? Så de folk der ikke kender ham her kunne
blive advaret

Linda

Fra : John Sahl

Dato : 12-11-04 19:12

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> [...]
> kom de istedet ind på "hade"siden der advarede folk mod den
> pågældende forretning. Lyder vist ret forvirrende

Problemet er bare at de mister domænet hvis forretningen
indklager dem for DIFO http://www.domaeneklager.dk/
så den går ikke.

www.lortejbh.dk vil han dog ikke kunne røre.

--