Lidt råd
Fra : Bo *Allerød*

Dato : 10-11-04 18:21

Hej

Vi har nu fået en lækker blanding, Baxi er en lab/retr blanding på 28 kg,
han er 10 måneder, sund og rask, vi har så prøvet at lade ham være alene i
20 min til ½ time, og han udviser så lidt samlermani , et håndklæde, en
sko, en jakke og andet "godt", han bider ikke tingene itu men samler det.
Så fik vi en kurv hans legetøj kan ligge i, men den splittede han så til
atomer da han var alene i dag. hvordan er det lige man forklare ham at man
ikke skal ødelægge tingene ?. vi har nu haft ham 1 uge så han er jo klart
nervøs for at vi forlader ham og det er jo nok derfor han samler tingene.
men vi kan jo ligeså godt gøre det rigtige fra starten så råd/vejl. modtages
gerne.

og så lige en ting til, han får Royal canin maxi junior, men hvor mange gram
skal han have, han får morgen og aften ?.

Hilsen Bo

Fra : ST

Dato : 10-11-04 20:44

"Bo *Allerød*" <bo@mad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Hilsen Bo
>
>Sov på et håndklæde om natten eller en udtjent t-shirt og læg den i kurven
om morgenen lige før du går. Husk at lade radioen køre på middel mens I er
væk.
En jagt hund - husk at træne gemmeleg med hans mad/guffere, det træner ham
mentalt. vend tilgage hvis du har problemer . mvh Susanne

Fra : Slumfret

Dato : 11-11-04 08:07

*klip*
og han udviser så lidt samlermani
*klip*

Tillyke med Baxi

Min hund har også "samler-mani" - og han er lige blevet 2 år..
Han udvælger sig den jakke jeg sidst har haft på og så snupper
han den ned fra knagerækkken og sover på den mens jeg er væk.
Jeg har valgt ikke at gøre noget ved det, fordi jeg et eller andet
sted synes det er ok - bare han er stille og rolig når jeg ikke
er hjemme.
Det du alternativt kan gøre er at tage noget vasketøj og lægge
ud til hunden før du går - det plejer også at virke ret beroligende...
Uhm...sure sokker, hvor hyggeligt

Jeg har haft 'nye' alene-hjemme problemer med min hund efter vi
flyttede, så nu ser vores 'alene-hjemme-ritual' sådan her ud:
Jeg tænder for radioen i køkkenent, finder et fyldt marvben frem,
Lukker de døre der skal lukkes, han har kun 2 rum at være i - det
er bedst for ham, tager jakke på og alt imens jeg har gjort det
er hunden lusket hen på tæppet og venter spændt på hvad benet mon er
fyldt med idag... - så får han benet og jeg siger farvel...- ja og så er
det jo at hunden hopper hen og fanger sig en hyggejakke når jeg er ude
af døren...
Det 'sjove' er, at hvis jeg undlader det her ritual så begynder han at
gø når jeg er gået.....
Der er jo forskellige holdninger til det der med at komme ud af døren,
nogen mener at man skal liste ud uden hunden opdager det og for andre
virker det men sådan et lille ritual som hjemme hos os.
Det du altid skal huske er, ikke at gøre noget stort nummer ud af det;
Ikke noget med "nårh lille hund tror du du ka' klare det" - hverken når
du går eller når du kommer hjem, det vil bare bekræfte hunden i, at det
her er vist noget farligt og uhyggeligt noget. Vær så vidt muligt helt
almindelig....måske grænsende til det neutrale
Og så lige det der med få rum at være alene hjemme i; nogle hunde kan
have hele huset når de er alene andre er langt mere trygge hvis kun de
har en dør og et vindue at skulle holde øje med... men det lyder jo ikke
til at I har de store problemer med det...

Med hensyn til foder, så burde der stå en ca. angivelse på posen - og så
træk lige lidt fra...der plejer gerne at stå rigeligt synes jeg...

Det blev til en ret lang historie...håber I ka' bruge lidt af den...

Mvh. Slumfret & Hund

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-11-04 23:40

Hejsa

"Slumfret" <slumfret@opacus.dk> skrev i en meddelelse
> Tillyke med Baxi

Det siger vi også.

Vores hund ahr nu ingen problemer med at være alene, men jeg vi gør også
næsten lige som Slumfret. Har et bestemt ritual. Så snart vi begynder at
lukke døre ( Nicki befinder sig nemlig også kun i et par rum ) lægger han
sig i sin kurv. Så får han sin kiks ( som han dog først spiser når der
kommer nogen hjem igen ), og vi siger "kan du passe på huset". Radioen er
også blevet tændt. Gør vi ikke dette, hyler han som en gal, så et ritual som
i lærer ham er måske godt for ham og jer.

Held og lykke med ham

Mange hilsner fra

Bolette og Nicki
www.bolettes.dk

Fra : BoB

Dato : 12-11-04 08:19

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:cn0po8$28rl$1@news.cybercity.dk...
> i lærer ham er måske godt for ham og jer.
>
> Held og lykke med ham
>
> Mange hilsner fra
>
> Bolette og Nicki

Takker alle for råd, det vil vi prøve.

Bo

Fra : Karina

Dato : 11-11-04 08:28

> vi har nu haft ham 1 uge så han er jo klart
>nervøs for at vi forlader ham

Hej Bo

Min gamle tæve var også en omplaceringshund. Hun var også meget bange for at
blive forladt i starten. Sjovt nok ødelagde hun også sin kurv, men rørte
ikke andet.

Du kan prøve at fylde et ben med leverpostej ( eller en Kong ) og lægge den
i fryseren. Giv ham den når du går, så er han i hvert fald beskæftigt i en
halv times tid.
Du kan ikke forklare ham, at han ikke må ødelægge ting, med mindre du fanger
ham i det, så det er nok bare med at fjerne de ting du ikke ønsker skal ende
som hunde tyggeting

> og så lige en ting til, han får Royal canin maxi junior, men hvor mange
gram
> skal han have, han får morgen og aften ?.

Der plejer at være et vægt skema på posen. Hvis der er det skal han have den
mængde der står under hvalpe og så hans vægt.

Held og lykke med ham

Mange hilsner

Karina

Fra : qfha

Dato : 14-11-04 10:57

"Bo *Allerød*" skrev d. 10-11-04 18:21 dette indlæg :
> [...]
>
> og så lige en ting til, han får Royal canin maxi junior, men hvor
mange gram
> skal han have, han får morgen og aften ?.

-----
Hej Bo

Er du sikker på det er en lab-blanding. Dens nuværnde vægt svarer til en
voksen lab. I givet fald er det måske en god ide, at vurdere om han er
for tung. Det gør du ved at føle på brystet foran, hvis det er flæsket,
er han for tyk. Er det stramt er vægten ok. De ting han samler lugter af
jer og giver ham tryghed.

mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-04 13:08

"qfha" <qfha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Bo
>
> Er du sikker på det er en lab-blanding. Dens nuværnde vægt svarer til en
> voksen lab.

Det afhænger vel lidt af om det er den lille brede labtype eller den høje
slanke.
Vores Labrador vejede ca. 26 kg. i den alder og var ca. 57 cm. høj og hun
var altså pæn og slank dengang.
Jeg synes ikke, at de 28 kg. lyder af for meget.

Ifølge dyrlægens vægtskemaer er 35 kg. en passende vægt, for en voksen
Labrador.
Men igen så afhænger det jo af, hvordan hunden er bygget og der kan være
meget forskel hos Labradorene.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på: