Gammel Computer - hvilket grafikkort :-)
Fra : Carl Dragert

Dato : 11-11-04 10:32

Hej
Min datter vil gerne bruge programmet Sims2 på sin gamle computer:
ECS K7S5A
AGP 4x
512 MB RAM
AMD XP 1600+

Hvilket grafikkort kan det betale sig at sætte i ?

mvh Carl

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-11-04 10:37

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> 512 MB RAM
> AMD XP 1600+
>
> Hvilket grafikkort kan det betale sig at sætte i ?

Det nyeste. Overkill ja, men kortet ville yde det max maskinen nu kan
trække det til, og når I opgraderer maskinen så kan kortet også yde mere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 11:02

Bjarke Andersen wrote:

> Det nyeste. Overkill ja, men kortet ville yde det max maskinen nu kan

Nej, nej, nej... Penge ud af vinduet...

Jesper G. Poulsen

Fra : Carsten

Dato : 12-12-04 02:55

Et Geforce4 TI4200-128MB kan fås til omkring 450-500 med fragt.
Det skulle være et fornuftigt grafikkort til PC'en.

Hilsen Carsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 11:01

Carl Dragert wrote:

> Hvilket grafikkort kan det betale sig at sætte i ?

Kig lidt i denne tråd:

Jesper G. Poulsen

Fra : Ravn_k01

Dato : 14-11-04 10:57

for at køre sims2 kan du sagtens nøjes med rivaTNT2 eller GF1 med 64 mb
ram, men husk at tjekke om kortet kan klare AGP 4x.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ravn_k01

Dato : 14-11-04 10:57

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-12-04 16:01

Ravn_k01 wrote:
> for at køre sims2 kan du sagtens nøjes med rivaTNT2 eller GF1 med 64
> mb ram, men husk at tjekke om kortet kan klare AGP 4x.

Det findes der ingen TNT2 eller Geforce 256 kort der kan. Du mener,
check om motherboardet kortet skal sidde i kan klare AGPx2. Men det kan
alle motherboards der kan levere AGPx4, AGPx2 er "indbygget" i AGPx4.

Så.. øh

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-12-04 18:17

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> check om motherboardet kortet skal sidde i kan klare AGPx2. Men det kan
> alle motherboards der kan levere AGPx4, AGPx2 er "indbygget" i AGPx4.

TNT2 kører 4xAgp.
Det gjorde mit da.
Og jeg har lige set det da jeg blev nødt til at smide det
i en kammerats nye computer hvor det nye grafikkort var defekt.

Venligst

Fra : Anders F

Dato : 08-12-04 19:32

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> wrote in message

> [...]
> Og jeg har lige set det da jeg blev nødt til at smide det
> i en kammerats nye computer hvor det nye grafikkort var defekt.

Ikke destomindre er det fornuftigt at checke at kortet ikke er keyet til den
gamle AGP...
/A

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 00:11

Søren Christensen wrote:

> TNT2 kører 4xAgp.

Ikke mit.

Jesper G. Poulsen

Fra : Carl Dragert

Dato : 14-11-04 11:43

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
> [...]
> 512 MB RAM
> AMD XP 1600+
>
> Hvilket grafikkort kan det betale sig at sætte i ?

Det blev til et Radeon 9600se til 499,-
Kortet erstatter et Matrox, så min datter er meget tilfreds med
forbedríngen.
Jeg var ved at ryge i den klassiske med "for en højere pris, får jeg...."

Vedr. AGP og spændinger, fandt jeg dette link
http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html

mvh Carl