Tyrkisk lasagne
Fra : Jonas Kongslund

Dato : 09-11-04 19:01

Hej

Er der nogen som ligger inde med en opskrift på tyrkisk lasagne?

På forhånd tak
--
Jonas Kongslund

Fra : Peter Westh

Dato : 13-11-04 02:28

"Jonas Kongslund" <dont@mail.me.at.all> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen som ligger inde med en opskrift på tyrkisk lasagne?

Hvad ER tyrkisk lasagne?

MVH

Peter

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 15-11-04 01:51

On Lørdag 13 november 2004 02:27, Peter Westh wrote:
> Hvad ER tyrkisk lasagne?

Godt spørgsmål, som jeg selv søger et svar på. Jeg så det kort omtalt i en
artikel (omhandlede Louise Gade) i Stiften for 1-2 uger siden.

--
Jonas Kongslund

Fra : Peter Westh

Dato : 15-11-04 22:35

> Godt spørgsmål, som jeg selv søger et svar på.

Jeg kom lige til at tænke på, at måske er det her svaret:

http://www.geocities.com/ftcookery/recipes/2_mezeler/su_boregi.htm

Og et billede:
http://www.geocities.com/ftcookery/gallery/2_mezeler/su_boregi.jpg

Det er en ret bestående af oste- eller kødfyld mellem lag af tyndt udrullet
dej, noget i retning af fillodej.

Jeg har ikke prøvet selv, men kogebogen, som linket er til en webversion af,
holder jeg meget af. Jeg købte den for en femmer i et antikvariat en gang
for længe siden, og alle de opskrifter, jeg har prøvet, holder.

MVH

Peter

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 16-11-04 00:27

On Mandag 15 november 2004 22:35, Peter Westh wrote:
> Jeg kom lige til at tænke på, at måske er det her svaret:
>
> http://www.geocities.com/ftcookery/recipes/2_mezeler/su_boregi.htm
[...]

Det ser spændende ud. Tak for svaret.

--