Lugt efter kastrering
Fra : Kittie

Dato : 10-11-04 21:56

Vores snart 8 måneder gamle hankat er lige blevet kastreret, da jeg kom
hjem med ham havde han desværre tisset i transportkassen, og der kom
noget på gulvet. Jeg vaskede kassen i klirin, og gulvet med gulvvask,
men her lugter stadig lidt grimt, men det er svært at sige hvor lugten
komemr fra. Kan jeg vaske gulvet i Rodalon? Og hvad skal jeg vaske katten i?

Fra : Kittie

Dato : 10-11-04 21:58

Kittie wrote:
> [...]
> men her lugter stadig lidt grimt, men det er svært at sige hvor lugten
> komemr fra. Kan jeg vaske gulvet i Rodalon? Og hvad skal jeg vaske

Det skal lige siges at han ikke var begyndt at strinte før han blev
kastreret, og jeg har heller ikke set ham gøre det nu her efter (det er
et par dage siden han fik det gjort).

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-11-04 22:23

"Kittie" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> men her lugter stadig lidt grimt, men det er svært at sige hvor lugten
> komemr fra. Kan jeg vaske gulvet i Rodalon? Og hvad skal jeg vaske katten

Han har vel været bedøvet går jeg ud fra, det kan godt ændre urinlugten, så
vent et par dage mere og se om det ikke regulerer sig, men urin lugter altså
uanset kasteration eller ej....
Rodalon bliver ofte udråbt til "vinder" indenfor katterengøring, det er IKKE
et rengøringsmiddel, det er et desinfektionsmiddel, blot til information.
Personligt bruger jeg "UNIREN" fra Urtekram, det dufter godt, fjerner
urinlugt og gør rent *det er hele 3 ting*

Katten - altså hvis du _kan_ vaske den *har vasket mine katte éen gang - gør
det aldrig igen*GGGG** skal vel bare vaskes i en mild shampoo, måske endda
bare skylles :)
--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Kate

Dato : 10-11-04 22:49

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> wrote
in news:419286c8$0$33731$14726298@news.sunsite.dk:

> skal vel bare vaskes i en mild shampoo, måske endda
> bare skylles :)

Da Lante kom hjem fra hospitalet i søndags var han rimeligt indsølet i
tis, så jeg skyllede han bare i lunkent vand og tørrede ham grundigt
bagefter. Tror ikke man kan vaske dem i hvad som helst, hva'?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : tonny jørgensen

Dato : 10-11-04 23:04

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> tis, så jeg skyllede han bare i lunkent vand og tørrede ham grundigt
> bagefter. Tror ikke man kan vaske dem i hvad som helst, hva'?

Jeg har haft held med at vaske min egen kat i lidt lunken vand på en svamp,
man så stryger henover pelsen.

Det siges at det føles på samme måde som en kattetunge og de derfor ikke gør
så meget modstand. Begge mine katte har jeg med held brugt denne metode på.

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Jynis

Dato : 11-11-04 08:16

> [...]
> men her lugter stadig lidt grimt, men det er svært at sige hvor lugten
> komemr fra. Kan jeg vaske gulvet i Rodalon? Og hvad skal jeg vaske katten

Hej .
Min nuværende kastererede Fister er aldrig blevet vasket , men min tidligere
Rasmis , blev vasket nogle få gange . Han kunne i en sygeperiode ikke
holde sig ren. Det fåes shampoo til katte og det er ikke dyere end det til
mennesker. Jeg har det i min butik,så det må der være mange andre butikker ,
der handler med produkter til dyr , der også har. Jeg tror mange
supermarkeder har det også.
Prøv at vaske dit gulv i brun sæbe .
Pøj pøj med kasteraten. Det er det eneste rigtige med hankatte , der ikke
skal bruges til avl.
Mvh.
--
Jytte Petersen.