Hundegård
Fra : FB

Dato : 11-11-04 10:55

Hej

Vores labrador (7 mdr.) er i hundegår med tilhørende hundehus i 4 - 5 timer
om dagen på ugens fire første dage.
Hundehuset er isoleret med 100 mm isolering.

Vi er nu kommet til at snakke om hvor meget kulde en labrador kan tåle

Har I et bud?

Hilsen/ FB

Fra : Allan Hansen

Dato : 11-11-04 11:29

"FB" <salg@jysk-trading.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hundehuset er isoleret med 100 mm isolering.
>
> Vi er nu kommet til at snakke om hvor meget kulde en labrador kan tåle

Hej FB
Vi har haft en lab som boede i et hundehus hele året, han sov der hver nat
efter eget valg, han gik selv der ud om aftenen og så så vi ham først igen
om morgenen.
Jeg kan fortælle en historieom en vintermorgen der troede vi at han var
frosset ihjel, hundehuset var helt dækket af sne og han måtte graves ud, da
fruen så nåede ind til ham, rejste han sig op kiggede spørgende¨" Er der
noget galt".
I skal altid stille hundehuset så det ikke trækker ind i det.

Fra : Kito

Dato : 12-11-04 07:37

Når vi snakker Labrador er der ingen dage i Danmark der kan blive for kolde
til racen. Kravet er kun at den skal være i gården dagligt, så pelsen
vender sig til kulden.
Jeg havde en for mange år siden jeg brugte på jagt. Når den havde været i
vandet efter ænder kunne pelsen godt få et hvidt skær at frossen vand, men
lige under det yderste hårlag, dampede hunden af varme.
Jeg har set en cokker spaniel som var vant til at være i hundegård hele
døgnet, En barne pige var ved at slå den ihjel, ved misforstået
bamhjertelighed da hun hentede den ind en vinterdag. hunden overlevede kun
ved at den hurtigst mulig blev bragt udenfor igen da ejeren kom hjem.
Begge mine hunde går i hundegård fra kl 0800 til 1600 hver dag.(Kleiner
münsterlænder)
Håber det er svar nok.

vh
Poul

Fra : FB

Dato : 12-11-04 08:23

Tak for de gode svar.
Nu er især min kone meget mere rolig for vores lille pus

Hilsen/ Finn