Bangkok ferie
Fra : JENS ERIK JENSEN

Dato : 10-11-04 19:07

Hej NG

Er der en eller flere fra NG der har prøvet at holde nogle dages ferie i
Bangkok?
Hvad kan man f.eks prøve?
Hvad er dit indtryk af byen?

På forhånd tak for hjælpen

Rie & Jens Erik

Fra : ST

Dato : 10-11-04 22:36

On Wed, 10 Nov 2004 19:06:56 +0100, JENS ERIK JENSEN wrote:

> Hej NG
>
> Er der en eller flere fra NG der har prøvet at holde nogle dages ferie i
> Bangkok?
> Hvad kan man f.eks prøve?
> Hvad er dit indtryk af byen?
>
> På forhånd tak for hjælpen
>
> Rie & Jens Erik

Ja da, mange gange.

Mit indtryk, en varm international by med en hel del smog blandet med
Østens mystik.

Hvis du er i Bangkok over en weekend er Chatuchak Weekend Market et
must, et helt enormt stort område hvor alt kan købes til den rette
billige pris, kaldes også "Sunday Market".

Pantip Plaza i Pratunam området er et mega center for IT udstyr, på
størrelse med Magazin eller Illum, det er dog begrænset hvad man kan
spare ved at købe den salgs i Thailand.

Danskere bør også besøge Hotel Stable Lodge på Sukhumvit Soi 8, det
minder om en gammel dansk kro midt i Bangkok, og er berømt i hele Bangkok
for dansk mad.

Nær Sukhumvit Soi 13 (såvidt jeg husker) ligger desuden et dansk sted
kaldet Tivoli, men nu tager man jo ikke få dage til Bangkok for kun at se
danske steder.

Hvis du nu havde været alene ville jeg anbefale Check Inn 99, en dansk
ejet natklub der ligger på Sukhumvit. Man kan godt komme som par, da
stedet også har en god restaurant.

Mvh
Torben
http://swampthing.dk/~tsj/thailand/Bangkok/

Fra : Bent Jensen

Dato : 11-11-04 17:25

ST wrote ...

> Mit indtryk, en varm international by med en hel del smog blandet med
> Østens mystik.

Ja, det har altid været mig et mysterium:
(1) hvorfor de ikke kan få busserne til at standse ordentligt og
forudsigeligt ved stoppestederne.
(2) hvorfor nogle fodgængerovergange er spærret at et gelænder, som
hinder én i at komme fra kørebanen og op på fortovet eller den anden
vej.

> Hvis du er i Bangkok over en weekend er Chatuchak Weekend Market et
> must, et helt enormt stort område hvor alt kan købes til den rette
> billige pris, kaldes også "Sunday Market".

Man kan nu komme dertil med den elektriske BTS-højbane eller
undergrundsbanen.

> Danskere bør også besøge Hotel Stable Lodge på Sukhumvit Soi 8, det
> minder om en gammel dansk kro midt i Bangkok, og er berømt i hele Bangkok
> for dansk mad.

Hmm, hotel og restaurant i en stald? Men de har et stort svømmebassin
og barbecue ved aftenstid.

> Nær Sukhumvit Soi 13 (såvidt jeg husker) ligger desuden et dansk sted
> kaldet Tivoli, men nu tager man jo ikke få dage til Bangkok for kun at se
> danske steder.

Husker du ikke forkert? Var Tivoli ikke i den bygning, de kaldte
Clinton Plaza, som nu er nedrevet? (Jeg må lige kigge efter, når jeg
kommer forbi næste gang.)

Bent

Fra : ST

Dato : 11-11-04 19:54

"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
> [...]
> Husker du ikke forkert? Var Tivoli ikke i den bygning, de kaldte
> Clinton Plaza, som nu er nedrevet? (Jeg må lige kigge efter, når jeg

Det er nogle år siden jeg sidst har været i Bangkok,
så det er muligt at bygningen er revet ned.
Mvh
Torben

Fra : Bent Jensen

Dato : 15-11-04 20:57

"ST" wrote ...

> Det er nogle år siden jeg sidst har været i Bangkok,
> så det er muligt at bygningen er revet ned.

Det er den. Jeg kom lige forbi i dag. Trist nok. Der var også
"Delifrance" (hed den vist), en udmærmærket fransk café, hvor man
kunne sidde uden for på en terrasse og drikke kaffe og kigge på
mylderet, og desuden den omtrent eneste thai restaurant, hvor jeg har
fået acceptabel thai mad. Go-go barerne bagved er også væk. Stedet er
nu en enorm byggeplads.

Bent

Fra : ST

Dato : 15-11-04 22:11

On Mon, 15 Nov 2004 11:57:28 -0800, Bent Jensen wrote:

> [...]
> mylderet, og desuden den omtrent eneste thai restaurant, hvor jeg har
> fået acceptabel thai mad. Go-go barerne bagved er også væk. Stedet er

Hmm, burde snart besøge Sukhumvit igen, jeg har også engang
siddet og fået kaffe der.
Skal en tur til Phuket 25nov til 12dec, bo i Patong, Patong skulle såvidt
jeg hører også være ændret en hel del de sidste 12 måneder.
Mvh
Torben

Fra : Steen Johansen

Dato : 15-11-04 22:58

"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
"ST" wrote ...

> [...]

mylderet, og desuden den omtrent eneste thai restaurant, hvor jeg har
fået acceptabel thai mad. Go-go barerne bagved er også væk. Stedet er

Og det var den også sidste år ved samme tid
Mvh Steen

Fra : Jette

Dato : 11-11-04 15:54

"JENS ERIK JENSEN" <rje@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der en eller flere fra NG der har prøvet at holde nogle dages ferie i
> Bangkok?
> Hvad kan man f.eks prøve?
> Hvad er dit indtryk af byen?

Man skal selvfølgelig se Grand Palace og Wat Po med den liggende Buddha,
tage sig en sejltur på floden, besøge et marked (dem er der mange af), og så
kan jeg anbefale at drikke te på The Oriental i The Authors' Lounge.
Temmelig dyrt, men en herlig oplevelse og det er absolut pengene værd. Man
er stopmæt oven på den seance! Og så er der selvfølgelig alle de gode
restauranter. Du burde ikke komme til at kede dig :)

Vh Jette

Fra : Bent Jensen

Dato : 12-11-04 13:31

"Jette" wrote ...

> Man skal selvfølgelig se Grand Palace og Wat Po med den liggende Buddha,
> tage sig en sejltur på floden, besøge et marked (dem er der mange af), og så
> kan jeg anbefale at drikke te på The Oriental i The Authors' Lounge.

Turen med expressbåde op ad Chao Phraya til Nonthaburi kan jeg meget
anbefale. Der er en thai- restaurant ved landingspladsen i Nonthaburi.
Billetten koster kun en slik (hvis man ikke opfører sig som turist).
Man bør først købe et kort med ruten og landingspladserne angivet. Der
er en landingsplads mellem Oriental Hotel og den tidligere
Ø.K.-bygning og en anden for enden af Thaksin BTS station.

Andre ting, men kan kigge på i Bangkok:

Våbenhandlernes gade, Wang Burapa.
Pahurat, indernes bydel.
Yaowarat Road, kinesernes bydel med mange guldsmedebutikker og
butikker med kinesisk medicin.
Lumpini eller Sumrong Boxing Stadium med Thai boxing om lørdagen og
væddemål.
Slangefarmen i Saowapa Institute på Rama IV Road. Man skal helst
komme, når de "malker" slangerne for gift til serumfremstilling.

> Og så er der selvfølgelig alle de gode restauranter.

Dem synes jeg, det er småt med i Bangkok. Uden for 1.
klasses-hotellerne er det svært at få noget acceptabelt at spise. Den
bedste thai-mad fik jeg på en thai-restaurant i stueetagen på Clinton
Plaza, som sjovt nok var beregnet på turister. Bygningen er vist nu
revet ned. Noget bedre er det i Pattaya, hvor der er en hel del
faranger, der har etableret restauranter på trods af diverse
restriktioner mod fremmede.

Bent

Fra : Sørensen

Dato : 13-11-04 20:38

Der var engang et herligt sted ved navn "Thermea" , el.lign... på Sukhumvit.
Eksisterer det mon endnu? (bar/natklub)
preen

Fra : Bent Jensen

Dato : 14-11-04 16:03

"Sørensen" wrote ...

> Der var engang et herligt sted ved navn "Thermea" , el.lign... på Sukhumvit.
> Eksisterer det mon endnu? (bar/natklub)
> preen

Ja, det var i en kælder under et massageforetagende af det navn og
havde åbent til tidligt på morgenen, efter at andre steder var lukket
bortset fra hotel coffee shops. I et hjørne sad der gerne et hold
politimænd. Det var vist i virkeligheden politiet, der tjente på
stedet. Der var en mængde thai-damer. Nogle så ganske godt ud, mens
andre var nogle gamle krager. Stedet havde et udmærket køkken med
hidsig thailandsk mad.

For adskillige år siden flyttede stedet til en anden kælder lidt
længer henne i gaden. Det er adskillige år siden, jeg senest var der.
Når jeg kommer forbi en af dagene, vil jeg lige checke op på, om det
stadigvæk er der.

Bent

Fra : Bent Jensen

Dato : 15-11-04 21:04

Jeg wrote ...

> Det er adskillige år siden, jeg senest var der.
> Når jeg kommer forbi en af dagene, vil jeg lige checke op på, om det
> stadigvæk er der.

Det er det. Jeg kom forbi i eftermiddags. Det ligger nmellem Soi 13 og
Soi 15. Men stedet lukker klokken 01:00, står der på døren, så det er
ikke lige som førhen.

Bent

Fra : Steen Johansen

Dato : 15-11-04 23:01

"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
Jeg wrote ...

> [...]

Det er det. Jeg kom forbi i eftermiddags. Det ligger nmellem Soi 13 og
Soi 15. Men stedet lukker klokken 01:00, står der på døren, så det er

Det er vist omkring 5 år siden den flyttede
Mvh Steen

Fra : Birthe Sørensen

Dato : 18-11-04 16:25

Bangkok er en fantastisk by med et hav af aktiviteter døgnet
rundt, men skulle i have en time tilovers skulle i tilbringe den i
inn tower i siam, køb en drink og nyd udsigten over Bangkok fra en
gårdhave på 20 etage.
m.v.h.
Birte