Convoy
Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 10-11-04 14:07

I filmen Convoy har Rubber Duck en kølerfigur (en gummiand med attitude). Kender
du til et billede af den og hvor man kan hente den på nettet ?

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 14:59

Hej,

nospam@postkasse.org wrote:
> I filmen Convoy har Rubber Duck en kølerfigur (en gummiand med attitude). Kender
> du til et billede af den og hvor man kan hente den på nettet ?

<http://www.cw-mccall.com/images/museum/mack/page2.jpg>

Venlig hilsen
Thomas Gulmark

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 10-11-04 17:26

On Wed, 10 Nov 2004 14:59:07 +0100, Thomas Gulmark
<gulmussnabelavip.cybercity.dk> wrote in dk.kultur.film:

>Hej,

><http://www.cw-mccall.com/images/museum/mack/page2.jpg>
>
>Venlig hilsen
>Thomas Gulmark

Jo tak, men har brug for et farvebillede, gerne lige forfra.
Mener at have set gummianden i en bilbutik, sådan omkring 78'-80'.

(når man leder efter "rubber duck" på nettet får man en masse jagtbutikker og
jagthistorier.) Af filmhits er der ikke set noget farvebillede af gummianden.

Fra : Kim2000

Dato : 10-11-04 21:44

> [...]
> og
> jagthistorier.) Af filmhits er der ikke set noget farvebillede af

Jeg har lagt det på min hjemmeside: gå ind til www.damat.dk/rubberduck.htm
billederne fylder 1.2 mb hver, og de er kun på nettet i en kort periode, så
hent dem i aften. Siden ryger ud ved næste opdatering, som sker i løbet af
natten.

mvh
Kim

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 10-11-04 23:07

On Wed, 10 Nov 2004 21:44:17 +0100, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in
dk.kultur.film:

> [...]
>hent dem i aften. Siden ryger ud ved næste opdatering, som sker i løbet af

Hver anden linie mangler. Gad vide hvorfor de indleder en film på den måde.
Er der kun billeder fra filmen ? Jeg mener at huske det var en reel gummiand man
kunne købe som kølerfigur, måske efter filmen var udkommet. Mercendising.

Fra : Kim2000

Dato : 10-11-04 23:20

> [...]
> gummiand man
> kunne købe som kølerfigur, måske efter filmen var udkommet. Mercendising.

Jeg ved ikke hvorfor powerdvd fanger billederne på den måde, men det er på
samme alle billederne fra lige præcis den film.

mvh
Kim

Fra : Bj@rne

Dato : 13-11-04 15:11

nospam@postkasse.org wrote:
> I filmen Convoy har Rubber Duck en kølerfigur (en gummiand med attitude). Kender
> du til et billede af den og hvor man kan hente den på nettet ?

Lige en lille ting omkring concoy.... Jeg læste i et tysk
lastbilmagasing at der er en tysker som har opsporet den gamle truck som
rubberduck kørte i og har restaureret den og jeg meeeener at tyskeren og
så fandt den originale and på køleren. Så et eller andet sted i Tyskland
står den restaurerede originale køreklare version af den originale
rubberduck truck(var det en mack eller kenworth????)
Hilsen Bjarne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-11-04 15:26

Bj@rne wrote:

> rubberduck truck(var det en mack eller kenworth????)

Mack!

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-11-04 16:48

Således skrev Bj@rne den Sat, 13 Nov 2004 15:11:03 +0100:

> [...]
>lastbilmagasing at der er en tysker som har opsporet den gamle truck som
>rubberduck kørte i og har restaureret den og jeg meeeener at tyskeren og

Røg den ikke af broen sammen med 50.000 liter brændstof eller var det
en stunttruck?

Knud
--
Two fish in a tank, one says to the other "how do you drive this
thing?"

Fra : Stærk Tobak

Dato : 13-11-04 20:45

On Sat, 13 Nov 2004 16:47:40 +0100, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote in
dk.kultur.film:

>Røg den ikke af broen sammen med 50.000 liter brændstof eller var det
>en stunttruck?

Eller en model.
Desuden røg tanken ikke af broen. Den røg bare i luften.