Op og ned
Fra : Kathrine

Dato : 11-11-04 09:42

Jeg kunne kvæle den vægt......

Jeg er startet på vægtvogterne forrige mandag, og det går helt vildt
godt! Al begyndelse er svær med sult og afsavn, men jeg er positivt
overrasket over alt det jeg _må_ i denne kostomlægning som ellers er
forbudt mange andre steder. Omvendt så er jeg også altid helt vildt
engageret i de første 8 uger af en ny kostomlægning

Men hvad er det lige der kan ske med ens vægt på et par dage???

Mandag morgen vejede jeg 2,6 kilo mindre end ugen før. Det var jo hekt
vildt lækkert!!!
Onsdag var jeg så nysgerrig, om det stadig gik SÅ godt, så jeg steppede
op på vægten igen. Og det skulle jeg ikke have gjort!!!
+ 2,3 kilo, så nu havde jeg kun tabt 300 gram Hvad hulen går der
lige af mig/vægten???
Jeg kan ikke selv forklare det, og jeg dobbelt checkede det begge gange
med at gå på vægten 2 gange lige efter hinanden.
Mærkeligt.

Nå, men jeg holdt mig selv fast og tog en hård dag, hvor jeg ikke brugte
så mange ponts, så nu er jeg ved at være nede igen på de -2,6 kilo.

Jeg føler mig lidt snydt, må jeg indrømme.
Jeg ved godt, at det ikke er skide smart at hoppe på vægten i tide og
utide, men det er lidt svært at lade være nogle gange Selvom jeg er
bange for at blive skuffet. Skuffethed hos mig kan desværre godt udløse
et kasten-alt-over-bord-så-jeg-kan-æde-igen-Syndrom. Burde man sætte
vægten op på en hylde og kune tage den frem 1 gang om måneden?
--
Kathrine

Fra : bj

Dato : 11-11-04 12:26

For at få et kontinuerligt forhold og overblik over sin vægt bør man veje
sig på den samme dag hver gang i ugen på samme tidspunkt med stort set det
samme tøj på eller intet på. Det er også her vigtigt at man gør brug af den
samme vægt for det den du arbejder ud fra, man eller så brug et
målerbånd.....reelt set er det jo nok en bedre guide for om man for flyttet
lidt rundt på "sagerne".

Og husk så, at det er vigtigt at leve en gang imellem og så gør det ikke
noget hvis man "synder", men det skal jo ikke ske hver dag.

Ydermere vil jeg sige, at vægten kan man faktisk gost bruge med et godt
formål. Hvis man har dyrket idræt kan det være en god pejling, at veje sig
inden og efter. Inden for at se sin vægt og efter det samme, men med det
formål at se hvor meget væsketab man har haft. Fuld derefter tilsvarende
væskemængde tilbage i kroppen for ikke at dehydrere.

Og tro mig det virker...

Fortsat held og Lykke, jeg er sikker på at det nok skal lykkes for dig, du
er jo allerede godt på vej. Og hvis du taænker efter og går dig selv i
bedene så kan din vægtægning nok skyldes at du måske lige har syndet uden
helt at ville være ved det. Nu kan du jo se at du gav den en skalle nog
vægøgningen forsvandt igen, det nytter altså at spise varieret og sundt. Og
hvis du vil skubbe lidt mere til ilden, så dyrk lidt motion, drik en kop
kaffe om morgenen, det sætter din forbræding igang grundet kaffens indhold
af koffein, brug krydderier, en gang imellem, som chile eller andet
stærkt....det øger også forbrændingen. Brug det ikke hver dag, da det så vil
miste effekten.

bj

Fra : Kathrine

Dato : 11-11-04 22:33

"bj" skrev:

> [...]
> samme vægt for det den du arbejder ud fra, man eller så brug et
> målerbånd.....reelt set er det jo nok en bedre guide for om man for

Puha, det lyder ikke helt rart det med at veje sig hver dag. Men jeg kan
da godt se det smarte i det, hvis man kan lære at se mere end vægten bag
tallene.

> Og husk så, at det er vigtigt at leve en gang imellem og så gør det
ikke
> noget hvis man "synder", men det skal jo ikke ske hver dag.

Det er helt klart noget der skal læres for mit vedkommende. Jeg har i
mange år ædt vildt og voldsomt af sukkerholdige ting i tide og utide
(deraf overvægten). Så jeg har svært ved at give mig selv lov, når jeg
skal være et nyt og sundere menneske. Nu med VV ser det måske ud til at
lysne, for nu kan jeg SE (via pointene) at jeg godt må, da jeg har
sparet op. Det giver mening for min logik. Men derfor er det svært
alligevel at lade være med at føle skyld.

> [...]
tilsvarende
> væskemængde tilbage i kroppen for ikke at dehydrere.

Motion....hvad er det Lige nu er jeg +38 kilo overvægtig, så jeg
skal ikke lave noget motion andet end en gåtur, når jeg lyster. Men jeg
har sat mig et mål der hedder, at når jeg kommer ned under x kilo, så
skal jeg igang med at løbetræne igen. Så der vil jeg prøve med din
vejning.

> [...]
> af koffein, brug krydderier, en gang imellem, som chile eller andet
> stærkt....det øger også forbrændingen. Brug det ikke hver dag, da det

Tak for dine fine ord
Jeg har ÆDT med fuldt overlæg (desværre), men nu skal det være SLUT! Min
krop kan ikke klare det i længden, og jeg risikerer at blive syg. Så jeg
SKAL klare det denne gang. Det er bare svært at tro på det 100%, når jeg
har været igennem alle de kure der findes igennem de sidste 20 år. Men
jeg er som sagt positivt overrasket over VV.
--
Kathrine

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-11-04 11:11

> SKAL klare det denne gang. Det er bare svært at tro på det 100%, når jeg
> har været igennem alle de kure der findes igennem de sidste 20 år. Men
> jeg er som sagt positivt overrasket over VV.

Slankekure gennem 20 år! Måske det er din livsstil du skal ændre?

Fra : Kathrine

Dato : 12-11-04 22:09

"Jens Jensen" skrev

> Slankekure gennem 20 år! Måske det er din livsstil du skal ændre?

Ja!? Fortæl mig noget nyt
Eller forklar gerne nærmere, hvad du vil sige med dit indlæg.
Jeg er ikke helt sikker på budskabet, men jeg vil da gerne uddybe lidt:
Nu har jeg jo ikke været på kur eller kostomlægning i alle 20 år, men
jeg har været glad for elastikker i tøjet i denne periode, da vægten er
gået ooooop, neeeed, op, ned som jeg nu havde energi til.
Jeg er dybt sukkerafhængig og døjer med en stor fornægtelse, så der er
lidt at arbejde med, når vi taler livstilsændringer. Det er ikke BARE,
som mange tror. Men jeg gør mig nogle meget helhjertede forsøg ind i
mellem som jeg så yoyo´er på.
Og _dum_ som jeg er, bliver jeg (heldigvis) ved med at tro på at det nok
skal lykkes.
--
Kathrine

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-11-04 13:10

"Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Ja!? Fortæl mig noget nyt

Nah, det lyder som om, at du er klar over det.

> Eller forklar gerne nærmere, hvad du vil sige med dit indlæg.
> Jeg er ikke helt sikker på budskabet, men jeg vil da gerne uddybe lidt:
> Nu har jeg jo ikke været på kur eller kostomlægning i alle 20 år,

Okay, det var bare det indtryk jeg havde fået, at du gennem 20 år havde
prøvet diverse slankekure.

> [...]
> mellem som jeg så yoyo´er på.
> Og _dum_ som jeg er, bliver jeg (heldigvis) ved med at tro på at det nok

Jeg tror gerne, at det kan være svært at ændre livstil. Selv noget så
"simpelt" som en enkelt dårlig vane, kan være meget svær at slippe af med.
Når alt kommer til alt, så er det måden, hvorpå du lever dit liv, der gør
dig overvægtig, og faktisk kun ved at ændre den, kan du opnå er varigt
vægttab.

Hvad skal der til, for at du ændrer livsstil? Er du i det hele taget
motiveret?

Hvad skal der til?

Fra : Kathrine

Dato : 15-11-04 20:43

"Jens Jensen" skrev:

> Hvad skal der til, for at du ændrer livsstil? Er du i det hele taget
> motiveret?
>
> Hvad skal der til?

Jeg er topmotiveret!!! Jeg går skam ikke i gang med en kostomlægning
uden at være HELT klar over, hvad jeg vil med det. At det så ikke er
blevet en permanent løsning for mig endnu er en lidt anden snak
Men det er SLUT nu. Jeg har fået at vide, at jeg har stor kræftrisiko i
min livmoder, hvis jeg bliver ved med at være så fed. Mine østrogener
lejrer sig i fedtvævet og bevirker, at min livmoder er fortykket. Det
skulle med tiden kunne give kræft. Hvem er interesseret i det???!!!
Så jeg er i gang med vægtvogterne, og det går rigtig godt. Jeg er
faktisk overbevist om, at jeg kan holde ud at leve efter dette princip
resten af mit liv. Her er der ikke noget der er forbudt at spise. Man
spiser under ansvar, som jeg selv kalder det, og det er en god måde for
mig. Jeg kan se, hvad jeg kan tillade mig med lidt daglig planlægning
fra morgenstunden.
Så hvis alt går vel (og det gør det!!!), så skulle jeg gerne være
nogenlunde nede på min toptunede vægt om et lille års tid.
--
Kathrine

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-11-04 15:45

> [...]

> Jeg ved godt, at det ikke er skide smart at hoppe på vægten i tide og
> utide, men det er lidt svært at lade være nogle gange

Så gør det til en dyd
Du vejer dig hver dag og skriver tallet ind i en lille tabel med 7 kolonner,
en for hver dag. Hver uge skrives så ind på en linie i hver sin kolonne og
dermed kan du sammenligne mandag med mandag, tirsdag med tirsdag, onsdag med
onsdag osv. Der kan hurtigt gå lidt sport i det på den måde.

Mvh Maria

Fra : Kathrine

Dato : 11-11-04 22:23

"Maria Frederiksen" skrev:

> [...]
onsdag med
> onsdag osv. Der kan hurtigt gå lidt sport i det på den måde.

HVER dag???!!! Det tror jeg ikke jeg tør!!!
Men skal da lige overveje(!) det nærmere.
--
Kathrine

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-11-04 11:07

> [...]
med
> onsdag osv. Der kan hurtigt gå lidt sport i det på den måde.

Jeg benyttede mig af www.slankedoktoren.dk på et tidspunkt, og der kan man
også taste sin vægt ind hver dag. Det anbefales, at man måler sig hver
morgen, når man lige er stået op og 'in puris naturalibus' og efter
toiletbesøg. Man kan så se sin vægt på en graf. Vægten kan godt hoppe lidt
op og ned, men over tid kan man trods alt se, at den falder (hvis man
selvfølgelig har et vægttab).

Så det kunne være en ide, at veje og måle sig hver dag. Føre tallene ind i
et skema og lave en graf. Jeg fandt det motiverende og lidt sjovt, at se en
grafisk fremstilling af ens bestræbelser. Det kan man selvfølgelig selv gøre
på et stykke papir. Slankedoktoren.dk koster penge at benytte.

Fra : Conny Nielsen

Dato : 11-11-04 20:52

"Og det skulle jeg ikke have gjort!!!
> + 2,3 kilo, så nu havde jeg kun tabt 300 gram Hvad hulen går der
> lige af mig/vægten???
>'

Kan det være, at du snart skal have mense?? Op til en mense tager jeg 2-3 kg
PÅ!!!!! Trist, men sandt. Surt, når bukserne den ene dag sidder løst og 3
dage efter kan de knap lukkes

Da jeg gik ved DDV, kunne min først konsulent bare ikke fatte det! Trist at
få "skideballe" en gang om måneden. Men men efter 3 mdr fattede hun det
endeligt.

MVH

Conny

Fra : Kathrine

Dato : 11-11-04 22:22

"Conny Nielsen"skrev:

> [...]
Trist at
> få "skideballe" en gang om måneden. Men men efter 3 mdr fattede hun

Jeg fik min menses om mandagen - altså samme dag som det store vægttab
var en realitet. Om onsdagen havde jeg taget på igen. Så det lyder ikke
helt til at være det, med mindre at det er min cyclus/krop der er sådan
i den forbindelse. Hvem ved!?
--
Kathrine

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-11-04 22:26

> [...]
> var en realitet. Om onsdagen havde jeg taget på igen. Så det lyder ikke
> helt til at være det, med mindre at det er min cyclus/krop der er sådan

Der er adskillige faktorer, der kan få vægten til at stige/falde 2-3 eller
flere kilo på lyntid. For at nævne de mest oplagte:

kroppens saltbalance
kroppens kulhydratbalance
Hormonelle forandringer (menses eller ej)
Medicin
Varme/kulde

Det er af samme årsag uforståeligt at folk kan juble/græde over sådanne
pludselige forandringer. Når vægten falder eller stiger meget på kort tid,
er det ikke fedt, der ryger af eller på, men væske.

Kig på vægttabet over en måned eller 14 dage i stedet. Uanset hvor tit eller
sjældent du vejer dig.

Mvh. Lisbeth

Fra : Kathrine

Dato : 12-11-04 22:12

"Lisbeth Jacobsen" skrev:

> Kig på vægttabet over en måned eller 14 dage i stedet. Uanset hvor tit
eller
> sjældent du vejer dig.

Ja, det er også det jeg hælder mest til, for så er jeg helt sikker på et
vægttab.
--
Kathrine

Fra : Mus

Dato : 12-11-04 03:03

Kathrine <katras@fjerndette.ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4193d7cb$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> var en realitet. Om onsdagen havde jeg taget på igen. Så det lyder ikke
> helt til at være det, med mindre at det er min cyclus/krop der er sådan

Hvad med væske. Får du nok vand. Jeg har de gange jeg har drukket for lidt,
haft problemer med vægttabet.

LN

Fra : NG

Dato : 11-11-04 23:35

> [...]

Nå, men jeg holdt mig selv fast og tog en hård dag, hvor jeg ikke brugte
så mange ponts, så nu er jeg ved at være nede igen på de -2,6 kilo.

Kære Katrine
Det er vigtigt at du bruger alle dine points, ellers får du for lidt næring,
og din krop tror, der er "hungersnød" og sætter forbrændingen ned for at
spare på krudtet.

Med venlig hilsen

Ninett Green
www.Slank4Livet.dk - når livet er FOR fedt til slankekure

Fra : Kathrine

Dato : 12-11-04 22:11

"NG" skrev:

> [...]
næring,
> og din krop tror, der er "hungersnød" og sætter forbrændingen ned for

Ja, jeg ved det godt
Men jeg måtte lige reagere lidt på vægten - og det skulle ikke være vha.
mad denne gang!
--
Kathrine

Fra : bj

Dato : 12-11-04 23:40

+38kg. det er sag i sig selv, men flot, at du er igang, modsat mange andre
som bare kæfter op om hvor svært det er at tabe sig. Ja, det er da rigtigt,
at det svært at tabe sig, men det er faktisk lige så svært at tage på, hivs
man spiser fornuftigt.

Og tilbage med det med motion kan jeg godt FORSØGE at sætte mig ind i dit
sted. Det er ikke sjovt at have for meget at slæbe på, men bare lidt motion
her og der gør en forskel, tænk på at det er den samlede mængde der i sidste
ende giver resultatet. Det er det samme som med at spise for meget, det at
spise meget een dag går jo nok, men, som du selv skriver direkte og mellem
linierne, nytter det ikke at spise ufornuftigt i mange år uden at det får
konsekvenser.

Jeg vil blankt erkende, at jeg også har været overvægtig, har vejet 90+ for
en person på 179cm er lige godt for meget. Kostomlægning betød i første
omgang at fralægge smør, sovs og slik, har ikke rørt det siden 1996 (april).
nu er det blevet en livsstil. Jeg var alligevel ikke så meget til sovs, men
smør og slik røg indenbords i en lind strøm. Herefter byggede jeg langsomt
mere motion ind i hverdagen og det gik bedre dag for dag.

en god regel/vejledning kan gså være, at man ikke skal proppe sig på de
dage, hvor man ikke dyrker motion, spise lidt mere de dage man gør.

jeg ved godt det står lidt i kontrast til et af de andre indlæg
(slank4livet), men det gør ikke noget at spise mindre de dage, sørg bare for
at spise varieret og sørg for at spise mange gang om dagen, det er det der
holder din forbrænding igang. det betyder, at kroppen har noget at arbejde
med hele tiden.

rent faktisk burde man jo kunne spise lige hvad man lyster hvis bare man
forbruger mere energi end det man indtager. Det er dog ikke tilrådeligt for
man vil komme til at mangle vitaminer, mineraler, sporstoffer, antioxidanter
og hele møllen, som ikke kan erstattes af en vitaminpille.

Fortsat held og lykke...

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 13-11-04 13:28

"Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> skrev et indlæg
<419325b8$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

>Men hvad er det lige der kan ske med ens vægt på et par dage???

Jeg vejer mig hver morgen når jeg har været i bad - og min vægt kan
nemt variere et lille kilo, enkelte gange enda noget over et kilo, fra
dag til dag. Som regel er der mindre afvigelser.

Hvis man spiser et ordentligt festmåltid om aftenen og drikker en del
er der jo ikke noget at sige til at vægten om morgenen er noget høj -
maden skal jo lige gennem systemet og ud af kroppen igen. Det samme
hvis man ikke har drukket retmeget en dag kan væskebalancen jo være
rykket.

Så to eller tre vejninger skal man tage med et gran salt - først når
man har flere vejninger kan man se tendensen. Det er min erfaring at
mandagsvægten ofter er højere en de andre :-/

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-01-05 13:00

"Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er startet på vægtvogterne forrige mandag, og det går helt vildt
> godt!

Er det blevet ved med at gå godt?

Mvh. Lisbeth